Webbsida för destinationsladdning

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rubiks
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 31 jan 2017 08:45
Ort: Borlänge
Kontakt:

Webbsida för destinationsladdning

Inlägg av Rubiks »

Kan bolla upp lite tankar här med. Vet att jag i någon tråd efterfrågade destinationsladdning på golfbanor och hävdade med bestämdhet att golfklubbar borde bygga ut destinationsladdning illa kvickt för klubbens och gästernas (och helt mitt egna private intresse) intressen. De flesta gäster tar bilen till golfbana och väl där står bilen parkerad vanligtvis 3-6 timmar.

I Facebookgruppen var det en som i veckan bollade upp frågan vilka klubbar som har destinationsladdning för gästerna för att helt enkelt förenkla resor till andra än hemmaklubben. Det dök upp några klubbar och Hills får ses som väldigt exemplarisk som har installerat 130 laddstolpar för sina gäster :o

Jag petade ihop en lista med den info jag hittat om laddningen på respektive golfklubb och skapade en sida på min webbsida där jag lägger upp lite skit när jag känner för det. Tanken är att se om folk hittar dit och det finns någon intresse eller behov av att hitta mer "aktivitetsspecifik" destinationsladdning. Och kanske att det kan fungera som en morot om man lyfter fram de klubbar som redan erbjuder destinationsladdning till att fler skaffar det. Om besökare hittar dit och det kanske tom dyker upp önskemål på att utöka listan med fler klubbar som jag inte hittat eller blivit tipsad om redan är det mycket möjligt att jag lägger tid på att fixa till sidan och den får stå på egna ben och kan lista fler aktivitetstyper. För egen räkning är det mycket möjligt att det kommer fyllas på med tex skidanläggningar till vintern och övriga platser som jag ser som lämpliga att trycka på aktörerna för att skaffa destinationsladdning är tex badhus/äventyrsbad, museum/djurparker och hotell.

Ett användningsfall jag tänker mig att en tjänst som detta kan fylla är tex: "Jag ska hälsa på släkt i Gävle några dagar under semestern och tänkte passa på att spela på en av golfbanorna som finns runt omkring Gävle. 'undrar om det är möjligt att ladda bilen medan jag spelar på någon av dem?'"

Detta användningsfall tycker jag är onödigt besvärligt att forska kring via uppladdning.nu eller plugsurfing.

Golfbanor med destinationsladdning
Känner ni till någon golfklubb som erbjuder laddning för sina gäster som inte finns med på listan är det fritt fram att skriva här eller följa instruktionerna på sidan för att hjälpa till att uppdatera listan.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Webbsida för destinationsladdning

Inlägg av Credde »

PGA Sweden National i Bara har 2 stycken Tesla laddare.
https://www.tesla.com/sv_SE/findus/loca ... edirect=no
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7315
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Webbsida för destinationsladdning

Inlägg av TiborBlomhall »

https://www.uppladdning.nu/List.aspx#SE Ctrl+F "golf" ger 48 träffar. Dem kan du ta med på din sida ;)
Användarvisningsbild
Rubiks
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 31 jan 2017 08:45
Ort: Borlänge
Kontakt:

Re: Webbsida för destinationsladdning

Inlägg av Rubiks »

Credde skrev:
PGA Sweden National i Bara har 2 stycken Tesla laddare.
https://www.tesla.com/sv_SE/findus/loca ... edirect=no
Tack
TiborBlomhall skrev:
https://www.uppladdning.nu/List.aspx#SE Ctrl+F "golf" ger 48 träffar. Dem kan du ta med på din sida ;)
Creddes tips är typ ursprunget till att jag tycker att uppladdning.nu numera är skitkass på att hjälpa en att hitta destinationsladdning på en specifik plats. Enda sättet att hitta något vettigt är att titta i kartan. Och tittar man på PGA Sweden National i kartan på uppladdning.nu blir man mest bara lite lätt förvirrad. Erbjuder de destinationsladdning till sina gäster eller inte?
pgasn.png
Ska granska sökträffarna på uppladdning.nu och se vad den ger. Kan tycka att det numera borde finnas någon form av krav för vad som borde klassas som destinationsladdning och min förhoppning är att det ska byggas ut och bli bättre. Jag tycker tex att det krävs lite mer än vad Hulta Golfklubb har gjort för att vara värt att lyfta fram som "bra exempel".
Skriv svar