Model 3 spotting

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Re: Model 3 spotting

Inlägg av larsw »

Blå hemmahörande i Onsala spottad på IKEA Kållered före lunch. Talade med den trevliga och glada ägaren, som hade fått bilen i söndags.
Författare och bloggare. Model S 2023
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 dec 2018 22:08

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Weirdoz »

TeslaTissel skrev:
Tufft, riktigt snygg. En nyfiken fråga, den matta folien hur står den sig när det gäller fläckar etc?
Funderade själv på matt folie men släppte det då firman som skall göra jobbet avråddes mig.
Sett dettai andra trådar också då en del nämnt det bekymret, om det ens är ett bekymmer.D
Många väljer helsvart och tycker förstås det är as-snyggt. det gillar dock inte jag personligen då Model 3 karossens linjer knappt syns alls i den färgen.
så en Model 3 på e-car expo som så väldigt trist ut i svart.
Tack för alla kommentarer!
Ingen aning hur den kommer betesig med fläckar då den bara suttit på ett par dagar. Men firman sa tvärt om; bra folie från Orafoil (970 923 för den som vill googla) som ska vara lätt att ta hand om. Ytan känns glatt som efter polering. Vi får se

Mörka ut delar av navkapslarna hade jag som fundering för gillar inte riktigt fälgarna som sitter bakom - kul att se hur det skulle se ut.

Slänger in en kvällsbild - helt annan mörk grå då. Att foliera hantagen i samma färg som karossen blev riktigt bra.
267B0C55-3F6D-4920-8A8F-D524DD7730C5.jpeg
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bjelke »

Jag har liknande folie och dessutom lackskydd på den, sjukt lättvättad och svårt att hitta defekter ens efter ett par år på den! :)
Löjligt snyggt med matt metallic grå (eller grafit i mitt fall då, men det är ju typ samma sak) :mrgreen: 8-)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Model 3 spotting

Inlägg av themax »

Lindstromer skrev:
zyax skrev:
Max79 skrev:
Vad är oddsen att jag lyckas parkera min Model 3 jämte en annan i lilla Växjö? :D
Utanför Granngården av alla ställen också :lol:
IMG_4123.jpg
Jag har sett tre olika vita i Växjö men ingen annan färg. Jag tror att stan kommer krylla av treor så fort de billigare kommer, det är ju ändå Småland...
Då missade du mig i Lördags när jag åkte runt och gjorde ärenden på stan. Lidl bjöd dessutom på riktigt bra laddning! :D
Passerade Växjö förra helgen med hopp om några kWh, men båda laddarna var upptagna, den ena av en sedan länge färdigladdad PHEV. Såg faktiskt också en vit 3 där (och en likaledes vit S). Ingen hejade. Jag drog till Tindered istället och fick 110 kW.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av zyax »

themax skrev:
Lindstromer skrev:
zyax skrev:
Max79 skrev:
Vad är oddsen att jag lyckas parkera min Model 3 jämte en annan i lilla Växjö? :D
Utanför Granngården av alla ställen också :lol:
IMG_4123.jpg
Jag har sett tre olika vita i Växjö men ingen annan färg. Jag tror att stan kommer krylla av treor så fort de billigare kommer, det är ju ändå Småland...
Då missade du mig i Lördags när jag åkte runt och gjorde ärenden på stan. Lidl bjöd dessutom på riktigt bra laddning! :D
Passerade Växjö förra helgen med hopp om några kWh, men båda laddarna var upptagna, den ena av en sedan länge färdigladdad PHEV. Såg faktiskt också en vit 3 där (och en likaledes vit S). Ingen hejade. Jag drog till Tindered istället och fick 110 kW.
Dåligt att inte heja. Jag får stanna fler model 3 så att vi kan snacka Tesla-hälsnings-kultur. Apropå Lidl och laddning så behövs nog fler snabba laddare i stan för utomsocknes folk.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av HenrikM76 »

