Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Den vegetariska tråden...

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Inläggav M3apan » 03 mar 2020 11:53

Som förmodligen blir en smal tråd, då jag är högst osäker på ifall det finns någon större vegan/vego community bland teslaägare/tesla club sweden. Jag är i alla fall en av dom. Min stilla undran är ifall någon har tips på SuC där det finns bra vegomat i anslutning. Tänker mig främst ute på kontinenten. Här i Sverige så har ju Dinners den halvtorra veganbiffen som "funkar". Tipsa gärna ifall ni vet om något bra! Anpassar gärna laddning efter bra mat på europa-roadtripen.
M3apan

Re: Den vegetariska tråden...

Inläggav Teslaägare 12man » 03 mar 2020 12:13

subway har lite vegan också hyfsat ok där i arboga
ms 76132 "Eleamore"
12man
Teslaägare

Referralkod: hanjo2756

Inläggav Teslaägare Teslaspolen » 03 mar 2020 12:30

Inte vegeterian direkt, och definitivt inte vegan. Men jag gillar vegetarisk mat, mycket mer spännande än någon tråkig bit rött kött. Skulle klassa mig som flexiterian. :)
Investera för framtiden med TRINE! https://www.jointrine.com/just-invested/26249
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Referralkod: hans816

Inläggav Teslaägare bonath » 03 mar 2020 12:35

Teslaspolen skrev:Inte vegeterian direkt, och definitivt inte vegan. Men jag gillar vegetarisk mat, mycket mer spännande än någon tråkig bit rött kött. Skulle klassa mig som flexiterian. :)

Samma här. Åt en entrecote för ett tag sen, bara växte i munnen.
Vi brukar tömma "vego-kött" disken på Citygross när dom säljer ut för halva priset...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Referralkod: svante59135

Inläggav Teslaägare fth » 03 mar 2020 12:44

Jag är vegetarian sedan snart 30 år, SuC har tyvärr varit lite öken vad gäller vegomat, men om du står ut med burgare så är faktiskt BKs nya plant beef helt ok.

Av någon anledning ligger ju väldigt många SuC i hela Europa nära en BK, så det går iaf alltid att få en hyfsad vegoburgare nu.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

Inläggav Teslaägare Legato » 03 mar 2020 12:56

fth skrev:Jag är vegetarian sedan snart 30 år, SuC har tyvärr varit lite öken vad gäller vegomat, men om du står ut med burgare så är faktiskt BKs nya plant beef helt ok.

Av någon anledning ligger ju väldigt många SuC i hela Europa nära en BK, så det går iaf alltid att få en hyfsad vegoburgare nu.

/fth

Steks väl iofs tillsammans med kött om jag förstått det rätt? Kan ju vara bra att veta om man är strikt vego.

Tycker även kycklingsubstitutet smakar väldigt bra. Minst lika bra som deras vanliga kyckling.

BK kör ju produkter från "The Vegeterian Butcher" i Sverige. Undrar om de säljs i butik? I USA kör ju BK Impossible Foods (genmanipulerade) produkter.

Blir spännande att se hur McD kommer göra i Europa. De har ju tydligen kört en trial med Beyond Meat i Kanada.
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
SÅLD - Svart (blacked out) S75D 2017
SÅLD - Röd X100D 2017
Aubergine-Bronze LR3D 2019
Midnight Silver XP100DL 2018
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Referralkod: bo2814

Inläggav Teslaägare fth » 03 mar 2020 13:02

Legato skrev:Steks väl iofs tillsammans med kött om jag förstått det rätt? Kan ju vara bra att veta om man är strikt vego.

Gör dom det? Det har jag faktiskt inte tänkt på, jag är kanske inte så strikt, men jag föredrar absolut min mat ”okontaminerad”.

Jag får kolla hur dom gör nästa gång.

Är det samma sak med Max och McDonalds då också? Känns som att dom borde ha fått en del klagomål från mer strikta vegetarianer/veganer då? :?:

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

Inläggav Teslaägare Jojo » 03 mar 2020 13:06

Själv varit vegetarian i decennier och jag avskyr snabbmat 'a la de vanliga ställen. Har därför alltid frukt/macka eller liknande med mig. Vad som gäller vegomat är Sveariket lite av ett öken, åtminstone i närheten av Superchargers. Läget är något bättre på kontinenten, där man i de allra flesta fall hittar lämpliga vegetariska alternativ i närliggande restaurang.
Jag antar att menyn hos smabbmatskedjorna är likadant som här, kan dock ej uttala mig om detta då jag inte satt min fot i ett sådant etablissemang på ett bra tag.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 03 mar 2020 14:50

För 10 år sen var det problematiskt. Nu har ju alla matställen, inkl snabbmat, en väldans massa alternativ.
Vissa, som Max, har väl typ fler veg-alternativ än kött numera.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav Teslaägare Legato » 03 mar 2020 15:13

fth skrev:
Legato skrev:Steks väl iofs tillsammans med kött om jag förstått det rätt? Kan ju vara bra att veta om man är strikt vego.

Gör dom det? Det har jag faktiskt inte tänkt på, jag är kanske inte så strikt, men jag föredrar absolut min mat ”okontaminerad”.

Jag får kolla hur dom gör nästa gång.

Är det samma sak med Max och McDonalds då också? Känns som att dom borde ha fått en del klagomål från mer strikta vegetarianer/veganer då? :?:

/fth

Vågar inte lova något, vet bara att det var lite i media om stämningar osv när BK först lanserade sina. Dels pga stekningen, men även pga att de använder/använde vanlig majonäs (med ägg).

Jag äter kött så för mig spelar det ingen roll. Har dock full respekt för de som väljer vegetariskt (både min far och mina systrar är vegetarianer).

McDonalds "svenska" vegoburgare är väl friterad om jag minns rätt? Så där har man väl inte problemet. Max steker nog dock, men där har jag inte läst om några klagomål vad jag minns :)
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
SÅLD - Svart (blacked out) S75D 2017
SÅLD - Röd X100D 2017
Aubergine-Bronze LR3D 2019
Midnight Silver XP100DL 2018
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Referralkod: bo2814

Nästa

Återgå till Destination chargers