NTWCG

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: NTWCG

Inlägg av Walker »

Svenssons skrev:
Walker skrev:
Jo, jag tänkte som så att här verkar det vara fritt fram att hitta på egna förkortningar... så jag kör med en egen.
Och ni knäckte den direkt! Grattis.
New
Tesla
Wall
Charger
Glass
...som sagt. Någon i Sverige som kommit över en?
Jag visst om New Tesla Wall och sedan ska det väl vara Connector? Glass kom jag inte på.
Jag körde bara copy/paste från en annan tråd som slängde sig med den för mig helt nya förkortningen TWC som enligt ts står för Tesla wall charger. Annars är jag väldigt bekant med WC som står för wall connector (eller water closet)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: NTWCG

Inlägg av Svenssons »

Det är G3WC som är den korrekta förkortningen för nya Wall Connector. Någon Tesla Wall Charger finns inte.
Generation 3 Wall Connector
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: NTWCG

Inlägg av Walker »

Svenssons skrev:
Det är G3WC som är den korrekta förkortningen för nya Wall Connector. Någon Tesla Wall Charger finns inte.
Generation 3 Wall Connector
Jag vet. Chargern sitter I bilen.
Min tråd är en kombination av nyfikenhet på nya WC’n och en tackling till alla som slänger sig med förkortningar som är hopsnickrade, eller i vissa fall felaktiga. (SC förväxlas alltför ofta med SuC t.ex.)
SC - service center
SuC - supercharger (detta är en charger eftersom den inte använder bilens innyggda)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: NTWCG

Inlägg av Surfaren »

Walker skrev:
... som slängde sig med den för mig helt nya förkortningen TWC som enligt ts står för Tesla wall charger.
"Ts"? Lite sten i glashus så här på fredagkvällen? ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: NTWCG

Inlägg av Walker »

Surfaren skrev:
Walker skrev:
... som slängde sig med den för mig helt nya förkortningen TWC som enligt ts står för Tesla wall charger.
"Ts"? Lite sten i glashus så här på fredagkvällen? ;)
Kanske. Men jag trodde att ts var en vedertagen förkortning på trådskapare. Så används den i a f frekvent i detta forum.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: NTWCG

Inlägg av Surfaren »

Walker skrev:
Kanske. Men jag trodde att ts var en vedertagen förkortning på trådskapare. Så används den i a f frekvent i detta forum.
Den andra trådskaparen kanske tänkte att TWC var en vedertagen förkortning i dessa kretsar. Vill man öka chanserna att bli förstådd så gör man förstås bäst i att skriva ut det man vill ha sagt (med undantag för förkortningar som är vedertagna på riktigt som man kan räkna med att folk förstår, som till exempel t.ex., etc., o.s.v., m.fl.).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9337
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: NTWCG

Inlägg av bylund »

Eller för att citera husguden Elon:
"Acronyms seriously suck"

Man sparar sjukt lite tid på att inte orka skriva ut vad man menar, och man förenklar läsandet för så många, särskilt nya, som slipper gissa vad man menar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8557
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: NTWCG

Inlägg av Pontus »

Walker skrev:
Jo, jag tänkte som så att här verkar det vara fritt fram att hitta på egna förkortningar... så jag kör med en egen.
Och ni knäckte den direkt! Grattis.
New
Tesla
Wall
Charger
Glass
...som sagt. Någon i Sverige som kommit över en?
Är det inte Elon som predikar att man ska skriva så att även en kund att kan läsa, dvs använd inte förkortningar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar