Tesla service -kontakt

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Saabbiinnaa
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 okt 2020 14:56

Tesla service -kontakt

Inlägg av Saabbiinnaa »

Hej!

Är det någon av er som lyckats få tag på ett nummer till någon ansvarig på Tesla service?

Jag har ett garantiärende som drar ut på tiden och det bokas om automatiskt av Tesla till en tid som inte passar. Nu kan de inte boka tillbaka detta utan jag ska spendera tid på att leta tider. Väntetiden är nu 2,5mån för att få tid.

De vägrar lämna ut kontaktuppgifter och jag är så less på deras sk ”service”.

Någon som lyckats få kontakt?


Orkar inte spendera hela semestern med en gnisslande bil
Användarvisningsbild
malmer
Teslaägare
Inlägg: 236
Blev medlem: 07 jun 2022 12:39

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av malmer »

Hade gnisslande framvagn. Vanligt fel tydligen på M3 av lite äldre modell. Dålig tätning på nån packning. Fick det fixat häromdagen. Smidigt och snabbt när det väl skulle göras. Fick lånebil så länge. Allt gick på garantin. Men väntetiden från anmälan blev 3 månader, främst för att det tydligen saknades delar. Är ju delvis Teslas fel i hur de prioriterar, men också kanske en konsekvens av hur det ser ut med att skeppa saker nuförtiden.

Så kanske du får helt enkelt vänta. När det gäller kontakt, om du inte bor allt för långt ifrån ett servicecenter kanske du annars bara kan svänga förbi och prata med dem på plats.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Användarvisningsbild
pawweshark
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 30 sep 2020 21:53

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av pawweshark »

Är det "upper control arm" som ni syftar på?
Jag har samma fel på min, dessutom knakar framdörrarna pinsamt mycket.
Hade bokad mobil service för åtgärd av dörrarna i juni blev ombokad till augusti pga materialbrist....
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2022
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av NiklasTesla »

Det låter definitivt som "Upper Control arm"

Går att lösa med fettspruta och sats med nålpåfyllning samt patron med Molyfett (allt kan köpas på Biltema för under 800sek och sedan finns massa filmer på Youtube hur du kan fixa själv om garantin gått ut).

Gjorde själv för 2månader sedan och håller fortfarande finfint samt tyst efter en dagskörning.

MVH
Användarvisningsbild
Saabbiinnaa
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 okt 2020 14:56

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av Saabbiinnaa »

malmer skrev:
Hade gnisslande framvagn. Vanligt fel tydligen på M3 av lite äldre modell. Dålig tätning på nån packning. Fick det fixat häromdagen. Smidigt och snabbt när det väl skulle göras. Fick lånebil så länge. Allt gick på garantin. Men väntetiden från anmälan blev 3 månader, främst för att det tydligen saknades delar. Är ju delvis Teslas fel i hur de prioriterar, men också kanske en konsekvens av hur det ser ut med att skeppa saker nuförtiden.

Så kanske du får helt enkelt vänta. När det gäller kontakt, om du inte bor allt för långt ifrån ett servicecenter kanske du annars bara kan svänga förbi och prata med dem på plats.

Ok!
Jag har väntat betydligt längre än så, det är missljud från bakdörren. Har haft en service men de lyckades intar fixa det utan ljudet var tillbaka nästkommande dag. Nu fick jag vänta 3månader till. Det är inget som skall bytas ut så de väntar inte på några delar.

Det som stör mig är att de bokar om min tid till en mobile service, som inte passar. Hänvisar mig till att boka om själv. Men det finns ju inga tider utan måste vänta ytterligare 1månad.

Jag kanske får göra så att jag får åka in. För det går inte att tag på någon ansvarig.
Användarvisningsbild
Saabbiinnaa
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 okt 2020 14:56

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av Saabbiinnaa »

malmer skrev:
Hade gnisslande framvagn. Vanligt fel tydligen på M3 av lite äldre modell. Dålig tätning på nån packning. Fick det fixat häromdagen. Smidigt och snabbt när det väl skulle göras. Fick lånebil så länge. Allt gick på garantin. Men väntetiden från anmälan blev 3 månader, främst för att det tydligen saknades delar. Är ju delvis Teslas fel i hur de prioriterar, men också kanske en konsekvens av hur det ser ut med att skeppa saker nuförtiden.

Så kanske du får helt enkelt vänta. När det gäller kontakt, om du inte bor allt för långt ifrån ett servicecenter kanske du annars bara kan svänga förbi och prata med dem på plats.

Fick även till svar att lånebil kan de inte garantera. Finns det ingen lånebil får man en check på Uber…

Aldrig varit med om konstigare service. Man kan inte ringa dem och man kan inte boka lånebil
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av SwedishAdvocate »

Saabbiinnaa skrev:
Hej!

Är det någon av er som lyckats få tag på ett nummer till någon ansvarig på Tesla service?

