Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
abagewitz
Teslaägare
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 dec 2018 14:00

Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av abagewitz »

Har någon nu ny information kring insynsskydd i bakluckan på de leveranser som kommer nu. https://driveteslacanada.ca/model-y/tes ... -shanghai/

Inte hört nåt så antar att det inte kommit med på leveranserna nu i Q4? Eller nån som har annan information?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7475
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av mikebike »

abagewitz skrev:
Har någon nu ny information kring insynsskydd i bakluckan på de leveranser som kommer nu. https://driveteslacanada.ca/model-y/tes ... -shanghai/

Inte hört nåt så antar att det inte kommit med på leveranserna nu i Q4? Eller nån som har annan information?
Nej, jag har inte sett någon rapport om insynsskydd ännu, inga större batterier heller. Å andra sidan verkar alla fått USB-uttag.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
J_F
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 29 dec 2019 22:45

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av J_F »

abagewitz skrev:
Har någon nu ny information kring insynsskydd i bakluckan på de leveranser som kommer nu. https://driveteslacanada.ca/model-y/tes ... -shanghai/

Inte hört nåt så antar att det inte kommit med på leveranserna nu i Q4? Eller nån som har annan information?
Hämtat min Y idag :-)
Inget insynsskydd.
Användarvisningsbild
abagewitz
Teslaägare
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 dec 2018 14:00

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av abagewitz »

J_F skrev:
abagewitz skrev:
Har någon nu ny information kring insynsskydd i bakluckan på de leveranser som kommer nu. https://driveteslacanada.ca/model-y/tes ... -shanghai/

Inte hört nåt så antar att det inte kommit med på leveranserna nu i Q4? Eller nån som har annan information?
Hämtat min Y idag :-)
Inget insynsskydd.
Bild
Användarvisningsbild
frenberg
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 nov 2021 16:15

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av frenberg »

Samma här, hämtade igår i Malmö och hade inget insynsskydd eller sådan list att sätta det på heller så det får bli tredjepartslösning. Ljudnivån var näst intill öronbedövande på E4 med sommardäcken efter att ha kört mercedes i 10 år :shock:
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 501
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av Xeik »

frenberg skrev:
Samma här, hämtade igår i Malmö och hade inget insynsskydd eller sådan list att sätta det på heller så det får bli tredjepartslösning. Ljudnivån var näst intill öronbedövande på E4 med sommardäcken efter att ha kört mercedes i 10 år :shock:
Ja det kan man förstå. Den är väl inte supertyst från början, och med stenhårda sommardäck så kan det ju inte bli bättre :lol:
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av Dafro »

Tror inte att det räcker med ett insynsskydd för att den ska bli tyst som en Mercedes tyvärr. Hur länge kommer du stå ut?
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
frenberg
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 nov 2021 16:15

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av frenberg »

Dafro skrev:
Tror inte att det räcker med ett insynsskydd för att den ska bli tyst som en Mercedes tyvärr. Hur länge kommer du stå ut?
Nä, jag hade ju läst och sett recensioner där de klagat på ljudnivån. Men jag upplevde nog att den del ljud kom bakifrån med så jag tror det kan göra viss skillnad. Men hoppas inte på några underver heller. Nyhetens behag finns dock kvar och jag uppskattar ju teknik och finess så jag står ut till habegäret för något annat kommer över mig som det brukar göra :D
Användarvisningsbild
RickardK
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 sep 2021 23:15

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av RickardK »

Jag har haft min bil i drygt en vecka nu!
Måste säga att den är tystare än mina två senaste Volvo (v60 nya mod och xc40) samt BMW 3 serie jag hade innan v60.
Användarvisningsbild
E24
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 25 okt 2021 15:34
Ort: Jönköping

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av E24 »

RickardK skrev:
Jag har haft min bil i drygt en vecka nu!
Måste säga att den är tystare än mina två senaste Volvo (v60 nya mod och xc40) samt BMW 3 serie jag hade innan v60.
SPA-Volvobilar ÄR bullriga...
Användarvisningsbild
RickardK
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 sep 2021 23:15

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av RickardK »

Så även BMW.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av Dafro »

Nja beror på. Billig 520 för 7.5 prisbasbelopp möjligen. Min x5 är tyst men visst jag har ballongdäck och luftfjädring. Tyckte även v90 var skapligt tyst. Men visst allt är ju relativt.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Thed75
Teslaägare
Inlägg: 279
Blev medlem: 05 jul 2021 11:38

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av Thed75 »

Såg en på ytube som fyllde hålrummen lite lätt med bubblewrap och tillsammans med insynsskydd tyckte han att det blev tystare
Användarvisningsbild
jobe83
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 15 apr 2014 09:31
Ort: Täby

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av jobe83 »

Thed75 skrev:
Såg en på ytube som fyllde hålrummen lite lätt med bubblewrap och tillsammans med insynsskydd tyckte han att det blev tystare
Hämtade min också, hade bokat däckskifte i samband med upphämtning men blev ändå tvungen att åka ca 15 min.
-13 grader va det och ja, sommardäcken låter som om de vore hårdplast mot asfalt.
Jag satte på nordiska friktionsdäck, och ljudnivån var verkligen som natt och dag. Väldigt behagliga de där nordiska friktionsdäcken.
Dock blev bilen lite svajig, vet inte om det var däcken eller om den är så på alla däck. Har hört att mjukare däck har den effekten.
Tyvärr är ju fjädringen fortfarande vad den är. Men får la sänka däcktrycket något, och kanske byta till komfortfjädrar om jag stör mig på det för mycket.
Tesla Model 3 2019, VW ID.3 2021, Tesla Model Y 2021
Användarvisningsbild
100miljoner
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 23 feb 2021 10:20
Referralkod: ts.la/jens245393

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av 100miljoner »

Några uppdatering angående detta?
Model 3 LR - 22
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7475
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Insynsskydd på de Y som levereras nu?

Inlägg av mikebike »

100miljoner skrev:
Några uppdatering angående detta?
Det levereras inga Mod Y nu, vi får vänta på nästa batch som kommer om ungefär 6 veckor. Jag tänker vänta med att hämta ut min bil tills jag vet vad jag får (d.v.s. tills några bilar levererats).
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar