Det säger jag inte. Anledningen till att jag kommer så småningom byta bort Audin är att den är för dyr i längden. Jag är inte missnöjd med bilen, tvärtom, jag har bara inte råd att behålla den hur länge som helst. Men sen måste jag ju ha nåt annat. Och det är faktiskt ett dilemma jag befinner mig i just nu. Som jag har skrivit flera gånger så känns det som att man får välja mellan pest och kolera.taliz skrev:Du skrev att du förbokat en Enyaq, dvs en bil från samma koncern som din Audi. Samtidigt verkar du väldigt anti IONITY och att det är en stor anledning till att du vill byta bort den.mati skrev:Man kan göra ett misstag en gång. Men jag har lärt mig av mina misstag och kommer inte göra det igen.Zalman3 skrev:Mati, du köpte ju en Tesla, hur mycket referenser, återförsäljare eller servicenätverk hade Tesla Sverige då? 1, 2 eller 3?
På vilket sätt skulle en Enyaq vara bättre där?
Antingen så köper man en elbil som är en potentiell "Ionity-bil", eller så köper man en Tesla. Tredje och sämsta alternativet är en laddhybrid.
Om vi bortser från laddhybdriden så är det bara Tesla eller Ionity-bilen kvar på listan.
Och eftersom jag troligen inte kommer att köpa en Tesla så blir det bara ett alternativ kvar, och då vill jag åtminstone ha en som är hyfsat prisvärd, vilket jag hoppas att Enyaq blir. Jag säger inte att jag kommer köpa den, men jag vill åtminstone ha möjligheten att köpa den när den väl kommer, och det är därför jag har bokat en. Skulle laddproblematiken förändras inom de närmsta två åren så är det inget problem längre.