zyax skrev:
themax skrev:
Lindstromer skrev:
zyax skrev:
Max79 skrev:
Vad är oddsen att jag lyckas parkera min Model 3 jämte en annan i lilla Växjö? :D
Utanför Granngården av alla ställen också :lol:
IMG_4123.jpg
Jag har sett tre olika vita i Växjö men ingen annan färg. Jag tror att stan kommer krylla av treor så fort de billigare kommer, det är ju ändå Småland...
Då missade du mig i Lördags när jag åkte runt och gjorde ärenden på stan. Lidl bjöd dessutom på riktigt bra laddning! :D
Passerade Växjö förra helgen med hopp om några kWh, men båda laddarna var upptagna, den ena av en sedan länge färdigladdad PHEV. Såg faktiskt också en vit 3 där (och en likaledes vit S). Ingen hejade. Jag drog till Tindered istället och fick 110 kW.
Dåligt att inte heja. Jag får stanna fler model 3 så att vi kan snacka Tesla-hälsnings-kultur. Apropå Lidl och laddning så behövs nog fler snabba laddare i stan för utomsocknes folk.
Kul att det är så många Teslor som rullar i "lilla" Växjö, jag flyttar hem om en månad igen till Växjö med min vita Model S. Kanske dags starta en mini-Teslalunch i Växjö med och lite nätverkande. Bra smak verkar det finns med i stan ju med så många vita Model 3, utan tvekan den färgen den gör sig bäst i.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
Max79
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 26 sep 2016 11:42

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Max79 »

themax skrev:
Lindstromer skrev:
zyax skrev:
Max79 skrev:
Vad är oddsen att jag lyckas parkera min Model 3 jämte en annan i lilla Växjö? :D
Utanför Granngården av alla ställen också :lol:
IMG_4123.jpg
Jag har sett tre olika vita i Växjö men ingen annan färg. Jag tror att stan kommer krylla av treor så fort de billigare kommer, det är ju ändå Småland...
Då missade du mig i Lördags när jag åkte runt och gjorde ärenden på stan. Lidl bjöd dessutom på riktigt bra laddning! :D
Passerade Växjö förra helgen med hopp om några kWh, men båda laddarna var upptagna, den ena av en sedan länge färdigladdad PHEV. Såg faktiskt också en vit 3 där (och en likaledes vit S). Ingen hejade. Jag drog till Tindered istället och fick 110 kW.
Om laddarna i Växjö är upptagna så är vänner ifrån TCS välkomna hem till mig för laddning med min Tesla Wall connector ifall man inte desperat behöver snabbare laddning än så dvs :) Jag kan annars rekommendera Veabs laddare som är gratis och som står vid värmeverket. En 50 kw CCS finns där för oss Model 3-ägare iaf och har varit ledig varje gång jag varit där. Finns utmarkerad på uppladdning.nu :)
Kör Model 3 LR AWD+, 19" Sport-fälgar, Pearlwhite med vit interiör, EAP + FSD.
Användarvisningsbild
Max79
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 26 sep 2016 11:42

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Max79 »

HenrikM76 skrev:
zyax skrev:
themax skrev:
Lindstromer skrev:
zyax skrev:

Jag har sett tre olika vita i Växjö men ingen annan färg. Jag tror att stan kommer krylla av treor så fort de billigare kommer, det är ju ändå Småland...
Då missade du mig i Lördags när jag åkte runt och gjorde ärenden på stan. Lidl bjöd dessutom på riktigt bra laddning! :D
Passerade Växjö förra helgen med hopp om några kWh, men båda laddarna var upptagna, den ena av en sedan länge färdigladdad PHEV. Såg faktiskt också en vit 3 där (och en likaledes vit S). Ingen hejade. Jag drog till Tindered istället och fick 110 kW.
Dåligt att inte heja. Jag får stanna fler model 3 så att vi kan snacka Tesla-hälsnings-kultur. Apropå Lidl och laddning så behövs nog fler snabba laddare i stan för utomsocknes folk.
Kul att det är så många Teslor som rullar i "lilla" Växjö, jag flyttar hem om en månad igen till Växjö med min vita Model S. Kanske dags starta en mini-Teslalunch i Växjö med och lite nätverkande. Bra smak verkar det finns med i stan ju med så många vita Model 3, utan tvekan den färgen den gör sig bäst i.
Räkna med mig ifall det blir aktuellt med en träff i Växjö! :D
Kör Model 3 LR AWD+, 19" Sport-fälgar, Pearlwhite med vit interiör, EAP + FSD.
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Model 3 spotting

Inlägg av swegarm »

