Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Sportkeps
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 feb 2020 16:16

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Sportkeps »

anna__ skrev:
Sportkeps skrev:
anna__ skrev:
Sportkeps skrev:
mro skrev:
Hej
Jag har nyregistrerat mig men har lurkat länge här.
Kan rapportera om 4-5 svarta på parkeringen utanför Tesla Umeå (idag runt 15)

Väntar själv på en vit svart :)
En av dom där är nog min. Har upphämtning klockan 09:00 på Fredag!

Svart/Svart MYP
Minns inte exakt när jag beställde, men det var inte länge sedan. Kan det ha varit mitten/slutet av Mars typ? Inte ens två månaders leveranstid på en elbil år 2022, man kan inte bli annat än imponerad.
För dig ja :) finns folk som typ väntat sen 2020.. Minst sagt konstigt kö system åter igen.
Jag själv har också beställt ganska nyligen men förstår frustration från andra.
Men såklart super kul för dig
Det är ju bara en svenssonbil, den kommer när den kommer, inget att jaga upp sig över.
Då tycker jag du kan invänta nästa lev så någon som lagt order tidigare kan hämta din...
Det är ju trots allt bara en bil... Och det kommer fler? ;)
Skulle inte göra mig det besväret, finns ingen orsak att ägna en sekund på att boka om och krångla bara för att åstadkomma absolut ingenting i slutändan. Det är bara en bil och ingen märkvärdig bil heller, bara en helt vanlig familjebil.

Det är som att man ska sitta och plotta excelark och kolla källkoder för att man har beställt en soffa online. Det är bara en soffa, den kommer när den kommer. Sälj inte den gamla innan den nya kommer osv,

Det känns bara jobbigt att behöva åka och hämta den, jag skulle gärna betala för att få den hemlevererad, det hoppas jag blir nästa steg för Tesla, det är väl egentligen det enda jag skulle vilja ha, samt kanske ett mindre batteri med 4wd som håller nere priset på bilen lite.

Min första elbil var en E-golf som hade typ 22-23kwh batteri och det var perfekt för min körning. Kunde jag välja ett 25kwh batteri så skulle jag göra det utan att blinka
Senast redigerad av Sportkeps, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 924
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Honkan »

Håller inte med alls, en Skoda är ”bara” en bil men tycker att MYP är mer än en bil i mitt tyckte en bil med grym prestanda som hela familjen får plats i , dessutom är den fylld med rolig teknik….

Men förstår att du vill provocera lite :lol:
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Sportkeps
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 feb 2020 16:16

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Sportkeps »

Honkan skrev:
Håller inte med alls, en Skoda är ”bara” en bil men tycker att MYP är mer än en bil i mitt tyckte en bil med grym prestanda som hela familjen får plats i , dessutom är den fylld med rolig teknik….

Men förstår att du vill provocera lite :lol:
Folk på det här forumet är inte helt hundra. Stressa upp sig över leveranstider på en bil. Följ bara anvisningarna från Tesla och sikta in er på saker ni kan påverka i ert liv, jag kan garantera att ni mår mycket bättre och får väldigt mycket mer gjort. :lol:
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

Sportkeps skrev:
Honkan skrev:
Håller inte med alls, en Skoda är ”bara” en bil men tycker att MYP är mer än en bil i mitt tyckte en bil med grym prestanda som hela familjen får plats i , dessutom är den fylld med rolig teknik….

Men förstår att du vill provocera lite :lol:
Folk på det här forumet är inte helt hundra. Stressa upp sig över leveranstider på en bil. Följ bara anvisningarna från Tesla och sikta in er på saker ni kan påverka i ert liv, jag kan garantera att ni mår mycket bättre och får väldigt mycket mer gjort. :lol:
För min del beror det mest på att jag inte vill missa bonus på 70K, annars hade jag kunnat hämta den i höst, jag redan har en leasing bil.
70K är 70K
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tars »

Såg en transport idag med vita och svarta myp.
Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Mojsi
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 maj 2022 23:06

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Mojsi »

Hej!

Ny här.
Beställde 18/12-2021 med uppskattad leveransdatum april 2022.
Svart/svart
Sthlm

Datumet försvann i början på april.
Finns inget datum varken i appen eller weben.
Inget vin heller för den delen.

Tesla svarar inte längre på mina Mail…
Jag får helt enkelt snällt vänta på min tur och uppdatera appen 20ggr/dagen :roll:
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 23 feb 2021 17:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av rolundb »

Sportkeps skrev:

Skulle inte göra mig det besväret, finns ingen orsak att ägna en sekund på att boka om och krångla bara för att åstadkomma absolut ingenting i slutändan. Det är bara en bil och ingen märkvärdig bil heller, bara en helt vanlig familjebil.

