Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Model Y - Senaste nytt...

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Re: Model Y - Senaste nytt...

Inläggav Teslaägare LarsL » 22 nov 2020 08:58

chaffis75 skrev:Eller så vill man att hela samhället ska leva.. Både äldre och yngre..
Jag gillar teknik men de är inte alltid så bra, men blir så sjukt beror beroende, de bara när swish går ner några timmer eller en banks kort slutar fungera. Jag tror kontanter är bra om de finns krav trots att jag personligen inte heller minns när jag senast betalade kontant.. Har dock ett par hundra liggande i kontanter.

Det är exakt samma snack man får höra varje gång. Men det är ju totalt fel! Varför skulle äldre inte dra större nytta av att betala sina räkningar över nätet? Tror du jag kommer sluta med det när jag fyller 80? Eller varför skulle inte äldre ha större nytta av att ha ett betalkort så att de slipper gå till banken och ta ut pengar? Tror du även här att jag kommer vilja göra så när jag blir äldre? .... Nej naturligtvis inte! Att det finns de som fortsätter på det här sättet beror till största delen på gammal vana inte att de är äldre.

Hela samhället och landet skulle ha betydligt större chans att leva om man tog till sig av digitaliseringen.
Nissan Leaf 30 kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, HW2.5, mjukvara 2020.44.10
Beställt CyberTruck AWD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Referralkod: lars74032

Inläggav chaffis75 » 22 nov 2020 10:05

LarsL skrev:
chaffis75 skrev:Eller så vill man att hela samhället ska leva.. Både äldre och yngre..
Jag gillar teknik men de är inte alltid så bra, men blir så sjukt beror beroende, de bara när swish går ner några timmer eller en banks kort slutar fungera. Jag tror kontanter är bra om de finns krav trots att jag personligen inte heller minns när jag senast betalade kontant.. Har dock ett par hundra liggande i kontanter.

Det är exakt samma snack man får höra varje gång. Men det är ju totalt fel! Varför skulle äldre inte dra större nytta av att betala sina räkningar över nätet? Tror du jag kommer sluta med det när jag fyller 80? Eller varför skulle inte äldre ha större nytta av att ha ett betalkort så att de slipper gå till banken och ta ut pengar? Tror du även här att jag kommer vilja göra så när jag blir äldre? .... Nej naturligtvis inte! Att det finns de som fortsätter på det här sättet beror till största delen på gammal vana inte att de är äldre.

Hela samhället och landet skulle ha betydligt större chans att leva om man tog till sig av digitaliseringen.

Men hur ska du kunna betala med kort och på nätet nu när vi år 2070 slutat använda de gamla internet och idag använder de nya tjänsterna xyz, ja de är väl bara att lära sig..

Nej jag tycker du insikt i hur människan fungerar.. Alla är inte intresserade av senaste tekniken och de är att faktum att de är svårare att lära sig nya saker när man blir äldre och då krävs de verkligen att man vill för de är absolut inte omöjligt.. Men alla värderar saker olika.

Ok.. Ska försöka släppa detta nu för denna tråden har en helt annan rubrik.
WV Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Vimla Tipslänk för 10 KR rabatt/månad https://vimla.se/?201608181139169431
Tibber länk för 500kr att handla för hos Tibber.
https://invite.tibber.com/68fdc8d9
chaffis75

Inläggav Teslaägare LarsL » 22 nov 2020 10:23

chaffis75 skrev:Alla är inte intresserade av senaste tekniken och de är att faktum att de är svårare att lära sig nya saker när man blir äldre och då krävs de verkligen att man vill för de är absolut inte omöjligt.. Men alla värderar saker olika.

Och därför tror fortfarande en del människor att de måste ha en fossilbil.
Nissan Leaf 30 kWh Tekna
Beställt CyberTruck AWD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inläggav Teslaägare martinot » 22 nov 2020 10:32

Jo, det finns alltid bakåtsträvare som hatar utveckling av världen och speciellt teknik, och som helst skulle vilja leva i en vedeldad grotta på stenåldern. :lol:
Tesla Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
https://gronbilskatt.nu/
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav Teslaägare LarsL » 22 nov 2020 10:45

martinot skrev:Jo, det finns alltid bakåtsträvare som hatar utveckling av världen och speciellt teknik, och som helst skulle vilja leva i en vedeldad grotta på stenåldern. :lol:

Och då är det där med vedeldning och grott ett olidligt nypåfund.
Nissan Leaf 30 kWh Tekna
Beställt CyberTruck AWD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inläggav chaffis75 » 22 nov 2020 13:20

Och de finns gott om människor som inte har någon av empati och kan inte leva sin in i att alla inte tycker precis som de själva.. Tycker de är värre en de som ni kallar bakåt strävare.
Sen vet jag inte hur vi bytte från hur man betalar till fossil bilar för den är en helt annat ämne.
WV Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Vimla Tipslänk för 10 KR rabatt/månad https://vimla.se/?201608181139169431
Tibber länk för 500kr att handla för hos Tibber.
https://invite.tibber.com/68fdc8d9
chaffis75

Inläggav Teslaägare LarsL » 22 nov 2020 14:16

chaffis75 skrev:Och de finns gott om människor som inte har någon av empati och kan inte leva sin in i att alla inte tycker precis som de själva.. Tycker de är värre en de som ni kallar bakåt strävare.
Sen vet jag inte hur vi bytte från hur man betalar till fossil bilar för den är en helt annat ämne.

Jo, jag vet jag tvingades ringa in till Trygg-hansa trots att det är det sista jag vill göra. Ingen empati och förståelse alls där.

Det är samma typ av människa eller mänsklig funktion som gör att man inte kan förstå att man inte ska åka och tanka mer. ”Ska jag inte åka till macken!” ”Ska jag inte gå till banken!”. ”Skandal att banken lägger ner kontoret!” ”Skandal att bensinmacken stänger!”.
Nissan Leaf 30 kWh Tekna
Beställt CyberTruck AWD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bodes_dad » 22 nov 2020 14:58

Spännande att läsa senaste om Model Y tänkte jag. Läser till min förskräckelse att man bara kommer kunna betala den kontant, eller missförstod jag något? ;)
Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare

Föregående

Återgå till Model Y