Ja, är det en V2 så blir det ju inte så hög effekt. I går (12-13 grader utetemp) testade jag att ladda på en 300 kW Circle K laddare, men då hade jag bara kört en havtimme. Trots det fick jag som mest 180 kW i laddeffekt. Den gick under 150 kW först vid 43 % i batteriet.AAKEE skrev:Det var bara en V2, och den ”bottnades”.Niklas Z skrev:Kommer du ihåg hur hög laddeffekt du fick när du laddade i samband med att den grafen mättes upp (om du laddade på 250 kW SuC)?AAKEE skrev:Körde 186 km efter att bilen stått en tid. Landsväg, snittfart 103 enligt Teslafi.
Batteritempen var 10C vid start och steg till 38,5 under körningen.
Ingen förvärmning var på (körde ned batteriet till 0%). Loggarna från Teslalogger visar att batterivärmen inte var på överhuvudtaget innan bilen kopplades i SuC.
Ytterlufttempen varierade mellan 14 och 17,5 grader med ett snitt på cirka 15C.
Batteriet nådde ungefär 20-25 grader varmare än ytterluften på två timmar.
Röda vertikala linjen är inkoppling av SuC.
(Jag har exakta effektuppgifter, men det är nog onödigt i det här fallet.)
Jag försökte fuska med förvärmning genom att ange en SuC som jag passerade på vägen till Circle K laddaren, men bilen slutade förvärma en stund efter att jag passerat SuC-stationen. I mobilappen visade den att bilen värmde batteriet under laddningen.
Jag kanske är lite bortskämd, men 180 kW tycker jag inte är så bra, fast i detta fall ligger säkert hela förklaringen i låg batteritemp. Med tanke på det så är nog 180 kW egentligen riktigt bra.