Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model Y

Inläggav elbilist fnw » 22 jul 2021 17:34

Om man har VIN, kan man då söka upp vilken båt bilen finns på? Hur går man i så fall till väga?
fnw
elbilist

Inläggav Teslaägare dhogborg » 22 jul 2021 18:53

Ni som beställt och genomfört alla stegen på era beställda bilar, vilka alternativ fick ni välja mellan på betalning?

Jag som ska ha finansiell leasing har inget sådant alternativ, är det någon som lyckats få sin beställning komplett urförd med hjälp av säljpersonal istället?

Teslas sälj-org viftade bort det hela med "det kommer nog uppdateras på webben snart, nästa vecka" (sa de förra veckan).

Screenshot 2021-07-22 at 19.50.31.png

BÖrjar misstänka att jag inte kommer bli matchad utan att ha komplett betal-info inlagd?
Användarvisningsbild
dhogborg
Teslaägare

Inläggav Zero0 » 22 jul 2021 19:30

Vilket finansielllt alternativ förespråkar ni? Jag tänkte kontant men kanske finns något annat alternativ som ni tycker är bättre?
Zero0

Referralkod: bhavesh33214

Inläggav elbilist fnw » 22 jul 2021 19:41

dhogborg skrev:BÖrjar misstänka att jag inte kommer bli matchad utan att ha komplett betal-info inlagd?

Ja så är det nog.
fnw
elbilist

Inläggav Motti » 22 jul 2021 20:18

dhogborg skrev:Ni som beställt och genomfört alla stegen på era beställda bilar, vilka alternativ fick ni välja mellan på betalning?

När jag genomförde stegen den 16e juli så fanns finansiell leasing som alternativ.
Motti

Inläggav Teslaägare dhogborg » 22 jul 2021 20:45

Motti skrev:
dhogborg skrev:Ni som beställt och genomfört alla stegen på era beställda bilar, vilka alternativ fick ni välja mellan på betalning?

När jag genomförde stegen den 16e juli så fanns finansiell leasing som alternativ.

Tack! Då är det som jag misstänkte, mitt konto (som ju är från före tiden då det var skillnad på privat/företag hos Tesla) kommer inte få välja det alternativet.

Happ! Tillbaks i kön med ny beställning för mig antar jag! :shrug:
Användarvisningsbild
dhogborg
Teslaägare

Inläggav Teslaägare nicklasandersson » 23 jul 2021 09:03

dhogborg skrev:
Motti skrev:

Tack! Då är det som jag misstänkte, mitt konto (som ju är från före tiden då det var skillnad på privat/företag hos Tesla) kommer inte få välja det alternativet.

Happ! Tillbaks i kön med ny beställning för mig antar jag! :shrug:
Hör av dig till Tesla så sätter dom om ditt konto emot ditt företag som skall leasa bilen. Det tar några dagar beroende på hur mycket de har att göra.

Jag har precis gjort samma sak då jag reserverade bilen själv först.
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare dhogborg » 23 jul 2021 13:42

nicklasandersson skrev:Hör av dig till Tesla så sätter dom om ditt konto emot ditt företag som skall leasa bilen. Det tar några dagar beroende på hur mycket de har att göra.

Jag har precis gjort samma sak då jag reserverade bilen själv först.

Yepp, mailat emea-account och bett dem om råd, men inget svar än (3 dagar).
Användarvisningsbild
dhogborg
Teslaägare

Inläggav oxxax » 23 jul 2021 15:56

oxxax skrev:Jag beställde en MYP i juli 2020, men då jag inte orkar vänta till "början av 2022" vilket kan betyda vad som helst så ändrade jag beställningen till LR. Behåller man sin plats i kön beroende på när man ursprungligen beställde, eller ställer man sig sist i kön igen?

Jag fick ett mail igår med rubriken ”Model Y - vägen till upphämtning och betalning”. Loggade in på tesla.com där det hade hoppat in betalningsuppgifter, så jag betalade direkt och fick 20/8 som preliminärt leveransdatum.
oxxax

Inläggav Tabster » 24 jul 2021 13:39

fnw skrev:Om man har VIN, kan man då söka upp vilken båt bilen finns på? Hur går man i så fall till väga?

https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Fungerar om bilen är på en av Hoeghs-båtar
Tabster

FöregåendeNästa

Återgå till Model Y