Lack tröskel, garantiärende?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Lack tröskel, garantiärende?

Inlägg av Fredrik j »

Zebulah skrev:
Porscheägare brukar (enligt en kompis som har en 911) foilera trösklarna för att undvika skador från stenskott.
Har jag aldrig hört talas om och jag känner några porscheägare. Numera är det populärt att foliera hela bilen men inte just trösklarna. På min bil sitter det ett extra slitageskydd på trösklarna.
Främre delen av bakskärmarna har folieskydd från fabrik. För att skydda mot blästring.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Lack tröskel, garantiärende?

Inlägg av SwedishAdvocate »

Fredrik j skrev:
Har jag aldrig hört talas om och jag känner några porscheägare. Numera är det populärt att foliera hela bilen men inte just trösklarna. På min bil sitter det ett extra slitageskydd på trösklarna.
Främre delen av bakskärmarna har folieskydd från fabrik. För att skydda mot blästring.
Gissar att du har en 987.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Zebulah
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 sep 2021 19:43

Re: Lack tröskel, garantiärende?

Inlägg av Zebulah »

SwedishAdvocate skrev:
Fredrik j skrev:
Har jag aldrig hört talas om och jag känner några porscheägare. Numera är det populärt att foliera hela bilen men inte just trösklarna. På min bil sitter det ett extra slitageskydd på trösklarna.
Främre delen av bakskärmarna har folieskydd från fabrik. För att skydda mot blästring.
Gissar att du har en 987.
Kompisen har en 997 och det var, som Fredrik j skriver, både trösklar och främre delen av bakskärmarna som behövde foileras. Han är förvisso pedant men menar att ”alla” foilerar. Om du har en nyare version av 911 så har Porsche uppenbarligen förbättrat sin produkt med fabriksmonterad folie. Precis som Tesla nu också gjort.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Lack tröskel, garantiärende?

Inlägg av Fredrik j »

SwedishAdvocate skrev:
Fredrik j skrev:
Har jag aldrig hört talas om och jag känner några porscheägare. Numera är det populärt att foliera hela bilen men inte just trösklarna. På min bil sitter det ett extra slitageskydd på trösklarna.
Främre delen av bakskärmarna har folieskydd från fabrik. För att skydda mot blästring.
Gissar att du har en 987.
Ja.
Kingen2000
Inlägg: 14
Blev medlem: 04 dec 2022 14:08

Re: Lack tröskel, garantiärende?

Inlägg av Kingen2000 »

Vad är de längsgående skarpa kanterna på trösklarna? En lackskarv från dålig omlackering?

(Frågar för att jag själv köpte nyss en M3 som ser likadan ut vid trösklarna)
Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare
Inlägg: 454
Blev medlem: 15 jun 2021 10:03

Re: Lack tröskel, garantiärende?

Inlägg av Nogo »

Fått båda sidor omlackade på garanti nu iaf. Skönt att inte ha världens sämsta lack där längre. Monterat Teslas ppf nu efter lackningen samt en längsgående över hela tröskeln. Förhoppningsvis ser det bra ut en lång tid framöver.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Kingen2000
Inlägg: 14
Blev medlem: 04 dec 2022 14:08

Re: Lack tröskel, garantiärende?

Inlägg av Kingen2000 »

Kingen2000 skrev: 01 feb 2023 21:18
Vad är de längsgående skarpa kanterna på trösklarna? En lackskarv från dålig omlackering?

(Frågar för att jag själv köpte nyss en M3 som ser likadan ut vid trösklarna)
Jag har googlat runt lite och det verkar som att den här skarpa linjen på tröskeln är så som det faktiskt ser ut från fabrik? Eller har jag missuppfattat?
Skriv svar