Modell 3. baksätten.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av Leo »

150cm i Model X då jag mätte fram till framkört mellansäte...
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av bylund »

Leo skrev:
150cm i Model X då jag mätte fram till framkört mellansäte...
Får beställa den tvåsitsig om man ska sova helt enkelt...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av Leo »

6-sits och ligga på sidan. 190cm som på S skulle jag tro.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av PoloPrinsen »

Det är klart att det kan vara mysigt att ligga 2 st intill varandra I ett gemensamt utrymme bak I bilen om man nu skall övernatta/sova I bilen. MEN jag föredrar att vara mer "ready to go" när jag sover I bilen. iaf utomlands. En fråga om (iaf upplevd) säkerhet helt enkelt.

Att luta bak förarstolen maximalt ger nog I de flesta fall en tillräckligt lång yta att sova på. Egen erfarenhet har jag haft av detta I WV Passat årsmodell 1982, WV polo årsmodell 1998 och Volvo s60 årsmodell 2005. Är 100+kg och 200+cm. Endast passaten hade kunnat rymma mig "där bak" med ett någorlunda långt nog mått och jämnast golv med. Volvon är designad för att vara snygg, inte praktisk och Polon är för litet yttermåt på för att kunna trolla till det stort inne I bilen.
///PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av LarsL »

Sov i en Amazon kombi när jag var 7-10 år kanske, sen dess nä inget som lockat. Det ni tittar efter kallas husbil ;)
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av matbl »

Fällbart baksäte känns ju spm en självklarhet.
Frågan är om det är bättre att sitta i än MS extremt dåliga baksäte.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
akeller
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 28 feb 2016 08:22
Ort: Hörby

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av akeller »

LarsL skrev:
Sov i en Amazon kombi när jag var 7-10 år kanske, sen dess nä inget som lockat. Det ni tittar efter kallas husbil ;)
Haha, håller med. Jag fattar inte riktigt det här med camper mode och att sova i bilen. Själv har jag aldrig sovit i bilen, varför är detta så viktigt för Teslaägare, det finns väl hotell om det kniper? Är man ute och reser har man väl en del packning med också, vart tar den vägen?
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av grenhall »

akeller skrev:
LarsL skrev:
Sov i en Amazon kombi när jag var 7-10 år kanske, sen dess nä inget som lockat. Det ni tittar efter kallas husbil ;)
Haha, håller med. Jag fattar inte riktigt det här med camper mode och att sova i bilen. Själv har jag aldrig sovit i bilen, varför är detta så viktigt för Teslaägare, det finns väl hotell om det kniper? Är man ute och reser har man väl en del packning med också, vart tar den vägen?
Du verkar inte förstå riktigt så jag ska förklara.

Man tar alltså och lägger packningen utanför bilen. Inget är så frustrerande som att sova på en fullpackad Fjällräven Kånken t.ex. Det blir extremt obekvämt snabbt och då är det bättre om den ligger utanför bilen. I framsätet kan man naturligtvis inte lägga något för där är är platserna för förare och passagerare. Inte för väskor. Hur tokigt skulle det inte bli om man började kalla passagerarsätet för ryggsäckssätet. Oj oj det går inte för sig.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av danni »

grenhall skrev:
akeller skrev:
LarsL skrev:
Sov i en Amazon kombi när jag var 7-10 år kanske, sen dess nä inget som lockat. Det ni tittar efter kallas husbil ;)
Haha, håller med. Jag fattar inte riktigt det här med camper mode och att sova i bilen. Själv har jag aldrig sovit i bilen, varför är detta så viktigt för Teslaägare, det finns väl hotell om det kniper? Är man ute och reser har man väl en del packning med också, vart tar den vägen?
Du verkar inte förstå riktigt så jag ska förklara.

Man tar alltså och lägger packningen utanför bilen. Inget är så frustrerande som att sova på en fullpackad Fjällräven Kånken t.ex. Det blir extremt obekvämt snabbt och då är det bättre om den ligger utanför bilen. I framsätet kan man naturligtvis inte lägga något för där är är platserna för förare och passagerare. Inte för väskor. Hur tokigt skulle det inte bli om man började kalla passagerarsätet för ryggsäckssätet. Oj oj det går inte för sig.
Hahahahahahaha, nu började i alla fall jag garva högt på kontoret :mrgreen:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av Mickep »

Förstår inte besattheten att man måste kunna sova i bilen. betalar man nära miljonen för fordonet borde man ha råd att ta in på motell (men det kanske de inte har när man har lagt ut en förmögenhet :lol: )
Ett campartält som sätts upp på 5 minuter med en medföljande luftmadrass känns som en mer lämplig lösning om man absolut inte vill betala för sig.
Sova i bilen är något man gör när man är med i en vadslagning eller race och inte kan förlora en timme i onödan.

fö tror jag "body" skall översättas med "lik" som i "dead body" när det gäller vad som får plats i bagageutrymmet .
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av grenhall »

Mickep skrev:
Förstår inte besattheten att man måste kunna sova i bilen. betalar man nära miljonen för fordonet borde man ha råd att ta in på motell (men det kanske de inte har när man har lagt ut en förmögenhet :lol: )
Ett campartält som sätts upp på 5 minuter med en medföljande luftmadrass känns som en mer lämplig lösning om man absolut inte vill betala för sig.
Sova i bilen är något man gör när man är med i en vadslagning eller race och inte kan förlora en timme i onödan.

fö tror jag "body" skall översättas med "lik" som i "dead body" när det gäller vad som får plats i bagageutrymmet .
Tält är till för hårdnackade campingentusiaster eller folk som vill bli uppätna av vargar. Alla andra sover nog hellre i en temperaturreglerad bil utan att behöva oroa sig för Bigfoot, vargar, giraffer och noshörningar.
Senast redigerad av grenhall, redigerad totalt 1 gånger.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av LarsL »

Koppla ihop bilen och tältet så får ni plats och kan ha värme/kyla. Ni har väl läst The Martian?
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av gellerstam »

LarsL skrev:
Koppla ihop bilen och tältet så får ni plats och kan ha värme/kyla. Ni har väl läst The Martian?
Nä, bara sett den.
Tesla Model Y
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Modell 3. baksätten.

Inlägg av 18650 »

grenhall skrev:
18650 skrev:
grenhall skrev:
Är det någon som är genuint överraskad att en bil som kommer på 2000-talet har fällbara baksäte? Det har väl typ alla bilar med fyra (fem) dörrar förutom Model X.
Till och med Nissan Leaf har fällbart säte. Trots att det inte blir någon nämnvärd skillnad när det fälls ner. Att välja bort kombi kan väl gå, men om baksätet inte heller blir fällbart så får det bli en S istället. Eller om någon annan aktör trollat fram någonting till den dagen.
Blir det ingen nämnvärd skillnad i Leaf när man fäller sätena? Jag skulle vilja säga att utrymmet ökar till det dubbla. Även om det blir jobbigt att lasta om man som i mitt fall har Tekna med Bose-slutsteget som ligger och blockerar mitt i lastutrymmet.
Ja, det blir ju inte direkt en plan yta att lasta på när man bara fäller ryggstödet utan att flytta dynan och när sittdynan dessutom ligger uppe på batteriet. Det gör med andra ord inte mycket skillnad på vad du får in med sätet uppe eller nere. Man sover nog bättre i bilen med säter uppfällt än nedfällt med tanke på att camper mode är vanligt i detta forum. :D
BMW i3 REX i väntan på Model3
Skriv svar