Idag kontaktade jag Ammarnäs Wärdshus...

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Idag kontaktade jag Ammarnäs Wärdshus...

Inlägg av Saab99turbo »

...för att nämna att en destinationsladdare skulle kunna vara något för dem. De verkade tycka att det var en intressant idé.

Ammarnäs är en pärla vid vägens slut i lapplands fjällvärld och en utgångsplats för Kungsleden, fiske, forskning mm.

Ligger också mycket stratregiskt till med lagom avstånd till Superchargers i Arvidsjaur och Storuman.
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
Användarvisningsbild
Delta1
Teslaägare
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 apr 2014 12:27

Re: Idag kontaktade jag Ammarnäs Wärdshus...

Inlägg av Delta1 »

Bra initiativ!

Jag åt faktiskt lunch på Old Mike´s Diner i Ljungby förra veckan enbart för att de har destinationsladdare. Jag tror absolut att tillgång till laddmöjlighet drar kunder.

För övrigt var Old Mike´s förvånansvärt bra - schysst käk, trevlig lokal och mycket trevlig personal. Kan rekommenderas!

//T
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Idag kontaktade jag Ammarnäs Wärdshus...

Inlägg av slugger75 »

Jag valde hotell senast utifrån att de hade destinationsladdare, Nääs Fabriker Hotell.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Idag kontaktade jag Ammarnäs Wärdshus...

Inlägg av termosen »

Samma för mig senaste resorna. Senast Quality hotel Sundsvall.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
Johan84
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 22 dec 2018 00:11
Ort: Umeå

Re: Idag kontaktade jag Ammarnäs Wärdshus...

Inlägg av Johan84 »

Jag har precis installerat en 2x22kw på mitt hotell i kittelfjäll inte så långt från ammarnäs. Mer laddning åt folket!
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Re: Idag kontaktade jag Ammarnäs Wärdshus...

Inlägg av Saab99turbo »

Johan84 skrev:
Jag har precis installerat en 2x22kw på mitt hotell i kittelfjäll inte så långt från ammarnäs. Mer laddning åt folket!
Jaaa! Då ska vi väl ta en sväng dit också!

Jo visst har man börjat välja resmål efter laddningsställen. Ett kul sätt att hitta nya platser.
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1215
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: Idag kontaktade jag Ammarnäs Wärdshus...

Inlägg av RagWal »

Samma för oss på väg hem genom Tyskland i somras. Betalade säkert en extra slant indirekt, men känns bra och smidigt! Det är ju så det ska funka. Reducerar ett laddstopp per dag under långresor.
De som inte har det brukar jag berätta om behovet för och att det blir lättare att välja att stanna om laddmöjlighet finns. Man kanske också stannar en smula längre och tar efterrätt mm på en restaurang. Merparten reagerar positivt och verkar allvarligt tänka över saken.
Skriv svar