Mm, jag har börjat snegla på att köpa en begagnad M3 "så länge". Jag klarar nog inte av att köra fossilt i ytterligare 12-18 månader.
Exakt samma tankar här, men lite surt om den trots allt och mot alla odds ändå dyker upp tidigt i vår. Men har ju väntat ett år nu så väntar väl lite till om inget bra begerbjudande dyker upp.
Kan ju vara så att man följer VW ID4/Skoda Enyaq och lanserar en billig kinabyggd 2wd MY först.
Senare under 2021 då kommer dyrare Berlinbyggda 4wd versioner.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Kan ju vara så att man följer VW ID4/Skoda Enyaq och lanserar en billig kinabyggd 2wd MY först.
Senare under 2021 då kommer dyrare Berlinbyggda 4wd versioner.
Så Tesla ska helt plötsligt bryta hur de gjort historiskt för att reagera på Volkswagen istället för att maximera utveckling och vinst? Det går inte heller att beställa den där billiga kinabyggd 2wd MY utan endast Model Y LR/P. Finns inget som tyder på att Tesla reagerar på konkurrenter, de agerar än så länge proaktivt.
När VW ID4/Skoda Enyaq börjar levereras är väl också inte helt klart.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kommer det en Model Y SR? För mig hade det varit en riktigt bra bil om priset sätts på motsvarande sätt som Model 3 SR+ jämfört med LR.
Kanske lite oklart från min sida.
MY kommer komma i RWD-modell, om den kommer heta SR killgissar jag bara.
Så kanske RWD från Kina och AWD från Berlin? Vem vet, men jag tror vara sig kina eller Berlin GF kommer producera parallella versioner av sina MY för export till andra kontinentet.
Kan ju vara så att man följer VW ID4/Skoda Enyaq och lanserar en billig kinabyggd 2wd MY först.
Senare under 2021 då kommer dyrare Berlinbyggda 4wd versioner.
Så Tesla ska helt plötsligt bryta hur de gjort historiskt för att reagera på Volkswagen istället för att maximera utveckling och vinst? Det går inte heller att beställa den där billiga kinabyggd 2wd MY utan endast Model Y LR/P. Finns inget som tyder på att Tesla reagerar på konkurrenter, de agerar än så länge proaktivt.
När VW ID4/Skoda Enyaq börjar levereras är väl också inte helt klart.
VW ID3 har sålt väldigt bra i Norge.
Helt plötsligt så sänkte Tesla priserna rejält i Norge.
Så visst påverkas Tesla av vad VW gör.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Kan ju vara så att man följer VW ID4/Skoda Enyaq och lanserar en billig kinabyggd 2wd MY först.
Senare under 2021 då kommer dyrare Berlinbyggda 4wd versioner.
Så Tesla ska helt plötsligt bryta hur de gjort historiskt för att reagera på Volkswagen istället för att maximera utveckling och vinst? Det går inte heller att beställa den där billiga kinabyggd 2wd MY utan endast Model Y LR/P. Finns inget som tyder på att Tesla reagerar på konkurrenter, de agerar än så länge proaktivt.
När VW ID4/Skoda Enyaq börjar levereras är väl också inte helt klart.
VW ID3 har sålt väldigt bra i Norge.
Helt plötsligt så sänkte Tesla priserna rejält i Norge.
Kan ju vara så att man följer VW ID4/Skoda Enyaq och lanserar en billig kinabyggd 2wd MY först.
Senare under 2021 då kommer dyrare Berlinbyggda 4wd versioner.
Så Tesla ska helt plötsligt bryta hur de gjort historiskt för att reagera på Volkswagen istället för att maximera utveckling och vinst? Det går inte heller att beställa den där billiga kinabyggd 2wd MY utan endast Model Y LR/P. Finns inget som tyder på att Tesla reagerar på konkurrenter, de agerar än så länge proaktivt.
När VW ID4/Skoda Enyaq börjar levereras är väl också inte helt klart.
VW ID3 har sålt väldigt bra i Norge.
