Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Model 3 spotting

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Model 3 spotting

Inläggav Bankiren » 28 apr 2019 17:56

Svängde förbi IONITY-laddstolparna i Malmö idag, och där satt en man och laddade sin gråa Model 3. :D
Bankiren

Inläggav Teslaägare kenny » 28 apr 2019 19:27

Bankiren skrev:Svängde förbi IONITY-laddstolparna i Malmö idag, och där satt en man och laddade sin gråa Model 3. :D

Man och man, en vuxen pojke kanske. Men det var nog jag. Var rätt försjunken i telefonen mestadels av tiden där, så noterade ingen annan tesla eller annan elbil. :) Fick dock ut 110kw som mest så det var positivt för en som mig som inte har hemladdning. Men jag ska dit igen med mindre laddning i batteriet och se om jag kan få ännu högre hastighet.
Användarvisningsbild
kenny
Teslaägare

Referralkod: kenny70089

Inläggav Teslaägare helix » 28 apr 2019 21:33

kenny skrev:
Bankiren skrev:Svängde förbi IONITY-laddstolparna i Malmö idag, och där satt en man och laddade sin gråa Model 3. :D

Man och man, en vuxen pojke kanske. Men det var nog jag. Var rätt försjunken i telefonen mestadels av tiden där, så noterade ingen annan tesla eller annan elbil. :) Fick dock ut 110kw som mest så det var positivt för en som mig som inte har hemladdning. Men jag ska dit igen med mindre laddning i batteriet och se om jag kan få ännu högre hastighet.

Blir förhoppningsvis ännu bättre flås snart när 150kW-uppdateringen kommer ut till våra bilar :)

Hur funkade det förresten med betalningen? Var det 80kr oavsett hur mycket man laddar? Betalade du direkt via Ionity, eller via någon annan tjänst?
Model 3 Performance -19
Såld: Model S 100D -17
Såld: Model S P100DL -17
Såld: Model S 90D -16
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inläggav Teslaägare kenny » 29 apr 2019 07:53

helix skrev:Blir förhoppningsvis ännu bättre flås snart när 150kW-uppdateringen kommer ut till våra bilar :)

Hur funkade det förresten med betalningen? Var det 80kr oavsett hur mycket man laddar? Betalade du direkt via Ionity, eller via någon annan tjänst?

Ska inte Model 3 redan nu stödja snabbare laddning? Jaja, det är ju som det är oavsett, är ändå nöjd att ha en "supercharger i stan" oavsett.

Gällande priset, jag har varit där och testat två ggr. Den första gången blev liksom bara allt fel, jag är lite osäker på om det är för att min bil har nått problem med laddporten som gör att den glitchar när laddningen ska starta (den är på service i detta nu). Men effekten av det blev att jag lyckades betala två sessioner á 80:- som aldrig startade (via 'direktbetalning' genom att slå in kortuppgifter), sen blev jag nervös för att testa en gång till så då tog jag mitt EON-kort, vilket då funkade väldigt smidigt, och då betalar man per minut tror jag. Medan jag då satt och väntade registerade jag ett IONITY-konto så att jag skulle vara mer "förberedd" till nästa gång.

Och nästa gång var ju då igår, och då var min plan att ladda mer, så jag testade 80:- igen för en session, och allt startade felfritt och det var ganska smidigt att starta det i appen eftersom mitt kort var sparat i mitt konto osv. Dock så avbröts laddningen efter en 33kwh eller något, men jag TROR det var jag som råkade komma åt "stop charging" när jag försökte aligna markören för max laddprocent PERFEKT på 70%-linjen. ;)

Men ja, för att svara på din fråga, du kan betala 80:- per session via Ionity ja, eller så kan du använda en annan provider, i mitt fall använde jag EON, men min tolkning är att det kan finnas fler som fungerar.
Användarvisningsbild
kenny
Teslaägare

Referralkod: kenny70089

Inläggav Teslaägare Megaman » 29 apr 2019 07:58

kenny skrev:
helix skrev:Blir förhoppningsvis ännu bättre flås snart när 150kW-uppdateringen kommer ut till våra bilar :)

Ska inte Model 3 redan nu stödja snabbare laddning? Jaja, det är ju som det är oavsett, är ändå nöjd att ha en "supercharger i stan" oavsett.

Gällande priset, jag har varit där och testat två ggr. Den första gången blev liksom bara allt fel, jag är lite osäker på om det är för att min bil har nått problem med laddporten som gör att den glitchar när laddningen ska starta (den är på service i detta nu). Men effekten av det blev att jag lyckades betala två sessioner á 80:- som aldrig startade (via 'direktbetalning' genom att slå in kortuppgifter), sen blev jag nervös för att testa en gång till så då tog jag mitt EON-kort, vilket då funkade väldigt smidigt, och då betalar man per minut tror jag. Medan jag då satt och väntade registerade jag ett IONITY-konto så att jag skulle vara mer "förberedd" till nästa gång.

Och nästa gång var ju då igår, och då var min plan att ladda mer, så jag testade 80:- igen för en session, och allt startade felfritt och det var ganska smidigt att starta det i appen eftersom mitt kort var sparat i mitt konto osv. Dock så avbröts laddningen efter en 33kwh eller något, men jag TROR det var jag som råkade komma åt "stop charging" när jag försökte aligna markören för max laddprocent PERFEKT på 70%-linjen. ;)

Men ja, för att svara på din fråga, du kan betala 80:- per session via Ionity ja, eller så kan du använda en annan provider, i mitt fall använde jag EON, men min tolkning är att det kan finnas fler som fungerar.

Vilken laddare har de installerat i Malmö? viewtopic.php?f=29&t=12115&start=1000#p327101

120kw kommer jag upp i med Ionity på 2019.12.1. Testade senast igår, så de har inte låst upp 150kw än :(
Användarvisningsbild
Megaman
Teslaägare

Inläggav Ludvig » 03 maj 2019 15:27

Såg en grå i MJÖLBYrondellen nyss, är det någon på detta forum?
Ludvig

Referralkod: https://ts.la/ludvig92419

Inläggav Teslaägare tuppel » 03 maj 2019 16:39

Försökte lägga upp denna bild via mobilen för ett par veckor sedan men det ville sig inte. Det jag avsåg att skriva då var att jag creepar i jobbgaraget medan jag funderar på hur jag ska manipulera chefen att bryta nuvarande leasing för att jag ska kunna beställa en Model 3. Nu har jag lyckats manipulera chefen och kommer att beställa en inom kort, men får fortsätta creepa på denna återkommande gäst i garaget ett tag till. :mrgreen:

IMG_20190418_082205.jpg

Det har fullständig för övrigt exploderat med Model 3 i Stockholm de senaste veckorna.
Användarvisningsbild
tuppel
Teslaägare

Referralkod: henrik55230

Inläggav Sabbe » 16 maj 2019 18:56

12C82B98-50D8-41B1-917D-544B0BF39012.jpeg
2 x Model 3 reservationer, nummer 9 i kön på MoS 31/3 2016
Sabbe

Inläggav Teslaägare bonath » 16 maj 2019 19:03

Sabbe skrev:

Vem repar en Honda Civic??? :D :D :D
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Referralkod: svante59135

Model 3 spotting

Inläggav Teslaägare Hertsh » 16 maj 2019 19:04

Sabbe skrev:

Han har inte bara lyckats badga bilen, han verkar ha lyckats få till det med avgaser ur höger bak.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare

Referralkod: christian15174

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3