Model Y - Senaste nytt...
Moderator: Redaktion
- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
Re: Model Y - Senaste nytt...
ja de har börjat installera 3/Y från Freemont med AMD:
https://insideevs.com/news/557722/amd-1 ... odel3y-us/
https://insideevs.com/news/557722/amd-1 ... odel3y-us/
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Nu börjar det brinna i knutarna!!
Tesla har skickat ut detta brev till en tysk person som beställt en MYP, vilket de inte gör ifall leverans inte är nära. Ska tydligen levereras om 2 veckor!

Tesla har skickat ut detta brev till en tysk person som beställt en MYP, vilket de inte gör ifall leverans inte är nära. Ska tydligen levereras om 2 veckor!
Kod: Markera allt
Lämnat: tisdag, 4 januari 2022 11:01 Till: Angående: RE: resia iviodel Y-RN115 Hej herr D Jag har precis fått lånelöftet från banken. Rådet enades om en förskottsbetalning, som kommer att betalas ut direkt till oss. Bifogad är betalningsordern för överföringen: Vänligen överför insättningen på € 9,900,00 till vårt konto minus € 100,00 som redan betalats, med angivande av ditt referensnummer R 91 vid avsedd användning. Kontoinnehavare: Tesla Motors Austria GmbH IBAN: AT78 1814 0000 0258 6002 BIC: CITIATWX S STALA Vi behöver betalningen i slutet av månaden innan jag kan börja med nästa steg19. Så snart du överför, ber jag dig om en betalningsbekräftelse eller en skärmbild MfG Tesla Advisor Showroom & Service Center | Tech Park Wien | Gutheil-Schoder-Gasse 17, 1230 Wien Leveranscenter | Triester Straße 207-209, 1230 Wien ET ? Tite innehållet i detta meddelande är rollen och konfidentiell part av Teslaloni choklad som sådan, Om du inte har torded nyligen och har mottagit meddelandet tres vänligen älska detta meddelande till ditt datorsystem och
- Pasjostrom
- Teslaägare
Ursäkta okunskapen, men vad är det som anger att det är en Berlin-tillverkad Model Y?
Hmm 16volt i 12volts uttagen iom nya batteriet.
MY -22 och M3 -20
#teamblue #teamwhite
#teamblue #teamwhite
Model Y performance
Ser den nya Silver (minns inte exakt namn) iaf lite ljusare ut än gamla/nuvarande Midnight Metallic?
Tycker Midnight är för ful/mörk/blågrå så lite förvånad att nya silver är så liten skillnad mot Midnight (som väl fortfarande kommer finnas kvar i sortimentet?). Hade önskat mig den gamla silvermetallic.
Tycker Midnight är för ful/mörk/blågrå så lite förvånad att nya silver är så liten skillnad mot Midnight (som väl fortfarande kommer finnas kvar i sortimentet?). Hade önskat mig den gamla silvermetallic.
Ok de var högt.. De finns nog en del tillbehör som inte klarar så hög spänning. Normal spänng från 12 volts uttaget är runt 14 volt om en traditionell bil är igång.guinness skrev:Hmm 16volt i 12volts uttagen iom nya batteriet.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- ola_nilsson
- Teslaägare
Jag har ingen aning om vilken spänning som levereras i uttaget, men bilden beskriver max strömuttag i Ampere och säger inget om spänningen.chaffis75 skrev:Ok de var högt.. De finns nog en del tillbehör som inte klarar så hög spänning. Normal spänng från 12 volts uttaget är runt 14 volt om en traditionell bil är igång.guinness skrev:Hmm 16volt i 12volts uttagen iom nya batteriet.
16 V DC betyder spänning.ola_nilsson skrev:Jag har ingen aning om vilken spänning som levereras i uttaget, men bilden beskriver max strömuttag i Ampere och säger inget om spänningen.chaffis75 skrev:Ok de var högt.. De finns nog en del tillbehör som inte klarar så hög spänning. Normal spänng från 12 volts uttaget är runt 14 volt om en traditionell bil är igång.guinness skrev:Hmm 16volt i 12volts uttagen iom nya batteriet.
- ola_nilsson
- Teslaägare
Slarvigt läst av mig. Jag ber om ursäkt.Fredrik j skrev:
16 V DC betyder spänning.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Samma här. Jag har f.ö. Midnight Silver på min beställda MY.Dizzycap skrev:Ser den nya Silver (minns inte exakt namn) iaf lite ljusare ut än gamla/nuvarande Midnight Metallic?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ja, på Model Y utan krom funkar inte Midnight Metallic så bra.Dizzycap skrev:Ser den nya Silver (minns inte exakt namn) iaf lite ljusare ut än gamla/nuvarande Midnight Metallic?
-
Har inte sett något om detta tidigare men Kyle Conner som kör Out of spec på YT skrev att Model Y har ny uppdaterad mjukare fjädring.
Se länk till Twitter:
Nån annan som sett något om detta?
Se länk till Twitter:
- mikebike
- Teslaägare
Nej, men det vore trevligt....Force-Walker skrev:Har inte sett något om detta tidigare men Kyle Conner som kör Out of spec på YT skrev att Model Y har ny uppdaterad mjukare fjädring.
Se länk till Twitter:
-
- TeslaKotte
- Teslaägare
Verkas som det kommer uppdaterade batterier nu (stora LG?) i LR? Ökat till 533km WLTP (565km med 19")
(Verkar som 3LR sjunkit till 602km WLTP samtidigt)
Model Y LR 2023
Model Y LR 2022
Performance har fått uppskattad leveranstid till mars (vit färg) och maj (grå färg) i konfiguratorn!
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Snyggt spottat. Fredagen blev just lite bättre!erkap skrev:Performance har fått uppskattad leveranstid till mars (vit färg) och maj (grå färg) i konfiguratorn!
Fan också!!!TeslaKotte skrev:Verkas som det kommer uppdaterade batterier nu (stora LG?) i LR? Ökat till 533km WLTP (565km med 19")
Visste man skulle väntat till Q2 när denna jävla överlappningen är klar med batteri osv
Kommer man säkert få d mindre batteriet
Bra!TeslaKotte skrev:Verkas som det kommer uppdaterade batterier nu (stora LG?) i LR? Ökat till 533km WLTP (565km med 19")

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- mikebike
- Teslaägare
Jag har meddelat min Sales Advisor att jag väntar på det större batteriet, jag har ju skjutit upp leverans två gånger redan...Dexter86 skrev:Fan också!!!TeslaKotte skrev:Verkas som det kommer uppdaterade batterier nu (stora LG?) i LR? Ökat till 533km WLTP (565km med 19")
Visste man skulle väntat till Q2 när denna jävla överlappningen är klar med batteri osv
Även svart har lev. i mars. Grå/blå/röd i maj.erkap skrev:Performance har fått uppskattad leveranstid till mars (vit färg) och maj (grå färg) i konfiguratorn!
Skulle kunna indikera att P kommer från Berlin direkt (som ryktena sagt). För de 3 färgerna som kommer i maj är ju de nya färgerna.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
- markuswesterberg
- Teslaägare
Är det ine bättre att låta sig matchas, kolla VIN, se om man träffat BINGO, om inte, så skjuter man upp/bestäler om och förlorar i värsta fall 1000 kr?mikebike skrev:Jag har meddelat min Sales Advisor att jag väntar på det större batteriet, jag har ju skjutit upp leverans två gånger redan...Dexter86 skrev:Fan också!!!TeslaKotte skrev:Verkas som det kommer uppdaterade batterier nu (stora LG?) i LR? Ökat till 533km WLTP (565km med 19")