Destination Charger - Frasses Haparanda: U/S

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 854
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Destination Charger - Frasses Haparanda: U/S

Inlägg av Arctic Drifter »

Hur ska man rapportera en Destination Charger som inte fungerar? Bara ringa supporten antar jag?

Den jag tänker på är Frasses Haparanda: https://www.tesla.com/findus/location/charger/dc22680
Det sitter ju 2 st där men helt döda när man kopplar in dom, jag testade båda i somras.

Frasses la ju ner i Haparanda för flertalet år sedan så det är nog relaterat till det.
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Destination Charger - Frasses Haparanda: U/S

Inlägg av HelectriC »

om restaurangen de är kopplade till inte längre existerar, så lär inte strömmen flöda i ledningarna heller.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Robin_j
Teslaägare
Inlägg: 175
Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
Ort: Västerås
Referralkod: ts.la/robin14790

Re: Destination Charger - Frasses Haparanda: U/S

Inlägg av Robin_j »

Testade bägge 2 jag med i somras syndes tydligt att dom inte skulle fungera men hade inget bättre för mig :lol:
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 854
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Destination Charger - Frasses Haparanda: U/S

Inlägg av Arctic Drifter »

Robin_j skrev:
Testade bägge 2 jag med i somras syndes tydligt att dom inte skulle fungera men hade inget bättre för mig :lol:
Man lever ju på hoppet :D

Jag anmälde till Tesla Support igår. Kanske inte så många som är sugna att ladda på en slö Destination charger men rätt ska ändå vara rätt.
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5169
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Destination Charger - Frasses Haparanda: U/S

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Arctic Drifter skrev:
Robin_j skrev:
Testade bägge 2 jag med i somras syndes tydligt att dom inte skulle fungera men hade inget bättre för mig :lol:
Man lever ju på hoppet :D

Jag anmälde till Tesla Support igår. Kanske inte så många som är sugna att ladda på en slö Destination charger men rätt ska ändå vara rätt.
På de två senaste hotellen jag bott på (som båda ska ha Tesla Destination Charger) hade de tagit bort laddboxarna och ersatt dessa med betallösningar och en ”Porsche Only” laddbox. Men på Teslas sida finns de fortfarande kvar.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Destination Charger - Frasses Haparanda: U/S

Inlägg av d3marcus »

Ett utdöende koncept. Orimligt att fastighetsägare skall bjuda på gratis el för evigt som motprestation till att få en laddbox för 5000:-.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5169
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Destination Charger - Frasses Haparanda: U/S

Inlägg av Nicke Nyfiken »

d3marcus skrev:
Ett utdöende koncept. Orimligt att fastighetsägare skall bjuda på gratis el för evigt som motprestation till att få en laddbox för 5000:-.
Så är det nu. När det infördes var det genialt. Då fanns det inga alternativ och man var benägen att välja hotell efter möjligheten att ladda.

Hur funkar ”Porsche Only” laddboxarna? Vem betalar?
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar