Möjligt, men flera gånger har min bokning först varit Mobil och sedan ändrats till SC. Så troligen är det så att alla mina "problem" varit sådant som måste utföras på SC.jonasl skrev:Kanske finns ett samband?mikebike skrev:Tur att jag har relativt nära till SC.
Mobile Service - Alla måste följa efter
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7550
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Mobile Service - Alla måste följa efter
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- WilleTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 63
- Blev medlem: 13 jul 2020 12:53
Re: Mobile Service - Alla måste följa efter
”Låga” är kanske fel formulering, ”relativt låga” kanske passar bättre. Jag köpte min senaste BMW 2017. Det året nyregistrerades 21 419 BMW, enligt bilsweden. Motsvarande siffra för 2021 är 16 205 st. Det är en minskning på nästan 25%.Maw skrev:Jag har ingen koll på BMW:s service men deras försäljningssiffror är väl allt annat än låga?WilleTesla skrev:Jag kan jämföra med min förra bil, en BMW. Det krävdes lång framförhållning för att få en tid för service eller reparation. Alltid bökigt att ta sig mellan verkstan och jobbet. Att hinna hämta bilen innan stängning var också en utmaning. Bemötandet var sällan på topp, snarade nonchalant. Jag fick köa i kassan vid inlämning och samma för att hämta bilen. Möjligt att det är lättare att få tider nu, med tanke på BMWs låga försäljningssiffror. Det tar emot att vid nästa bilbyte välja ”ett gammalt bilmärke”, om inget förändras.
Jag tror att Tesla och BMW slåss om samma kunder, därför intressant att jämföra dessa bilmärken tänkte jag.
Kostnader för verkstäder mot kostnader för mobila tekniker med supernöjda kunder. Hur ser framtiden ut? Om Tesla kan bygga vidare på konceptet Mobil Service så tror jag att de kan skapa ytterligare konkurrensfördelar mot andra tillverkare som inte hänger med just nu.
Re: Mobile Service - Alla måste följa efter
Ja OK, då förstår jag hur du menar.WilleTesla skrev:”Låga” är kanske fel formulering, ”relativt låga” kanske passar bättre. Jag köpte min senaste BMW 2017. Det året nyregistrerades 21 419 BMW, enligt bilsweden. Motsvarande siffra för 2021 är 16 205 st. Det är en minskning på nästan 25%.Maw skrev:Jag har ingen koll på BMW:s service men deras försäljningssiffror är väl allt annat än låga?WilleTesla skrev:Jag kan jämföra med min förra bil, en BMW. Det krävdes lång framförhållning för att få en tid för service eller reparation. Alltid bökigt att ta sig mellan verkstan och jobbet. Att hinna hämta bilen innan stängning var också en utmaning. Bemötandet var sällan på topp, snarade nonchalant. Jag fick köa i kassan vid inlämning och samma för att hämta bilen. Möjligt att det är lättare att få tider nu, med tanke på BMWs låga försäljningssiffror. Det tar emot att vid nästa bilbyte välja ”ett gammalt bilmärke”, om inget förändras.
Jag tror att Tesla och BMW slåss om samma kunder, därför intressant att jämföra dessa bilmärken tänkte jag.
Kostnader för verkstäder mot kostnader för mobila tekniker med supernöjda kunder. Hur ser framtiden ut? Om Tesla kan bygga vidare på konceptet Mobil Service så tror jag att de kan skapa ytterligare konkurrensfördelar mot andra tillverkare som inte hänger med just nu.
Global försäljning för BMW var över 2.2 miljoner 2021 vilket var rekord och nästan 3 ggr Teslas försäljning. Jag hade inte koll på att de hade minskat så mycket i Sverige. Men det är förstås den Svenska försäljningen som är relevant i det här fallet.
