Parkeringsbot på Teslas destination laddare

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Parkeringsbot på Teslas destination laddare

Inlägg av martinot »

mati skrev:
Black skrev:
Rekordet slås ändå av Mariestad med 25:-/30min laddning...
Bara den som är i nöd kommer att ladda där...

Tycker att det borde vara max ca 2-3kr/kw för att ladda... Allt annat är ocker...
Götene tar 1,10kr/minut för AC-laddning om jag inte minns fel. All annan parkering är gratis. Världens dyraste ström, till och med Ionity bleknar i jämförelse. Beroende på bil kan det bli över 18kr/kWh. Vem ska ladda där? Jag har inte sett en enda bil på denna laddplatsen sedan de höjde priset för två år sedan.
AC-stolpar används ju oftast av hybrider, men bara när laddning inte kostar mer än bensin, vilket det ju gör med enorm marginal i det här fallet. Och rena elbilar behöver ju allra oftast inte ladda vid en sådan stolpe. Skulle det på nåt sätt krisa så finns det faktiskt en gratisstolpe någon km bort.
*LOL* Vilka priser!! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Parkeringsbot på Teslas destination laddare

Inlägg av martinot »

Schelin skrev:
Har bestridit men inte fått något svar. Aldrig gjort det tidigare, så vet inte gången tänkte att de kanske skulle svara att de lagt ner det. De kanske har mycket att göra Bild

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Nyfiken; hur gick det med ärendet?

Hade varit roligt att få återkoppling i tråden, och hoppas att det gick bra för dig!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar