Model 3 spotting

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Model 3 spotting

Inlägg av vigge50 »

Rubiks skrev:
Stefan skrev:
gellerstam skrev:
mati skrev:
Samma baklucka. Crap. :(
Fast det är väl en ny skarv på baklyktan? Ev. så kanske baklysena åker med luckan och whipps så är hålet större?!? Kika igen på bilderna, vad tror du Mati?
Verkar vara ny lucka se här.
https://twitter.com/TeslaModel3News/sta ... 5693484033
Svårt att se på den svarta bilen men visst ser det ut som att de flyttat på skarven i baklyktan.
Bild
Bild
Nä, jag tycker det ser ut som att skarven går på samma ställe, precis över lyktan en bit och sen ner för att dela på den.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Model 3 spotting

Inlägg av gellerstam »

Eller så säger pessimisten att det bara är en symmetrisk skarv och en förberedelse för högerstyrda bilar med laddlucka på höger sida! :-(

Har högerstyrda M S laddluckan på höger eller vänster sida?
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Model 3 spotting

Inlägg av beef »

gellerstam skrev:
Eller så säger pessimisten att det bara är en symmetrisk skarv och en förberedelse för högerstyrda bilar med laddlucka på höger sida! :-(

Har högerstyrda M S laddluckan på höger eller vänster sida?
Vänster.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Model 3 spotting

Inlägg av bylund »

Skulle bli jobbigt att ladda på superladdare på besök i Storbritannien om de var byggda för att man skulle stå på andra sidan stolpen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Surfaren »

vigge50 skrev:
Nä, jag tycker det ser ut som att skarven går på samma ställe, precis över lyktan en bit och sen ner för att dela på den.
Precis. Jag tror folk låter önsketänkandet ta överhanden. Det är och förblir brevinkast, gott folk. Bild
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Model 3 spotting

Inlägg av bonath »

S80_bagage.jpeg
Volvo S80, inte så stort...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Limbster »

Får jag bara in barnvagnen så duger det till mig. Ska provlasta innan någon beställning.
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av StefL »

Limbster skrev:
Får jag bara in barnvagnen så duger det till mig. Ska provlasta innan någon beställning.
Annars kan du ju alltid koppla den till dragkroken :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Limbster »

StefL skrev:
Limbster skrev:
Får jag bara in barnvagnen så duger det till mig. Ska provlasta innan någon beställning.
Annars kan du ju alltid koppla den till dragkroken :lol:
Just det ja, med en traktor skyltning på barnvagnen blir det till och med lagligt, tänk vilken räckvidd jag dessutom får när jag bara kör 30 :mrgreen:
nöjd med min Ampera tillsvidare
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Model 3 spotting

Inlägg av 18650 »

Jag är också en kombiförespråkare, men hur många är det egentligen? En Sedan är snyggare alla dagar i veckan och Volvo bemödar ju sig med att göra sedanmodeller så dem lär väl sälja en hel del också. Nu valde man bort halvkombi till förmån för bättre baksäte vilket också är något det ylas vilt om. Jag kan exempelvis inte sitta bak i en Volvo sedan.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model 3 spotting

Inlägg av LarsL »

Den stora fördelen med en sedan är att du inte har packningen inne i bilen. Det är både säkert och trevligt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Jerker »

Fler bilder:
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Vasp »

Blir definitivt inte en Model 3 för mig. Sedan formatet gör det helt omöjligt. Behöver kunna ha med mig hund. Just lastutrymmet är det inget fel med. Är singel och har inga barn så jag har inget behov av att ta med mig mycket bagage. Men måste kunna ha med mig hund. Får bli en Model Y. Om inte begagnade S eller X rasar i pris.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Kalle »

Vasp skrev:
Blir definitivt inte en Model 3 för mig. Sedan formatet gör det helt omöjligt. Behöver kunna ha med mig hund. Just lastutrymmet är det inget fel med. Är singel och har inga barn så jag har inget behov av att ta med mig mycket bagage. Men måste kunna ha med mig hund. Får bli en Model Y. Om inte begagnade S eller X rasar i pris.
Ha han i baksätet :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bjelke »

Kalle skrev:
Vasp skrev:
Blir definitivt inte en Model 3 för mig. Sedan formatet gör det helt omöjligt. Behöver kunna ha med mig hund. Just lastutrymmet är det inget fel med. Är singel och har inga barn så jag har inget behov av att ta med mig mycket bagage. Men måste kunna ha med mig hund. Får bli en Model Y. Om inte begagnade S eller X rasar i pris.
Ha han i baksätet :)
Pax för att inte köpa den bilen begagnad sedan :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Jerker »

...å en video...

18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Model 3 spotting

Inlägg av 18650 »

Vasp skrev:
Behöver kunna ha med mig hund.
När bilen väl presenteras så kan det mycket väl finnas lösningar på detta. Att rent fysiskt få med dig hunden är ju inget problem så jag gissar på att du vill låda den kunna se ut, få luft eller något sådant. En löstagbar hatthylla hade ordnat detta även på en sedan. Fällbart säte som går att låsa i 45graders vinkel eller vad som. Varför döma ut så stenhårt innan vi alls vet vad vi får? :roll:
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Jerker »

18650 skrev:
Vasp skrev:
Behöver kunna ha med mig hund.
När bilen väl presenteras så kan det mycket väl finnas lösningar på detta. Att rent fysiskt få med dig hunden är ju inget problem så jag gissar på att du vill låda den kunna se ut, få luft eller något sådant. En löstagbar hatthylla hade ordnat detta även på en sedan. Fällbart säte som går att låsa i 45graders vinkel eller vad som. Varför döma ut så stenhårt innan vi alls vet vad vi får? :roll:
Har en bekant som har en sedan. Hon har fällt halva baksätet och satt in en bur som då går in lite i kupén och får ljus och luft och hon har kontakt med hunden. Hunden går i och ur via bakluckan så den smutsar inte ned inne i kupén. Nu beror det ju iofs på hur stor hund man har. Funkar inte med hur stora hundar som helst.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Model 3 spotting

Inlägg av mati »

Det finns ju speciella släpvagnar för hundar. Ungefär som hästtransport fast mindre. Det skulle ju teoretiskt fungera med tanke på att Model 3 ska kunna fås med drag.
Själv skulle jag dock aldrig i livet ens överväga att transportera mina hundar i en metallåda bakom bilen. Då avstår jag hellre från att skaffa en Model 3.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model 3 spotting

Inlägg av TiborBlomhall »

Vasp skrev:
Behöver kunna ha med mig hund.
Tesla kommer säkert erbjuda en lika kreativ lösning som skidhållaren för Model X ;) ;) ;)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Model 3 spotting

Inlägg av dstr »

TiborBlomhall skrev:
Vasp skrev:
Behöver kunna ha med mig hund.
Tesla kommer säkert erbjuda en lika kreativ lösning som skidhållaren för Model X ;) ;) ;)
Du skrattar du...

http://bfy.tw/B4bG
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model 3 spotting

Inlägg av TiborBlomhall »

:lol: :lol: :lol:

Bild

Fast jag tänkte mer nånting likt
Bild
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Svenssons »

Det är väl bara att sätta hunden i förarsätet på Model 3?

Lär funka bättre än detta kan jag tänka mig:


They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bjelke »

Tur man har katt istället... ;P
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model 3 spotting

Inlägg av TiborBlomhall »

Bild
Skriv svar