Starta förkonditionering inför snabbladdning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Henrik_skane
Inlägg: 24
Blev medlem: 12 maj 2022 21:52

Re: Starta förkonditionering inför snabbladdning

Inlägg av Henrik_skane »

Lophornis, din förvärmer alltså om du navigerar till Ionityladdare? Det måste jag testa direkt imorgon. Fick inte förvärmningen att funka senast jag åkte till Ionity laddare men jag kan ha missat navigera till laddaren och istället slagit in adressen.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 700
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Starta förkonditionering inför snabbladdning

Inlägg av Lophornis »

Henrik_skane skrev:
Lophornis, din förvärmer alltså om du navigerar till Ionityladdare? Det måste jag testa direkt imorgon. Fick inte förvärmningen att funka senast jag åkte till Ionity laddare men jag kan ha missat navigera till laddaren och istället slagit in adressen.
Ja det gjorde den för några månader sedan har ej testat nu efter de senaste uppdateringen men vore konstigt om det är borta.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Henrik_skane
Inlägg: 24
Blev medlem: 12 maj 2022 21:52

Re: Starta förkonditionering inför snabbladdning

Inlägg av Henrik_skane »

Lophornis skrev:
Henrik_skane skrev:
Finns det något sätt att manuellt slå på förkonditionering inför snabbladdning? Där Tesla SUC och tredjepartsladdare är nära varandra är det inga problem men vad gör man om laddning ska ske på en ort utan SUC? Inte kul att koppla på snabbladdare på kallt batteri. Jag laddar många Kwh utanför hemmet och väljer oftast att ladda på tredjepartsladdare och då främst IONITY. Dels pga priset men också då det inte alltid finns en Tesla laddare i närområdet.
På min bil förvärmer den även om man har ionity inslagen i navigering. Har ej testat med stationer med lägre kw men funkar säkert det med.
Nu har jag varit ute och gjort rätt i navigatorn och javisst förvärmer den även till Ionity laddstationer. Så inget mer strulande med att navigera till SUC och sen köra till närliggande Ionity och ladda. Det jag missat var att endast lägga in navigera till ionity Cirkle K Ort. När jag istället trycker på laddsymbolen och lägger till den för vald Ionity laddare så kickade förvärmningen igång precis på samma sätt som till en SUC. Mitt inlägg har därmed fått ett svar och jag tackar för alla tips.
Skriv svar