Denna såg ja i Kungsbacka idag, har inte gått många mil. Plasten på förarsätet kvar .
C5F19772-C133-4AF3-83AC-8C2F42612BCC.jpeg
Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 feb 2019 19:43

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Sascha »

swegarm skrev:
Denna såg ja i Kungsbacka idag, har inte gått många mil. Plasten på förarsätet kvar .
Fasiken, då är jag inte ensam om exakt likadan förutom klädsel.... Vi kommer att ha problem om båda parkerar bredvid varandra... :shock: :mrgreen: :lol:
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Jeppe_E »

En lastbil med 5-6 Model 3 ståendes med varningsblinkers, på påfartsrampen vid Norra Varalöv idag (E6:an mellan Helsingborg-Ängelholm). :?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av nek0 »

Såg en svart Model 3 igår på Hakaprsvägen i Huskvarna Bilen är uttagen för 3 dagar sedan . Kanske någon här på forumet?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Model 3 spotting

Inlägg av bylund »

En blå trea i Sundbyberg precis vars förare tyckte att det var så tråkigt att köra 30 på 30-väg att det var befogat att köra om på fel sida av en refug.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Walker »

nek0 skrev:
Såg en svart Model 3 igår på Hakaprsvägen i Huskvarna Bilen är uttagen för 3 dagar sedan . Kanske någon här på forumet?
Nä, min står fortfarande på uppfarten. :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Surfaren »

bylund skrev:
En blå trea i Sundbyberg precis vars förare tyckte att det var så tråkigt att köra 30 på 30-väg att det var befogat att köra om på fel sida av en refug.
Jag har noterat att ganska många här* omkring anser det befogat att köra på fel sida om refug. Trist oavsett bilmärke förstås.

* I Sundbyberg
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av nek0 »

Walker skrev:
nek0 skrev:
Såg en svart Model 3 igår på Hakaprsvägen i Huskvarna Bilen är uttagen för 3 dagar sedan . Kanske någon här på forumet?
Nä, min står fortfarande på uppfarten. :lol:
M.S Walker jag vet att den inte var din. "Fordonet ägs av TM Sweden AB från UPPLANDS VÄSBY"
Förresten så äger M.S Walker 2 VW och ingen Tesla :lol:
Vill du överbevisa mig får du komma hit och visa bilen. Jag lovar bjuda på en pizza om du kommer :)
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Walker »

nek0 skrev:
Walker skrev:
nek0 skrev:
Såg en svart Model 3 igår på Hakaprsvägen i Huskvarna Bilen är uttagen för 3 dagar sedan . Kanske någon här på forumet?
Nä, min står fortfarande på uppfarten. :lol:
M.S Walker jag vet att den inte var din. "Fordonet ägs av TM Sweden AB från UPPLANDS VÄSBY"
Förresten så äger M.S Walker 2 VW och ingen Tesla :lol:
Vill du överbevisa mig får du komma hit och visa bilen. Jag lovar bjuda på en pizza om du kommer :)
1 VW transporter på firman
1 VW eGolf som är såld (så fort jag fått mina 60 papp av staten)
Jag har i alla fall fått alla papper från transportstyrelsen på att jag äger teslan. Internet måste tydligen uppdateras.
Tack för inbjudan....
(För alla som tror jag är mytoman - kolla vem som är ägare till XWR29A)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av nek0 »

Walker skrev:
nek0 skrev:
Walker skrev:
nek0 skrev:
Såg en svart Model 3 igår på Hakaprsvägen i Huskvarna Bilen är uttagen för 3 dagar sedan . Kanske någon här på forumet?
Nä, min står fortfarande på uppfarten. :lol:
M.S Walker jag vet att den inte var din. "Fordonet ägs av TM Sweden AB från UPPLANDS VÄSBY"
Förresten så äger M.S Walker 2 VW och ingen Tesla :lol:
Vill du överbevisa mig får du komma hit och visa bilen. Jag lovar bjuda på en pizza om du kommer :)
1 VW transporter på firman
1 VW eGolf som är såld (så fort jag fått mina 60 papp av staten)
Jag har i alla fall fått alla papper från transportstyrelsen på att jag äger teslan. Internet måste tydligen uppdateras.
Tack för inbjudan....
(För alla som tror jag är mytoman - kolla vem som är ägare till XWR29A)
Skojade bara lite med dig om Teslan .Tror inte du är mytoman. Pizzan skojade jag inte om, den får du om du kommer.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Walker »