Det är som att man ska sitta och plotta excelark och kolla källkoder för att man har beställt en soffa online. Det är bara en soffa, den kommer när den kommer. Sälj inte den gamla innan den nya kommer osv,

Det känns bara jobbigt att behöva åka och hämta den, jag skulle gärna betala för att få den hemlevererad, det hoppas jag blir nästa steg för Tesla, det är väl egentligen det enda jag skulle vilja ha, samt kanske ett mindre batteri med 4wd som håller nere priset på bilen lite.

Min första elbil var en E-golf som hade typ 22-23kwh batteri och det var perfekt för min körning. Kunde jag välja ett 25kwh batteri så skulle jag göra det utan att blinka
Om det är din inställning till andra och Tesla i synnerhet, vad gör du på det här forumet? Undrar genuint vad du får ut av det om du är helt ointresserad.

Du bidrar inte direkt till ett trevligt forumsklimat genom att klanka ned på andra och deras situation/känslor.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Sportkeps skrev:


Det är ju bara en svenssonbil, den kommer när den kommer, inget att jaga upp sig över.
Håller med dig.. Frågan är vad du ska ha den till.. Är den till att ha något att köra julgranen till tippen med?
il_concorde
Inlägg: 191
Blev medlem: 14 dec 2021 07:44

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av il_concorde »

Sportkeps skrev:
Honkan skrev:
Håller inte med alls, en Skoda är ”bara” en bil men tycker att MYP är mer än en bil i mitt tyckte en bil med grym prestanda som hela familjen får plats i , dessutom är den fylld med rolig teknik….

Men förstår att du vill provocera lite :lol:
Folk på det här forumet är inte helt hundra. Stressa upp sig över leveranstider på en bil. Följ bara anvisningarna från Tesla och sikta in er på saker ni kan påverka i ert liv, jag kan garantera att ni mår mycket bättre och får väldigt mycket mer gjort. :lol:
Och ändå hänger du själv här :lol:
Användarvisningsbild
Dahla1975
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 06 apr 2022 18:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Dahla1975 »

Dum fråga, men när ska man betala handpenningen?
Just innan lev (datum saknas) eller nu?

Bilen beställdes i Mars…
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tellus »

il_concorde skrev:
Sportkeps skrev:
Honkan skrev:
Håller inte med alls, en Skoda är ”bara” en bil men tycker att MYP är mer än en bil i mitt tyckte en bil med grym prestanda som hela familjen får plats i , dessutom är den fylld med rolig teknik….

Men förstår att du vill provocera lite :lol:
Folk på det här forumet är inte helt hundra. Stressa upp sig över leveranstider på en bil. Följ bara anvisningarna från Tesla och sikta in er på saker ni kan påverka i ert liv, jag kan garantera att ni mår mycket bättre och får väldigt mycket mer gjort. :lol:
Och ändå hänger du själv här :lol:
Han skrev ju att han inte var helt hundra :)

Tror jag avbokar min vit/svart och tar vit/vit prel lev i juli, men är beredd på aug/sep, så får man både modellår 2023 och 70000kr och fräsch inredning 8-)
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Tellus skrev:
il_concorde skrev:
Sportkeps skrev:
Honkan skrev:
Håller inte med alls, en Skoda är ”bara” en bil men tycker att MYP är mer än en bil i mitt tyckte en bil med grym prestanda som hela familjen får plats i , dessutom är den fylld med rolig teknik….

Men förstår att du vill provocera lite :lol:
Folk på det här forumet är inte helt hundra. Stressa upp sig över leveranstider på en bil. Följ bara anvisningarna från Tesla och sikta in er på saker ni kan påverka i ert liv, jag kan garantera att ni mår mycket bättre och får väldigt mycket mer gjort. :lol:
Och ändå hänger du själv här :lol:
Han skrev ju att han inte var helt hundra :)

Tror jag avbokar min vit/svart och tar vit/vit prel lev i juli, men är beredd på aug/sep, så får man både modellår 2023 och 70000kr och fräsch inredning 8-)
byter de modellår i juli? Jag är ny på tesla, så jag har lite dålig koll.. :) jag trodde det var vid årsskiftet..

Är det klart med de 70.000 kr?

Fan, jag hänger inte med hur du menar.. :lol:
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tellus »

Jag skämtade lite.
Men inget är bestämt om att premien kommer utebli, så det blir nog ingen förändring innan 1 januari är min gissning.
Men visst ökar risken med att vänta på leverans, att premien tar slut och ej fylls på av ev ny regering.

