Jag har försökt läsa mig till men jag lyckas inte:
Som jag förstår så är 2:a sätesraden i Y flyttbar framåt/bakåt i 7sits konfiguration, är den det också i 5 sits?
Kan man åka "Limo" i 5 sitsen?
Intressant. Var har du hittat denna info (om 7-sätes)? Hade ju varit snitsigt om det också går att justera ryggvinkeln på rad 2... något om det? Tänker att om 2:a raden är skjutbar (och man kan sitta i den så under färd) så kopplas ryggstöden rimligen inte till C-stolpen utan är "fristående". Då kan man möjligen också luta dem i annat än en vinkel!?
Ett problem vid långfärder och sova i baksätet är just ryggvinkeln, påföljande gamnacken och därmed dregel på magen.
Ett problem vid långfärder och sova i baksätet är just ryggvinkeln, påföljande gamnacken och därmed dregel på magen.
Hade gett mycket för att kunna luta tillbaka baksätet mer under våran bilsemester i somras. Sov över i bilen två nätter och ungarna var inte överdrivet glada i baksätet kan jag säga.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ett problem vid långfärder och sova i baksätet är just ryggvinkeln, påföljande gamnacken och därmed dregel på magen.
Hade gett mycket för att kunna luta tillbaka baksätet mer under våran bilsemester i somras. Sov över i bilen två nätter och ungarna var inte överdrivet glada i baksätet kan jag säga.
Med tanke på att detta fungerar lysande i X 7-sits soffan så borde det ju även kunna komma till Y.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Jag har försökt läsa mig till men jag lyckas inte:
Som jag förstår så är 2:a sätesraden i Y flyttbar framåt/bakåt i 7sits konfiguration, är den det också i 5 sits?
Kan man åka "Limo" i 5 sitsen?
Intressant. Var har du hittat denna info (om 7-sätes)? Hade ju varit snitsigt om det också går att justera ryggvinkeln på rad 2... något om det? Tänker att om 2:a raden är skjutbar (och man kan sitta i den så under färd) så kopplas ryggstöden rimligen inte till C-stolpen utan är "fristående". Då kan man möjligen också luta dem i annat än en vinkel!?
Ett problem vid långfärder och sova i baksätet är just ryggvinkeln, påföljande gamnacken och därmed dregel på magen.
Jag extraherade info:n från videor jag kollat från diverse vloggers från MY unveiling event. Många har filmat samma bilen som det steg 7 vuxne ut på scenen med Elon. Det finns bild från samma blå MY där det är 5cm glipa mellan 3 säterad och ryggen på 2:a.
Det kan omöjligen ha varit plats till 2 vuxna på säterad 3 om inte säterad 2 var skjutit fram några centimeter.
Jag kan ha fel, isåfall är 7 sitsen värdelös, och Tesla fuskat när de visade upp 7 vuxna som steg ur.
Inga vuxna normalstora människor kan sitta längst bak i en sjusits X heller. Skulle Säga att de platserna är till barn Max 10År och mittenplaceringen på andra raden är till någon som är Max 165cm lång...
Helt klart erkar 2:a rad vara skjutbar. Coolt isf. Vore asnajjs om det också gick att justera vinkeln på 2:a raden. Helst också i 5-sätes. Dock kan jag tänka mig att de 33k som de två extrasätena kostar inte bara är för de två sätena utan också för en dyrare 2:a rad eller fler justermöjligheter. Åtminstone för att kunna släppa ut de på 3:e parkett. Själv mest nyfiken på 5-sits och hoppas på lutbar 2:a rad.
Skadar väl inte. Men hjälper det när det snöar rejält? Gissar att det sätter igen ändå?
Snö och is är egentligen inte problemet utan vatten i flytande form.
Nu funkar ju AP bra när det regnar så det är förmodligen påbyggnad av blötsnö där man får ett tjockare lager flytande vatten istället för den tunna filmen som blir när det regnar.
Så om värmaren bara ser till att blötsnön ramlar av så funkar det nog bra sen.
Det skall dock bli intressant att se hur dom löst själva uppvärmningen. Ett nät av trådar som det går ström i påverkar ju radarn. Värme med varmvatten funkar ju inte heller pga det jag skrev ovan.
Kvar är att blåsa varmluft bakom plasten.
Ska bli kul att se hur dom löst det.
Skadar väl inte. Men hjälper det när det snöar rejält? Gissar att det sätter igen ändå?
Funkar ju för andra märken och har gjort i några år. Tesla fixar det skall du se
Jaså? Vill minnas jag läst att de kloggar igen när det snöar rejält trots uppvärmning.
Skulle nog behövas typ vindrutetorkare för att få bot på det.
Vi har nu haft e-Golfen två vintrar, visserligen ingen jättevinter i år, men vi har i alla fall hamnat i kraftig snöfall några gånger. Radarn funkade bra hela tiden, trots att bilen var igensnöad för övrigt. Jag har beskrivit det tidigare, med Teslan har jag upprepade gånger fått problem i snöfall. Så visst gör uppvärmningen nytta.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skadar väl inte. Men hjälper det när det snöar rejält? Gissar att det sätter igen ändå?
Funkar ju för andra märken och har gjort i några år. Tesla fixar det skall du se
Jaså? Vill minnas jag läst att de kloggar igen när det snöar rejält trots uppvärmning.
Skulle nog behövas typ vindrutetorkare för att få bot på det.
Vi har nu haft e-Golfen två vintrar, visserligen ingen jättevinter i år, men vi har i alla fall hamnat i kraftig snöfall några gånger. Radarn funkade bra hela tiden, trots att bilen var igensnöad för övrigt. Jag har beskrivit det tidigare, med Teslan har jag upprepade gånger fått problem i snöfall. Så visst gör uppvärmningen nytta.
Tror det handlar mer om formen på bilen/radarn.
Tex Mercedes har den väl i "stjärnan" och jag har för mig teslabjörn fick ut och skrapa den med jämna mellanrum när han testade EQC, trots att den var uppvärmd.
Haha, blir kul att ta in den på diverse garantiåtgärder hos Tesla
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Första Tesla Y Preformance i Europa räckviddstestas.
Med en medelhastighet på 108 km/h kom man 430 kilometer.
Nextmove CEO testade utbudet av Model Y på motorvägen. Till en med en topphastighet på 120 km / h. Detta intervall / förbrukningstest ägde rum den 18 maj i Nordrhein-Westfalen. Testbilen var försedd med 21-tums sommarhjul. Utetemperaturen var 24 grader Celsius, utan vind och torka, vilket är nästan idealiska testförhållanden för en konsumtionsresa. Luftkonditioneringen förblev över 95 kilometer under provkörningen. På grund av byggplatser och trafik var medelhastigheten 108 km / h.
”Under dessa testförhållanden hade Model Y en förbrukning på 16,7 kWh per 100 km. Det motsvarar en räckvidd på cirka 430 kilometer - ett mycket bra värde för den mest motoriserade variant av elfordonet. ” - Stefan Moeller, testförare och nextmove verkställande direktör
Framgår det vad den drar i 80 km/h utan behov av ac eller värme?
Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).