Re: Mobile Service - Alla måste följa efter
Global försäljning för BMW är 2,2 miljoner bilar, varav 200.000st är eldrivna. Samtidigt hävdar dem att de är “Världens bästa bilmärke för klimatet” i en annonskampanj, som senare blev fälld av reklamombudsmannen.Maw skrev:Ja OK, då förstår jag hur du menar.WilleTesla skrev:”Låga” är kanske fel formulering, ”relativt låga” kanske passar bättre. Jag köpte min senaste BMW 2017. Det året nyregistrerades 21 419 BMW, enligt bilsweden. Motsvarande siffra för 2021 är 16 205 st. Det är en minskning på nästan 25%.Maw skrev:Jag har ingen koll på BMW:s service men deras försäljningssiffror är väl allt annat än låga?WilleTesla skrev:Jag kan jämföra med min förra bil, en BMW. Det krävdes lång framförhållning för att få en tid för service eller reparation. Alltid bökigt att ta sig mellan verkstan och jobbet. Att hinna hämta bilen innan stängning var också en utmaning. Bemötandet var sällan på topp, snarade nonchalant. Jag fick köa i kassan vid inlämning och samma för att hämta bilen. Möjligt att det är lättare att få tider nu, med tanke på BMWs låga försäljningssiffror. Det tar emot att vid nästa bilbyte välja ”ett gammalt bilmärke”, om inget förändras.
Jag tror att Tesla och BMW slåss om samma kunder, därför intressant att jämföra dessa bilmärken tänkte jag.
Kostnader för verkstäder mot kostnader för mobila tekniker med supernöjda kunder. Hur ser framtiden ut? Om Tesla kan bygga vidare på konceptet Mobil Service så tror jag att de kan skapa ytterligare konkurrensfördelar mot andra tillverkare som inte hänger med just nu.
Global försäljning för BMW var över 2.2 miljoner 2021 vilket var rekord och nästan 3 ggr Teslas försäljning. Jag hade inte koll på att de hade minskat så mycket i Sverige. Men det är förstås den Svenska försäljningen som är relevant i det här fallet.
Lika låga nivå som GM som tydligen leder elbilsracet. Vill inte röra de företagens bilar med en tång ens.
Tesla Model S 90D
Re: Mobile Service - Alla måste följa efter
Samtidigt finns det ju över 300000 BMW registrerade i Sverige. Traditionellt är det ju inte dom nya bilarna som behöver repareras i störst omfattning.Maw skrev:Ja OK, då förstår jag hur du menar.WilleTesla skrev:”Låga” är kanske fel formulering, ”relativt låga” kanske passar bättre. Jag köpte min senaste BMW 2017. Det året nyregistrerades 21 419 BMW, enligt bilsweden. Motsvarande siffra för 2021 är 16 205 st. Det är en minskning på nästan 25%.Maw skrev:Jag har ingen koll på BMW:s service men deras försäljningssiffror är väl allt annat än låga?WilleTesla skrev:Jag kan jämföra med min förra bil, en BMW. Det krävdes lång framförhållning för att få en tid för service eller reparation. Alltid bökigt att ta sig mellan verkstan och jobbet. Att hinna hämta bilen innan stängning var också en utmaning. Bemötandet var sällan på topp, snarade nonchalant. Jag fick köa i kassan vid inlämning och samma för att hämta bilen. Möjligt att det är lättare att få tider nu, med tanke på BMWs låga försäljningssiffror. Det tar emot att vid nästa bilbyte välja ”ett gammalt bilmärke”, om inget förändras.
Jag tror att Tesla och BMW slåss om samma kunder, därför intressant att jämföra dessa bilmärken tänkte jag.
Kostnader för verkstäder mot kostnader för mobila tekniker med supernöjda kunder. Hur ser framtiden ut? Om Tesla kan bygga vidare på konceptet Mobil Service så tror jag att de kan skapa ytterligare konkurrensfördelar mot andra tillverkare som inte hänger med just nu.
Global försäljning för BMW var över 2.2 miljoner 2021 vilket var rekord och nästan 3 ggr Teslas försäljning. Jag hade inte koll på att de hade minskat så mycket i Sverige. Men det är förstås den Svenska försäljningen som är relevant i det här fallet.