Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Model 3 spotting

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Model 3 spotting

Inläggav ascii » 08 apr 2019 06:49

Satt fast i en bilkö i min nya älskling förra söndagskvällen, när jag långsamt rullar förbi en perfekt liten röd trea. Ger föraren en liten nick, och en GIGANTISK rödhårig vikingsnubbe med skägg ner till naveln ger mig det största leendet du någonsin sätt och en tumme-upp med han hand stor som en kokt skinka.
ascii

Inläggav Teslaägare gellerstam » 08 apr 2019 07:31

Äntligen blev jag av med min oskuld på att se en i det vilda. :-D Inte en dag förtidigt. Första tanken var att tuuuta och blinka med heljuset bara för att få vinka till föraren .... Men jag besinnade mig. lol

En med ett rött sträck under. :-)
FirstWildeM3_mask.jpg

Är den någon här i forumet som känner igen sin bil?

Bonusfråga: Identifiera platsen!
Tesla Model 3
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare

Referralkod: magnus28392

Inläggav Teslaägare zyax » 08 apr 2019 07:42

gellerstam skrev:Äntligen blev jag av med min oskuld på att se en i det vilda. :-D Inte en dag förtidigt. Första tanken var att tuuuta och blinka med heljuset bara för att få vinka till föraren .... Men jag besinnade mig. lol

FirstWildeM3_mask.jpg

Rolig bonusfråga som man var tvungen att leta fram. Jag googlade inte utan kollade på kartan var det kunde vara, och hittade rätt efter en stund.
https://goo.gl/maps/cmDA1MZkS7p
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare

Referralkod: martin32357

Inläggav Teslaägare gellerstam » 08 apr 2019 07:45

zyax skrev:
gellerstam skrev:Äntligen blev jag av med min oskuld på att se en i det vilda. :-D Inte en dag förtidigt. Första tanken var att tuuuta och blinka med heljuset bara för att få vinka till föraren .... Men jag besinnade mig. lol

FirstWildeM3_mask.jpg

Rolig bonusfråga som man var tvungen att leta fram. Jag googlade inte utan kollade på kartan var det kunde vara, och hittade rätt efter en stund.
https://goo.gl/maps/cmDA1MZkS7p

Så lätt det är nuförtiden..... Med internet å allt. :-)
Tesla Model 3
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare

Referralkod: magnus28392

Inläggav Teslaägare Xeik » 08 apr 2019 07:50

ascii skrev:Satt fast i en bilkö i min nya älskling förra söndagskvällen, när jag långsamt rullar förbi en perfekt liten röd trea. Ger föraren en liten nick, och en GIGANTISK rödhårig vikingsnubbe med skägg ner till naveln ger mig det största leendet du någonsin sätt och en tumme-upp med han hand stor som en kokt skinka.

Haha! Underbart! :D
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare

Inläggav Geni87 » 08 apr 2019 11:35

ascii skrev:Satt fast i en bilkö i min nya älskling förra söndagskvällen, när jag långsamt rullar förbi en perfekt liten röd trea. Ger föraren en liten nick, och en GIGANTISK rödhårig vikingsnubbe med skägg ner till naveln ger mig det största leendet du någonsin sätt och en tumme-upp med han hand stor som en kokt skinka.

? :)
tormund-brienne-game-thrones.png
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Geni87

Inläggav Teslaägare taliz » 08 apr 2019 20:33

Alla vet väl att Technoviking har en bror? Teslaviking!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav Teslaägare Max79 » 09 apr 2019 14:30

Var lite frågande till om det verkligen fanns 3 st vita Model 3 i lilla Växjö... :roll:
Och så i söndags så mötte jag en av syskonbilarna :D Jag blinkade febrilt och vi stannade mitt på vägen och snackade en kort stund. Exakt samma setup: vit med vit inredning :shock: :D
Ägaren jag mötte var tydligen vän med ytterligare en som köpt en vit Model 3 så det var helt korrekt observerat att vi är 3 vita i Växjö. Än så länge... :lol:
Kör Model 3 LR AWD+, 19" Sport-fälgar, Pearlwhite med vit interiör, EAP + FSD.
Användarvisningsbild
Max79
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HenrikM76 » 09 apr 2019 14:37

Max79 skrev:Var lite frågande till om det verkligen fanns 3 st vita Model 3 i lilla Växjö... :roll:
Och så i söndags så mötte jag en av syskonbilarna :D Jag blinkade febrilt och vi stannade mitt på vägen och snackade en kort stund. Exakt samma setup: vit med vit inredning :shock: :D
Ägaren jag mötte var tydligen vän med ytterligare en som köpt en vit Model 3 så det var helt korrekt observerat att vi är 3 vita i Växjö. Än så länge... :lol:

Känns definitivt som det är dags för en Tesla o Fika i Växjö med :) Jag är snart tillbaka flyttad med min S och vad jag förstått både här och när jag kört runt där finns det rätt många Teslaägare i den ändå lilla stan. Kanske man skulle lägga ett förslag på annandag påsk, den röda måndagen som en första vårträff i Växjö? Då är jag ändå där...kanske dags starta en ny tråd....
Model S 100D -19, Crystal White med svart vegan och kolfiber, premiumpaket, grå slipstream 19", AP samt öppningsbart glastak.
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Referralkod: henrik42445

Inläggav Teslaägare Weirdoz » 09 apr 2019 17:20

Känns definitivt som det är dags för en Tesla o Fika i Växjö med :) Jag är snart tillbaka flyttad med min S och vad jag förstått både här och när jag kört runt där finns det rätt många Teslaägare i den ändå lilla stan. Kanske man skulle lägga ett förslag på annandag påsk, den röda måndagen som en första vårträff i Växjö? Då är jag ändå där...kanske dags starta en ny tråd....

Vi nere från blekinge kommer gärna upp till Växjö för en träff
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3