Utländskt ord för visning/utställning.Honkan skrev:Display ???

Moderator: Redaktion
Utländskt ord för visning/utställning.Honkan skrev:Display ???
Gissar att det blir likadant på alla ställen i Sverige idag.Beutelrock skrev:Tesla Göteborg får in en MYP Svart om 30 minuter för visning.
Jaha var de den jag såg igår i butiken när jag provade en vanlig modell Y. Saknade hatthyllan i vanliga Y, stannade bilen för att lägga dit den men insåg då att de inte fanns någon i den bilenanna__ skrev:Testa den idag på SC malmö.
Riktig rolig bil,bra drag, kände iprincip ingen skillnad mellan M3P och MYP
Dom har två st, en i hallen och demo bilen som kom till dom igårkvällchaffis75 skrev:Jaha var de den jag såg igår i butiken när jag provade en vanlig modell Y. Saknade hatthyllan i vanliga Y, stannade bilen för att lägga dit den men insåg då att de inte fanns någon i den bilenanna__ skrev:Testa den idag på SC malmö.
Aha.. Ja de var ju den i hallen jag såg.. Sen är inte P något för mig även om jag gärna hade fått en tysk byggd om jag nu skulle köpa en. Men tja vet inte vad fördelarna är med den tyska modellen förutom bagage hyllan då.anna__ skrev:Dom har två st, en i hallen och demo bilen som kom till dom igårkvällchaffis75 skrev:Jaha var de den jag såg igår i butiken när jag provade en vanlig modell Y. Saknade hatthyllan i vanliga Y, stannade bilen för att lägga dit den men insåg då att de inte fanns någon i den bilenanna__ skrev:Testa den idag på SC malmö.
Den finansierar inte den kinesiska militären, det är väl den stora fördelen. Har den kanske bättre lack också?chaffis75 skrev:Men tja vet inte vad fördelarna är med den tyska modellen förutom bagage hyllan då.
Tänkte mest tekniskt men ja absolut föredrar jag en tysk byggd av den anledningen.Elof skrev:Den finansierar inte den kinesiska militären, det är väl den stora fördelen. Har den kanske bättre lack också?chaffis75 skrev:Men tja vet inte vad fördelarna är med den tyska modellen förutom bagage hyllan då.
När ni nu klivit upp på dom höga hästarna, går det inte åt en hel del rysk gas där i Berlin?chaffis75 skrev:Tänkte mest tekniskt men ja absolut föredrar jag en tysk byggd av den anledningen.Elof skrev:Den finansierar inte den kinesiska militären, det är väl den stora fördelen. Har den kanske bättre lack också?chaffis75 skrev:Men tja vet inte vad fördelarna är med den tyska modellen förutom bagage hyllan då.
Visste inte att du var så hästintresserad, Fredrik.Fredrik j skrev:När ni nu klivit upp på dom höga hästarna, går det inte åt en hel del rysk gas där i Berlin?chaffis75 skrev:Tänkte mest tekniskt men ja absolut föredrar jag en tysk byggd av den anledningen.Elof skrev:Den finansierar inte den kinesiska militären, det är väl den stora fördelen. Har den kanske bättre lack också?chaffis75 skrev:Men tja vet inte vad fördelarna är med den tyska modellen förutom bagage hyllan då.
Och vad menar du att det är för fel på moral och etik?Fredrik j skrev:När ni nu klivit upp på dom höga hästarna /...
Jag menar att man ofta väljer den moraliska ståndpunkt som passar bäst.SwedishAdvocate skrev:Och vad menar du att det är för fel på moral och etik?Fredrik j skrev:När ni nu klivit upp på dom höga hästarna /...
Menar du att vi alla ska sträva efter att vara så moraliskt förkastliga som möjligt?
Fattar verkligen inte vad du är ute efter med den formuleringen...