nek0 skrev:
Walker skrev:
nek0 skrev:
Walker skrev:
nek0 skrev:
Såg en svart Model 3 igår på Hakaprsvägen i Huskvarna Bilen är uttagen för 3 dagar sedan . Kanske någon här på forumet?
Nä, min står fortfarande på uppfarten. :lol:
M.S Walker jag vet att den inte var din. "Fordonet ägs av TM Sweden AB från UPPLANDS VÄSBY"
Förresten så äger M.S Walker 2 VW och ingen Tesla :lol:
Vill du överbevisa mig får du komma hit och visa bilen. Jag lovar bjuda på en pizza om du kommer :)
1 VW transporter på firman
1 VW eGolf som är såld (så fort jag fått mina 60 papp av staten)
Jag har i alla fall fått alla papper från transportstyrelsen på att jag äger teslan. Internet måste tydligen uppdateras.
Tack för inbjudan....
(För alla som tror jag är mytoman - kolla vem som är ägare till XWR29A)
Skojade bara lite med dig om Teslan .Tror inte du är mytoman. Pizzan skojade jag inte om, den får du om du kommer.
Satte det där om mytoman inom parantes eftersom den inte var riktad till dig specifikt.
Jag hör av mig när jag passerar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 feb 2019 19:43

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Sascha »

Såg en vit M3 LR köra förbi i Kba, vi hejade på varandra...
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Model 3 spotting

Inlägg av ascii »

Satt fast i en bilkö i min nya älskling förra söndagskvällen, när jag långsamt rullar förbi en perfekt liten röd trea. Ger föraren en liten nick, och en GIGANTISK rödhårig vikingsnubbe med skägg ner till naveln ger mig det största leendet du någonsin sätt och en tumme-upp med han hand stor som en kokt skinka.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Model 3 spotting

Inlägg av gellerstam »

Äntligen blev jag av med min oskuld på att se en i det vilda. :-D Inte en dag förtidigt. Första tanken var att tuuuta och blinka med heljuset bara för att få vinka till föraren .... Men jag besinnade mig. lol

En med ett rött sträck under. :-)
FirstWildeM3_mask.jpg

Är den någon här i forumet som känner igen sin bil?

Bonusfråga: Identifiera platsen!
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av zyax »

gellerstam skrev:
Äntligen blev jag av med min oskuld på att se en i det vilda. :-D Inte en dag förtidigt. Första tanken var att tuuuta och blinka med heljuset bara för att få vinka till föraren .... Men jag besinnade mig. lol

En med ett rött sträck under. :-)
FirstWildeM3_mask.jpg

Är den någon här i forumet som känner igen sin bil?

Bonusfråga: Identifiera platsen!
Rolig bonusfråga som man var tvungen att leta fram. Jag googlade inte utan kollade på kartan var det kunde vara, och hittade rätt efter en stund.
https://goo.gl/maps/cmDA1MZkS7p
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Model 3 spotting

Inlägg av gellerstam »

zyax skrev:
gellerstam skrev:
Äntligen blev jag av med min oskuld på att se en i det vilda. :-D Inte en dag förtidigt. Första tanken var att tuuuta och blinka med heljuset bara för att få vinka till föraren .... Men jag besinnade mig. lol

En med ett rött sträck under. :-)
FirstWildeM3_mask.jpg

Är den någon här i forumet som känner igen sin bil?

Bonusfråga: Identifiera platsen!
Rolig bonusfråga som man var tvungen att leta fram. Jag googlade inte utan kollade på kartan var det kunde vara, och hittade rätt efter en stund.
https://goo.gl/maps/cmDA1MZkS7p
Så lätt det är nuförtiden..... Med internet å allt. :-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Xeik »

ascii skrev:
Satt fast i en bilkö i min nya älskling förra söndagskvällen, när jag långsamt rullar förbi en perfekt liten röd trea. Ger föraren en liten nick, och en GIGANTISK rödhårig vikingsnubbe med skägg ner till naveln ger mig det största leendet du någonsin sätt och en tumme-upp med han hand stor som en kokt skinka.
Haha! Underbart! :D
Skriv svar