Jag har ett garantiärende som drar ut på tiden och det bokas om automatiskt av Tesla till en tid som inte passar. Nu kan de inte boka tillbaka detta utan jag ska spendera tid på att leta tider. Väntetiden är nu 2,5mån för att få tid.

De vägrar lämna ut kontaktuppgifter och jag är så less på deras sk ”service”.

Någon som lyckats få kontakt? /...
Har läst om att Tesla ska ha något slags supportnummer? Testat att ringa det?
Annars finns det ju nummer till försäljning på hemsidan. Om man ringer dit, skulle någon som svarar där kanske kunna fixa så att någon annan som skulle kunna hjälpa till skulle kunna ringa upp dig?
Slutligen har det ju även funnits en chatt-funktion på hemsidan under kontorstid. Gissar att den finns fortfarande.
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av Bjelke »

Den här problematiken har varit uppe förr och vi var ett gäng (ganska många) som
anmälde detta och slump eller en kombination men dom öppnade upp telefonlinjerna och
mail igen ganska snart därefter (men stängde ner igen senare),
så det kan nog löna sig att ”bråka” med Tesla igen kanske…
Läs mer här
viewtopic.php?f=10&t=18405&hilit=Konsumentverket
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
pawweshark
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 30 sep 2020 21:53

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av pawweshark »

Ringde Tesla idag, vill försäkra mig att bilen åtgärdas den dag jag har bokad tid på SC Segeltorp.
Orkar inte med fler väntetider på material hit och dit...
Det är ju uppenbart att min bil har råkat ut för "Upper Control Arm"
Fick prata med en medarbetare på engelska, han skulle kolla med serviceavdelningen och sedan skulle de ringa upp mig.
Väntar fortfarande på återkoppling.
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2022
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av Franz »

När jag skulle sälja min Model S var det precis efter det att det fanns en återkallelse som behövde checkas. Jag bokade in ett servicebesök och bokade sedan in för att lämna in bilen hos KVD dagen därpå. Även jag fick dock den tiden ombokad vilket ställde till det så att det ju kom efter det att bilen förväntades vara såld. Det går ju dock att skicka ett meddelande i appen gällande ens servicebokning. I mitt fall blev jag uppring redan dagen därpå av en ranger som var på väg in mot Göteborg och undrade ifall vi kunde mötas någonstans så kunde han kolla på bilen direkt. Nu var ju mitt fall väldigt enkelt. Det tog säkert max 30 sekunder vilket ju inte riktigt känns aktuellt här. Poängen är väl dock att de trots allt läser meddelande man skickar. Finns säkert fall där folk hävdar motsatsen så klart ;).
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 31 aug 2021 16:18

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av ducce916m »

Franz skrev:
När jag skulle sälja min Model S var det precis efter det att det fanns en återkallelse som behövde checkas. Jag bokade in ett servicebesök och bokade sedan in för att lämna in bilen hos KVD dagen därpå. Även jag fick dock den tiden ombokad vilket ställde till det så att det ju kom efter det att bilen förväntades vara såld. Det går ju dock att skicka ett meddelande i appen gällande ens servicebokning. I mitt fall blev jag uppring redan dagen därpå av en ranger som var på väg in mot Göteborg och undrade ifall vi kunde mötas någonstans så kunde han kolla på bilen direkt. Nu var ju mitt fall väldigt enkelt. Det tog säkert max 30 sekunder vilket ju inte riktigt känns aktuellt här. Poängen är väl dock att de trots allt läser meddelande man skickar. Finns säkert fall där folk hävdar motsatsen så klart ;).
Har funkat även för mig. Hade en tid inbokad och ville då också att de tog en koll på backkameran. De hörde av sig dagen efter och bekräftade att de noterat önskemålet (ny motor till bakluckan monterades, backkameran, som visade en något oklar bild, byttes ut. Ärendet sköttes föredömligt.
Användarvisningsbild
Saabbiinnaa
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 okt 2020 14:56

Re: Tesla service -kontakt

Inlägg av Saabbiinnaa »

Tack!

Detta är bedrövligt!
Jag får supersnabba svar via appen, men det är ingen som kan hjälpa till.
Jag har skickat in en video (filmat med iPhone) och den kan de inte titta på utan vill ha den i annat format (vilket jag inte kan fixa).

De bokar om mina tider till tider jag inte kan ta, sedan ska jag själv gå in i appen och boka om till en tid 2månader bort (igen).

Har gång på gång bett om nummer till chef.
Ska nu gå via säljarna och klaga rejält på hur de hanterar deras ärenden…




Bjelke skrev:
Den här problematiken har varit uppe förr och vi var ett gäng (ganska många) som
anmälde detta och slump eller en kombination men dom öppnade upp telefonlinjerna och
mail igen ganska snart därefter (men stängde ner igen senare),
så det kan nog löna sig att ”bråka” med Tesla igen kanske…
Läs mer här
viewtopic.php?f=10&t=18405&hilit=Konsumentverket
Skriv svar