Eller håller fast vid traditionen att gynna tidiga anammare?
Vi som var snabba att klippa till på Y får ett år.
Vi som var snabba att klippa till på S fick obegränsad konnektivitet OCH fri supercharging.
Osv.
Fred (electrec) som försökte maxa referensförmånerna blev av med dem, i alla fall en del.
Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?
Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?
Exakt 1188:-.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?
Nej, men det är inte pengarna, det är principen.
Tanken är att styra i önskad riktning med positiva strokes.
Jämfört med vad bilen kostar, hur mycket lägger du på laddning eller nät även utan subvention?
Hur mycket mer bråttom får du att lämna en laddare där du är klar om det kostar en tia i minuten? Nog har du råd, men ...
Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?
Exakt 1188:-.
Idag har TSLA gått upp 25 dollar. Per styck. Nog har man råd.
Nu blev man lite kluven här. Som så många andra kan jag tänka mig att slå till på en Y om priset går ner något, och åtminstone det batteri som sitter i M3LR dyker upp så att WLTP stiger runt 40-50km.
Just nu har vi väl det högsta priset i Europa exklusive moms och största skillnaden mellan Model 3 och Model Y. Tror en annan tråd konstaterade att bilen var ca 100k billigare i tex Österrike exkl. moms. För mig är den helt enkelt inte värd priset idag. Förväntningarna här på forumet är väl att båda dessa åtgärder ska ske Q1 2022.
Nu har Model Y dykt upp för beställning i Storbritannien, och leveranserna ska starta 2022. Dessa kommer troligen från Kina då jag har svårt att tro att Berlin skulle börja med att bygga större mängder högerstyrda bilar det första de gör.
Kikar man på WLTP siffran är denna 315 Miles vilket blir 506,9+ km. Så inte ens där släpper Tesla info om nytt batteri. Det kanske uppdateras senare när de sålt slut på den nuvarande Q4 batchen i andra länder, men vem vet. En indikation i alla fall.
Jag hade gärna sett en billigare version med lägre räckvidd, om den kombinationen går ihop. Verkar ju ofta med Tesla som att batterierna är billiga och att de gärna ger mer range på bilarna. En MR med 480 km och 650 kkr så att den med marginal hade kommit under 700 taket även om man inte vill ha en vit bil.
Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?
Exakt 1188:-.
Ungefär lika mycket som referrall alltså...
Vad kommer härnäst?
Det var väldigt snålt, jag har fått 6 års fri uppkoppling med min Polestar 2. Kan ju inte kosta många kronor att skicka med Premium Connectivity i några år?
Exakt 1188:-.
Ungefär lika mycket som referrall alltså...
Vad kommer härnäst?
Betala för mjukvara uppdateringar ?
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Nu blev man lite kluven här. Som så många andra kan jag tänka mig att slå till på en Y om priset går ner något, och åtminstone det batteri som sitter i M3LR dyker upp så att WLTP stiger runt 40-50km.
Just nu har vi väl det högsta priset i Europa exklusive moms och största skillnaden mellan Model 3 och Model Y. Tror en annan tråd konstaterade att bilen var ca 100k billigare i tex Österrike exkl. moms. För mig är den helt enkelt inte värd priset idag. Förväntningarna här på forumet är väl att båda dessa åtgärder ska ske Q1 2022.
Nu har Model Y dykt upp för beställning i Storbritannien, och leveranserna ska starta 2022. Dessa kommer troligen från Kina då jag har svårt att tro att Berlin skulle börja med att bygga större mängder högerstyrda bilar det första de gör.
Kikar man på WLTP siffran är denna 315 Miles vilket blir 506,9+ km. Så inte ens där släpper Tesla info om nytt batteri. Det kanske uppdateras senare när de sålt slut på den nuvarande Q4 batchen i andra länder, men vem vet. En indikation i alla fall.
Huvudet på spiken enligt mig. Sammanfattar min syn på läget ganska bra.
Skulle ju suga rätt rejält om de inte justerar ner priset efter årsskiftet. Så just nu känner jag mest ambivalens avseende detta...
Ja jag ser ingen anledning att stressa. Tvärtom.
Blir spännande när Berlin kommer igång. Lär bli en del nyheter.
Japp. Berlin med 4680 är den första MY som jag är intresserad av (om jag ens vill byta från M3).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Känns lite skumt att ta fram 2 snarlika färger som redan finns....
Håller med.
Det var ju inte direkt de mest spännande färgerna.
Men visst, jag tar gärna en silvermetallic utan pristillägg.
Jag gissar att Crimson blir nya röda färgen. Den blåa blir ny blå och silver ersätter grå. De säljer in de som bättre snyggare färger helt enkelt men har ingen anledning att addera fler färger. De vill ju hålla nere antalet möjliga konfigurationer så mycket som det bara går.