Ryan Shaw - Tesla Model Y Crash Test Results are in! We talk about what they mean for Tesla as a whole, and how Tesla is making the world's safest cars.
Moderator: Redaktion
Bodes_dad skrev:https://www.teslarati.com/tesla-model-3-model-y-adjustable-suspension-update-owners-manual/
Hör / sänkbar fjädring skulle nog få mig att sluta snegla på E-tron (kör mkt i fjällvärlden).
taliz skrev:Bodes_dad skrev:https://www.teslarati.com/tesla-model-3-model-y-adjustable-suspension-update-owners-manual/
Hör / sänkbar fjädring skulle nog få mig att sluta snegla på E-tron (kör mkt i fjällvärlden).
Skulle nog tro att 3/Y får adaptiv fjädring, inte luftfjädring.
Det är inte vanligt med luftfjädring i den klassen.
Bodes_dad skrev:taliz skrev:Bodes_dad skrev:https://www.teslarati.com/tesla-model-3-model-y-adjustable-suspension-update-owners-manual/
Hör / sänkbar fjädring skulle nog få mig att sluta snegla på E-tron (kör mkt i fjällvärlden).
Skulle nog tro att 3/Y får adaptiv fjädring, inte luftfjädring.
Det är inte vanligt med luftfjädring i den klassen.
Precis, men markfria gången är trigger nog för mig.
Bodes_dad skrev:Går ju givetvis, men skulle de va ngt strul så blir det nog rätt gnälligt på service centret.
BrooklynS skrev:Bodes_dad skrev:Går ju givetvis, men skulle de va ngt strul så blir det nog rätt gnälligt på service centret.
Eftersom...? Ja, om drivaxlar visar sig ta stryk, däck slits pga undermålig hjulinställning etc. Annars är det väl typexempel på en anpassning som har ganska få nackdelar förutom högre förbrukning. Eller om bilen välter i en olycka...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster