M3 sportfälgar gummi?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Lidas
Inlägg: 10
Blev medlem: 20 feb 2021 22:36

M3 sportfälgar gummi?

Inlägg av Lidas »

Hejsan, jag har en M3 2021 med teslas sportfälgar 19 tum. Gummit som sitter på är Hankook 235/40 r19. Nu är jag sugen på ett tystare däck med ”vibrations” gummi i däcket. Efter mycket letande hittar jag endast Michelin primacy 4 acustic VOL, är det någon som har dessa däck eller tips på några andra däck som är tystare än Hankook? Om någon bytt till volvodäcken, är upplevelsen ”underbar”?
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 501
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: M3 sportfälgar gummi?

Inlägg av Xeik »

Lidas skrev:
Hejsan, jag har en M3 2021 med teslas sportfälgar 19 tum. Gummit som sitter på är Hankook 235/40 r19. Nu är jag sugen på ett tystare däck med ”vibrations” gummi i däcket. Efter mycket letande hittar jag endast Michelin primacy 4 acustic VOL, är det någon som har dessa däck eller tips på några andra däck som är tystare än Hankook? Om någon bytt till volvodäcken, är upplevelsen ”underbar”?
Vi har dessa på vår trea med Monaco GP6, 19 tum. Är väldigt nöjd. Dyra är de, men går tyst och har fin styrkänsla.
Hankook har jag inte provat, så svårt att jämföra.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: M3 sportfälgar gummi?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Lidas skrev:
Nu är jag sugen på ett tystare däck med ”vibrations” gummi i däcket. Efter mycket letande hittar jag endast Michelin primacy 4 acustic VOL,
”Efter mycket letande... :shock:

https://www.dackonline.se/search?sortCo ... eTypes=OFF

Michelin Primacy är ett bra och tyst däck. Dom kör jag med på min Model S. Dock är de däcken jag har T0 märkta.
Men efter mina nyfunna erfarenheter med min MYP med Pirelli P Zero Elect PNCS, så hade jag faktiskt köpt dem istället om det var dags att köpa nytt.

Men det är helt och hållet en magkänsla, så inga garantier på att de är tystare eller bättre än Michelin-däcken.
Model Y P
Model S P
Model S P
Lidas
Inlägg: 10
Blev medlem: 20 feb 2021 22:36

Re: M3 sportfälgar gummi?

Inlägg av Lidas »

Bojkottade volvodäcken och tog pirellidäcken som du tipsade om och som nu framgår hos tesla som ett alternativ.

Är jätte nöjd över ljudet när jag tex. kör på grov asfalt och gillar det mesta med dom.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: M3 sportfälgar gummi?

Inlägg av taliz »

Annars är som vanligt tipset att sänka däcktrycket till sisådär 2,6 bar. Gör mer än att byta däck…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar