Rennwagen skrev:Jerker skrev:Off Grid Byggaren skrev:Det som gör Metron lite extra bra är ju den inbyggda jordfelsbrytaren typ B. Då går det att ladda rätt så säkert.
Har inte sett någon annan med detta ännu på den här typen av intelligent laddkabel eller vad den nu ska kallas för.
Denna har också JFB typ B inbyggd (jag har denna):
https://evconnect.se/collections/portab ... 6-16a-11kw
Finns det ett bättre alternativ till denna nu?
Den ser ut att vara slut i lagret f.n.
och priset är väldigt högt kan man tycka.
Alt finns det någon som vill byta sin gamla original Tesla (som har möjlighet att skifta till röd 3-fashandske) mot en split ny som bara har hankontakt för Schuko 1-fas 220v
Jag skulle säga det är den bästa som finns just nu. Skall vara mer hållbar än Tesla original (som har lite blandat "track record" gällande det).
Har en liknande kabel från Metron (som jag köpte för 1,5 år sedan från EV Connect), men tyvärr saknar den både JFB och Teslaknapp. Dock är kabeln extremt smidig, och kan rekommendera modellen som sådan. Har inte varit minste problem att ladda in Tesla när jag behövt det. Förvaras mycket smidigt i trunken, och tar liten plats där (får plats med mycket annat).
När jag köpte så var min inte dyrare än den Tesla säljer, men vet inte hur mycket som skiljer i pris idag. Jag skulle dock lätt lägga två tusenlappar extra för att få denna smidigare kabel.
Se också till att beställa tillräckligt lång. Själv tog jag en på 8 meter, och har ett par gånger varit glad för det (5m hade inte räckt vid vissa tillfällen), men kanske tom. skulle gått på 10 idag (även om jag klarat mig hitintills på 8).