7 år utan restvärde

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

7 år utan restvärde

Inlägg av jonasl »

Eftersom frågan dyker upp ibland så tänkte jag klargöra.

Det går inte att välja mer än 5 års finansiering med restvärde när man beställer bilen. Det går dock bra att kontakta DnB efter godkänd ansökan så justerar de finansieringen till 7 år utan restvärde.

Med 20% kontantinsats blir månadskostnaden 7432 kr för en vit bil helt utan tillval eller vinterhjul - fast då beställde jag innan prishöjningen. Med defaultvalen i finansieringen över 5 år blev det 5300 kr / mån och ett restvärde på ca 350 000 kr.

Förhoppningsvis är den ju värd något även efter 7 år, exakt hur mycket känns svårt att spekulera i.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Re: 7 år utan restvärde

Inlägg av Curik »

För finansiering via företag då eller? När jag försökte höja återbetalningstiden för mitt privatlån via DNB så var det tvärnej. Men det kanske berodde på kreditpoängen. :lol:
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: 7 år utan restvärde

Inlägg av jonasl »

Curik skrev:
För finansiering via företag då eller? När jag försökte höja återbetalningstiden för mitt privatlån via DNB så var det tvärnej. Men det kanske berodde på kreditpoängen. :lol:
Nej, privat avbetalning. Men du måste nog göra det innan du hämtat bilen. Tror inte de gjorde någon ny kreditbedömning när de ändrade från 5 till 7 år heller.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar