Spellistor Spotify

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

AK72
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 dec 2021 13:21

Spellistor Spotify

Inlägg av AK72 »

Är det någon som har koll på varför spellistorna inte uppdateras kontinuerligt på Teslans Spotify? Lägger man till nya låtar på telefonen borde detta även ske med Teslans spellista men så är sannerligen inte fallet.

Någon som har en lösning på detta?
Tesla M3P 2021 - Midnight Silver - Svart Interiör.
Användarvisningsbild
patohr
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 15 aug 2019 13:42

Re: Spellistor Spotify

Inlägg av patohr »

Tyvärr samma här. Brukar logga in & ut så uppdaterar den spellistorna :) dock inte så optimalt :roll:
Model Y Long Range (Beställd 20/2)
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Model Y Performance 2022[/b]
Ford Mustang Mach-E 2022[/b]
Model Y Long Range 2021
Tesla Model 3 Long Range 2019
AK72
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 dec 2021 13:21

Re: Spellistor Spotify

Inlägg av AK72 »

patohr skrev:
Tyvärr samma här. Brukar logga in & ut så uppdaterar den spellistorna :) dock inte så optimalt :roll:

Tyvärr så funkar det inte ens när jag loggar ut. Detta borde vara ett problem fler retar sig på?
Tesla M3P 2021 - Midnight Silver - Svart Interiör.
AK72
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 dec 2021 13:21

Re: Spellistor Spotify

Inlägg av AK72 »

AK72 skrev:
patohr skrev:
Tyvärr samma här. Brukar logga in & ut så uppdaterar den spellistorna :) dock inte så optimalt :roll:

Tyvärr så funkar det inte ens när jag loggar ut. Detta borde vara ett problem fler retar sig på?
Efter en hel del googlande verkar detta vara en bugg då Teslas Spotify endast kan visa de första 100 låtarna på spellistan av någon anledning.
Tesla M3P 2021 - Midnight Silver - Svart Interiör.
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Spellistor Spotify

Inlägg av d3marcus »

Det enkla svaret är slapp programmering. Jobbar själv med Spotifys REST API och det är ingen raketforskning direkt.
tommyd
Inlägg: 178
Blev medlem: 24 mar 2021 06:15

Re: Spellistor Spotify

Inlägg av tommyd »

Denna bristande funktionalitet är riktigt störande för mig eftersom jag skulle vilja lyssna på nyheterna (Sveriges Radio Ekot Podcast) via Spotify istället för via radion. Jag vill kunna backa 5 sekunder med rattknappen på ratten om jag missade nåt som sades och det går ju inte om det är radio som sänds live. Plus att jag vill kunna välja senaste sändningen som varit ca 25 min lång och det går ju inte att välja en specifik sändning on demand om man lyssnar live via radio-appen.

När jag sätter mig i bilen, startar Spotify och väljer Sveriges Radio Ekot Podcast så visas gårdagens sändningar eftersom bilens inbyggda Spotify-app inte automatiskt har uppdaterat listan över "låtar". Det finns heller ingen "uppdatera"-knapp jag skulle kunna trycka på manuellt. Så jag förblir obildad tills Tesla fått tummen ur helt enkelt.
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
AK72
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 dec 2021 13:21

Re: Spellistor Spotify

Inlägg av AK72 »

d3marcus skrev:
Det enkla svaret är slapp programmering. Jobbar själv med Spotifys REST API och det är ingen raketforskning direkt.
Att de inte kan åtgärda detta är otroligt amatörmässigt, tack för informationen.
Tesla M3P 2021 - Midnight Silver - Svart Interiör.
Skriv svar