Så vad tycker du vi ska göra då? Som jag ser de så är de omöjlig att undvika kinesiska produkter och de är ju ganska tydligt hur Ryssland har påverkat oss.Fredrik j skrev:Jag menar att man ofta väljer den moraliska ståndpunkt som passar bäst.SwedishAdvocate skrev:Och vad menar du att det är för fel på moral och etik?Fredrik j skrev:När ni nu klivit upp på dom höga hästarna /...
Menar du att vi alla ska sträva efter att vara så moraliskt förkastliga som möjligt?
Det är förenklingen jag reagerar på.chaffis75 skrev:Så vad tycker du vi ska göra då? Som jag ser de så är de omöjlig att undvika kinesiska produkter och de är ju ganska tydligt hur Ryssland har påverkat oss.Fredrik j skrev:Jag menar att man ofta väljer den moraliska ståndpunkt som passar bäst.SwedishAdvocate skrev:Och vad menar du att det är för fel på moral och etik?Fredrik j skrev:När ni nu klivit upp på dom höga hästarna /...
Att köpa bilen från Berlin istället för Kina är ju ett sätt att försöka göra något åt de men nej jag har inte löst världsproblemen.
Ok.. Nej jag sitter och skriver på en mobil och orkar inte skrivaren hel roman... Är fullt medveten om att de är förenklat vilket jag tror alls förstår här. Men små steg av många kan leda till stora steg totalt.Fredrik j skrev:Det är förenklingen jag reagerar på.chaffis75 skrev:Så vad tycker du vi ska göra då? Som jag ser de så är de omöjlig att undvika kinesiska produkter och de är ju ganska tydligt hur Ryssland har påverkat oss.Fredrik j skrev:Jag menar att man ofta väljer den moraliska ståndpunkt som passar bäst.SwedishAdvocate skrev:Och vad menar du att det är för fel på moral och etik?Fredrik j skrev:När ni nu klivit upp på dom höga hästarna /...
Att köpa bilen från Berlin istället för Kina är ju ett sätt att försöka göra något åt de men nej jag har inte löst världsproblemen.
Om det är viktigt för dig att undvika produkter med utpekad härkomst blir det nog bäst att inte köpa någon bil alls. Bara fortsätta i den man har.
Men några världsproblem löser man inte med det förhållningssättet heller.
Förstår hur du tänker, men i det här fallet har ju vi som konsumenter inte så mycket val. Vi kan inte fritt välja vilken fabrik bilen kommer ifrån, och därmed har vi inte möjligheten att ”rösta med plånboken” i den frågan. Förövrigt kommer batteriet och antagningen ett gäng andra delar fortfarande från China, så Xi får sin beskärda del hur man än gör.chaffis75 skrev:Ok.. Nej jag sitter och skriver på en mobil och orkar inte skrivaren hel roman... Är fullt medveten om att de är förenklat vilket jag tror alls förstår här. Men små steg av många kan leda till stora steg totalt.
Jag kan inte läsa att jag sagt något annat heller..not_sure skrev:Förstår hur du tänker, men i det här fallet har ju vi som konsumenter inte så mycket val. Vi kan inte fritt välja vilken fabrik bilen kommer ifrån, och därmed har vi inte möjligheten att ”rösta med plånboken” i den frågan. Förövrigt kommer batteriet och antagningen ett gäng andra delar fortfarande från China, så Xi får sin beskärda del hur man än gör.chaffis75 skrev:Ok.. Nej jag sitter och skriver på en mobil och orkar inte skrivaren hel roman... Är fullt medveten om att de är förenklat vilket jag tror alls förstår här. Men små steg av många kan leda till stora steg totalt.
Det är för att den inte ska täcka högtalarna som sitter i bakluckan.LarsL skrev:Förlåt att jag bryter in med bil snack på ett bilforum!
Är den där ”hatthyllan” orginal? Varför passar den inte riktigt emot baksätet? Jag hade hellre haft ett lastnät över bakstolarna än den där skivan.