Det med modellår är en djungel, men volvo, vw med fler byter modellår ibland redan på våren. Men ARN tycker att brytet ska vara tillverkad efter 1/7 för att lagligt ska få kallas nästa modellår.

Tesla har inga egentliga modellår, utöver att en bokstav i chassinumret byts i slutet på året, men hårdvaru uppdateringar sker löpande under året.

Men när man i framtiden ska sälja så kan man ange årsmodell eller modellår 2023 för alla bilar som är tillverkade efter 1/7 2022
Så gör de flesta bilfirmor också, med råge.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Aha.. Nu är jag med på banan... :D
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 924
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Honkan »

Vill ha nu :)
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jaegaern »

Dahla1975 skrev:
Dum fråga, men när ska man betala handpenningen?
Just innan lev (datum saknas) eller nu?

Bilen beställdes i Mars…
Några dagar innan du hämtar ut den räcker. Du väljer själv vilken marginal du vill ha på det. Så när du fått ett datum av Tesla där de ringt/smsat så kan du börja skicka stålarna
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Dahla1975
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 06 apr 2022 18:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Dahla1975 »

Jaegaern skrev:
Dahla1975 skrev:
Dum fråga, men när ska man betala handpenningen?
Just innan lev (datum saknas) eller nu?

Bilen beställdes i Mars…
Några dagar innan du hämtar ut den räcker. Du väljer själv vilken marginal du vill ha på det. Så när du fått ett datum av Tesla där de ringt/smsat så kan du börja skicka stålarna
Toppen, tack.
Var rädd för att det var anledningen till att jag inte sett något datum eller liknande i appen.
michaelma
Inlägg: 13
Blev medlem: 11 maj 2022 15:52

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av michaelma »

Påfyllning igen Norrköping. 5 svarta och 1 vit.
C3B8B546-C4CE-4B15-B4F5-8FBF3DC95CA5.jpeg
74126B5B-DB0D-4B37-B7D3-11F86D4F2990.jpeg
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 924
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Honkan »

Gött :) Det kommer ju faktiskt lite bilar nästan varje dag…
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
michaelma
Inlägg: 13
Blev medlem: 11 maj 2022 15:52

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av michaelma »

Honkan skrev:
Gött :) Det kommer ju faktiskt lite bilar nästan varje dag…
Borde finnas ca 25 st i Norrköping. Vet dock inte om någon fått leverans ännu.
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 924
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Honkan »

Nu har kolfiber dashboard kommit från Aroham, är monterat på Orginial Tesla delar, grym finish :D kostade 4500:- tyckte jag var ett klipp faktiskt , slapp tull också…
24F7BDF9-4B77-415D-8DB6-7D7B634E1EF1.jpeg
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
Mattias K
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 10 mar 2022 16:16
Ort: Älvsjö, Stockholm

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Mattias K »

Men va f...n händer i Stockholm? Är det nån mer som fått leverans, kan det vara så att mörkertalet är större än man trott och det är en massa bilar som rullar ut till kunder som inte hänger här?
Vore som sagt intressant med en uppdatering från Trosta :?: :roll:
Tesla model Y Performance 2022
Allmosa
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 mar 2022 13:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Allmosa »

Mattias K skrev:
Men va f...n händer i Stockholm? Är det nån mer som fått leverans, kan det vara så att mörkertalet är större än man trott och det är en massa bilar som rullar ut till kunder som inte hänger här?
Vore som sagt intressant med en uppdatering från Trosta :?: :roll:
Jag vet 1st Svart/Svart som beställdes i slutet av Oktober 2021 och som har fått VIN. Den personen hänger inte här. Han har 16-23 Maj som datum och väntar på samtal/SMS från Trosta med exakt dag.
JAndersson89
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 maj 2022 11:26
Ort: Västerås

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av JAndersson89 »

Mattias K skrev:
Men va f...n händer i Stockholm? Är det nån mer som fått leverans, kan det vara så att mörkertalet är större än man trott och det är en massa bilar som rullar ut till kunder som inte hänger här?
Vore som sagt intressant med en uppdatering från Trosta :?: :roll:
Tror att min står i Trosta och väntar på regplåtar. Byggdes 13/5, avställd 16/5 (hittade regnr på slutfakturan).

Står prel leverans på fredag enligt slutfakturan :D Väntar bara på SMS/samtal från Tesla med bekräftelse!
Senast redigerad av JAndersson89, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Så gött!
Grattis!

Just nu lever jag på glädjen av att andra får leverenser.. :)

Den känslan hade dock triumfats av att min egen bil levererades.. :D
Skriv svar