Model 3 spotting

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Model 3 spotting

Inlägg av gellerstam »

Råkade möta LITHIUM i dag på fm. Avbröt samtalet i bilen å pekade å vinkade ..... Kom sen på att jag åker Outlander och att Mr/Ms LITHIUM inte noterade mig ..... Mitt resesällskap undrade vad det var för fel på mig som reagerade så på en mötande bil. LOL ...
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
-JoS
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 feb 2019 11:49

Re: Model 3 spotting

Inlägg av -JoS »

gellerstam skrev:
Råkade möta LITHIUM i dag på fm. Avbröt samtalet i bilen å pekade å vinkade ..... Kom sen på att jag åker Outlander och att Mr/Ms LITHIUM inte noterade mig ..... Mitt resesällskap undrade vad det var för fel på mig som reagerade så på en mötande bil. LOL ...
Mötte precis Lithium också glatt vinkandes, dels för att de va en annan model 3 men även för han precis gled ut från gratisladdaren i MoS precis när jag kom fram med 14% batteri kvar, Timing! :D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Model 3 spotting

Inlägg av taliz »

Körde om en 3a med båttrailer(tom) igår.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
benji
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 maj 2019 10:39

Re: Model 3 spotting

Inlägg av benji »

hed skrev:
Sjukt snygg! Hur ser det ut bakom handtagen när de är folierade? Är de folierade runtom eller enbart det som "syns" ?
Det är foilerat ca 5mm "in", så man kan säga att det är det som syns som är foilerat. Spegeln verkar dock vara foilerad helt och hållet då det börjat skava upp runt axeln där den fälls ihop. Läst någonstans att man inte bör foilera hela vägen in pga detta, så jag får nog skära av en bit.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av nek0 »

Hej trippo! Var det du med den fina vita M3 som svängde av från Hakarpsvägen in på Göransbergsvägen, Huskvarna idag runt 16:15?
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 31 jul 2019 16:06
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av trippo »

nek0 skrev:
Hej trippo! Var det du med den fina vita M3 som svängde av från Hakarpsvägen in på Göransbergsvägen, Huskvarna idag runt 16:15?
Det stämmer mycket bra! Mötte jag dig?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av nek0 »

trippo skrev:
nek0 skrev:
Hej trippo! Var det du med den fina vita M3 som svängde av från Hakarpsvägen in på Göransbergsvägen, Huskvarna idag runt 16:15?
Det stämmer mycket bra! Mötte jag dig?
Du körde efter mig. Skodan som gjorde att du fick köra lagligt :lol: Vågade inte gasa för att jag tittade mest i backspegeln :lol:
Grattis du har en fin bil.
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 31 jul 2019 16:06
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av trippo »

nek0 skrev:
Du körde efter mig. Skodan som gjorde att du fick köra lagligt :lol: Vågade inte gasa för att jag tittade mest i backspegeln :lol:
Grattis du har en fin bil.
Tack! Jag är supernöjd!

Tänkte inte på hastigheten. Jag brukar köra hyfsat lagligt i tätbebyggt område. Kör t om 30 på Göransbergsvägen i vanliga fall (är 40).

Faktum är att jag kör lugnare med Teslan än vad jag gjort med tidigare bilar :)
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av nek0 »

trippo skrev:
nek0 skrev:
Du körde efter mig. Skodan som gjorde att du fick köra lagligt :lol: Vågade inte gasa för att jag tittade mest i backspegeln :lol:
Grattis du har en fin bil.
Tack! Jag är supernöjd!

Tänkte inte på hastigheten. Jag brukar köra hyfsat lagligt i tätbebyggt område. Kör t om 30 på Göransbergsvägen i vanliga fall (är 40).

Faktum är att jag kör lugnare med Teslan än vad jag gjort med tidigare bilar :)
Bra . Var rädd om min Skoda handlaren, han bor där :D
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av nek0 »

Undrar vems den här fina bilen är :lol:
vlcsnap-2020-03-11-18h21m26s132.png
Skriv svar