Helt plötsligt så sänkte Tesla priserna rejält i Norge.
Jag tror stenhårt på att MY kommer till Europa Dec2020-Jan2021.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Kommer det en Model Y SR? För mig hade det varit en riktigt bra bil om priset sätts på motsvarande sätt som Model 3 SR+ jämfört med LR.
Elon har sagt att SR+ inte kommer i Y pga att det blir för dålig range. Under 250 miles är inte acceptabelt längre (för Tesla) menar han. Billigast blir rwd long range troligen.
Om man beställer Model Y nu får man då en USA bil eller en Berlin bil? Och är den nya batteri designen mycket bättre än den gamla?
Elon Musk har sagt att det är Giga Berlin som ska leverera bilarna till Europa, ingen export till Europa. De kommer att ha 4086-batterier och därmed en annan konstruktion än för de amerikanska och kinesiska bilarna. Lacken ska visst vara mycket bättre än den i Fremont och det ska komma fler färgval.
Hur designen är vet vi inget om, själv gissar jag att den till det yttre inte kommer skilja sig särskilt mycket mot den amerikanska men man vet aldrig.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Om man beställer Model Y nu får man då en USA bil eller en Berlin bil? Och är den nya batteri designen mycket bättre än den gamla?
Elon Musk har sagt att det är Giga Berlin som ska leverera bilarna till Europa, ingen export till Europa. De kommer att ha 4086-batterier och därmed en annan konstruktion än för de amerikanska och kinesiska bilarna. Lacken ska visst vara mycket bättre än den i Fremont och det ska komma fler färgval.
Hur designen är vet vi inget om, själv gissar jag att den till det yttre inte kommer skilja sig särskilt mycket mot den amerikanska men man vet aldrig.
"4086" är det ytterligare ett nytt format från Tesla?
Jag älskar verkligen körglädjen i min M3P.
Men håller på att bli skogstokig på att bilen är så sjukt ljudlig, hör verkligen allt. Först nu förstår jag hur dåligt vår vägnät är.
Jag älskar verkligen körglädjen i min M3P.
Men håller på att bli skogstokig på att bilen är så sjukt ljudlig, hör verkligen allt. Först nu förstår jag hur dåligt vår vägnät är.
Hoppas att MY har bättre isolering!
Även de nya M3 skall ju vara bättre ljudisolerade, men det kanske bara är fönstren som annorlunda.
Jag älskar verkligen körglädjen i min M3P.
Men håller på att bli skogstokig på att bilen är så sjukt ljudlig, hör verkligen allt. Först nu förstår jag hur dåligt vår vägnät är.
Hoppas att MY har bättre isolering!
Har du provat sänka trycket i däcken? Gjorde stor skillnad för mig.
Särskilt skarvar i vägen gick från att kännas i ryggraden typ till att nästan inte märkas alls. Men även buller rent allmänt. Det är ju vibrationer, och de fortplantas inte lika lätt med mindre hårda däck.
Om man beställer Model Y nu får man då en USA bil eller en Berlin bil? Och är den nya batteri designen mycket bättre än den gamla?
Elon Musk har sagt att det är Giga Berlin som ska leverera bilarna till Europa, ingen export till Europa. De kommer att ha 4086-batterier och därmed en annan konstruktion än för de amerikanska och kinesiska bilarna. Lacken ska visst vara mycket bättre än den i Fremont och det ska komma fler färgval.
Hur designen är vet vi inget om, själv gissar jag att den till det yttre inte kommer skilja sig särskilt mycket mot den amerikanska men man vet aldrig.
"4086" är det ytterligare ett nytt format från Tesla?
Sorry, 4860 ska det vara jag var lite snabb på tangenterna.
Början av 2021 sträcker sig ju till sista juni 2021 enligt tidigare tidsangivelser från Tesla. Det står också att det är produktionen som ska börja då, inte leveranser. Är det samma hastighet på byggandet som Giga Shanghai startar produktion i typ maj, dvs i början av 2021. Vad jag sett så byggs dock Giga Berlin snabbare än Giga Shanghai.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.