Äsch då, nu kom jag på hur det ligger till, det är ju en vit bil på symbolen på väggen, alltså bara ok för vita bilar att ladda där.... japp, så är det nog...
Bjelke! Man blir alltid glad av att läsa Dina inlägg! Mer humor!!!!
Äsch då, nu kom jag på hur det ligger till, det är ju en vit bil på symbolen på väggen, alltså bara ok för vita bilar att ladda där.... japp, så är det nog...
Så enkelt det är med parkering om man bara läser ordentligt på skyltarna vad det är som gäller.
Jag var i MoS igår kväll. Det ser ut som att de sätter upp fler Tesla destination chargers bredvid de befintliga. Tror det var tre eller fyra till. När jag kom var det en Tesla inkopplad.
Vattenfall-laddarna fungerade inte igår kväll. "Ingen kontakt med servern" stod det i InCharge-appen när jag skulle starta laddning.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Jag var i MoS igår kväll. Det ser ut som att de sätter upp fler Tesla destination chargers bredvid de befintliga. Tror det var tre eller fyra till. När jag kom var det en Tesla inkopplad.
Vattenfall-laddarna fungerade inte igår kväll. "Ingen kontakt med servern" stod det i InCharge-appen när jag skulle starta laddning.
Var finns dessa? Destination charger'sarna. På -1 finns Teslaladdboxar men dom var märkta sist jag var där: Endast för Tesla demo-bilar eller något sådant.
Tidigare i tråden står det att de får användas i min av tillgång, vilket jag gjorde igår kväll. Det är de som är märkta för demobilar. Bredvid dessa har de satt upp fästet för några destinationsladdare till men skalet är inte på plats än och ingen skyltning heller.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Tidigare i tråden står det att de får användas i min av tillgång, vilket jag gjorde igår kväll. Det är de som är märkta för demobilar. Bredvid dessa har de satt upp fästet för några destinationsladdare till men skalet är inte på plats än och ingen skyltning heller.
Vattenfall boxarna på MoS. Kostar numer 6kr/h.
Men kostar det bara under tiden som boxen levererar el, eller allt från inkoppling till urkoppling.
Så står man en arbetsdag, 9 timmar och laddar bara och toppar upp 2 timmar, Vad blir kostnaden?
Jag tror det kostar 9 timmar i detta fallet, och så då ska jag nog ner och koppla ur bilen nu när laddning klart meddelandet kom.
Ja att parkera 4 timmar med kortet gör man såklart.
Men att ta bilen en arbetsdag utan månadsparkering gör man ändå inte.
Men verkar att så länge bilen är inkopplad betalar man laddkostnaden, oavsett om man förbrukar eller inte.
Hur ser det ut i mos nu? Finns det några destination chargers man kan ladda på och får?
Ja, och de funkar igen efter att ha varit ur funktion i åtskilliga veckor. Tre stycken intill Teslas parkering. Sen finns massor av fler laddare i garaget, men de kostar pengar.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Fortfarande bara endast en av tre Tesla Destinationsladdare som fungerar i garaget och en av tre på utsidan utanför Quality Hotel Friends
Bodde på Quality Hotel Friends i helgen och hade samma upplevelse på destinationsladdarna utanför entrén. Pratade med personalen och de sa något i stil med "vi ska ta bort laddarna för det är bara problem med dem", det känns ju inte så tidsenligt att sluta erbjuda elbilsladdning hos en stor hotellkedja som har ett för övrigt ganska kraftfullt miljöfokus. Det är ju inte raketforskning att installera/serva en laddbox, ta dit en elektriker så ordnar det sig.
Något gammalt senaste inlägg, men nu funkar laddarna igen (sen typ 3 veckor tillbaka), orsaken till att det tog tid är pga att laddarna ägs av Mall of Scandinavia och inte Tesla.
Hörde även att MoS ska bygga ut ca 40 st nya laddboxar, de som finns idag är ju löjligt billiga (1 öre per minut) och jag gissar på att "vattenfalls"-parkering är det som kommer att göras om så alla platser har en laddstation, låter detta vara osagt men känns rimligt. Hoppas på att de nya laddarna har lite mer kräm i sig (11kw i dagsläget)