chaffis75 skrev:Eller så vill man att hela samhället ska leva.. Både äldre och yngre..
Jag gillar teknik men de är inte alltid så bra, men blir så sjukt beror beroende, de bara när swish går ner några timmer eller en banks kort slutar fungera. Jag tror kontanter är bra om de finns krav trots att jag personligen inte heller minns när jag senast betalade kontant.. Har dock ett par hundra liggande i kontanter.
Det är exakt samma snack man får höra varje gång. Men det är ju totalt fel! Varför skulle äldre inte dra större nytta av att betala sina räkningar över nätet? Tror du jag kommer sluta med det när jag fyller 80? Eller varför skulle inte äldre ha större nytta av att ha ett betalkort så att de slipper gå till banken och ta ut pengar? Tror du även här att jag kommer vilja göra så när jag blir äldre? .... Nej naturligtvis inte! Att det finns de som fortsätter på det här sättet beror till största delen på gammal vana inte att de är äldre.
Hela samhället och landet skulle ha betydligt större chans att leva om man tog till sig av digitaliseringen.