Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

defend
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 jul 2022 10:42

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av defend »

Hejhejhej skrev:
defend skrev:
Jag fick ett sms från tesla i morse igen om att jag kunde få Tesla Direct med andra ord få bilen hemkörd och måste svara inom 8 timmar, det vill jag inte ha. Så jag ringde Tesla och frågande om min bil var i Sverige då jag måste svara inom 8 timmar, svaret var tyvärr nej. Tesla kan inte säga var bilen är förutom att den är i Europa och väntar på att fraktas samt att dom har logistikproblem så det lär vara fler bilar än min som sitter fast.
Vart har du angett att du vill hämta upp?
Vad för specs?
Hämtning Trosta spec VS 19 samt dub fria vinterdäck
lindvalll
Inlägg: 49
Blev medlem: 29 jun 2022 13:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av lindvalll »

Kom igen! DENNA gång kan vi väl få vara på tur. Men men, visar väl sig som jag siade om förra veckan att Barcabilarna åkt pulka till Grönland och nu väntar på helikoptern att komma för att ta dem till Kiruna :lol:
Screenshot 2022-12-06 at 20.10.15.png
jimhalpert
Inlägg: 71
Blev medlem: 01 nov 2022 21:07

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av jimhalpert »

Hejhejhej skrev:
defend skrev:
Jag fick ett sms från tesla i morse igen om att jag kunde få Tesla Direct med andra ord få bilen hemkörd och måste svara inom 8 timmar, det vill jag inte ha. Så jag ringde Tesla och frågande om min bil var i Sverige då jag måste svara inom 8 timmar, svaret var tyvärr nej. Tesla kan inte säga var bilen är förutom att den är i Europa och väntar på att fraktas samt att dom har logistikproblem så det lär vara fler bilar än min som sitter fast.
Vart har du angett att du vill hämta upp?
Vad för specs?
Jag fick samma SMS idag (dock beställt RWD). Först tänkte jag "JA" men sen insåg jag att taxi dit är billigare samt att jag vill vara den som kör bilen först :D
MYLR where art thou
Inlägg: 44
Blev medlem: 15 jun 2022 21:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MYLR where art thou »

Basutbud skrev:
Eric W skrev:
Åkte förbi TESLA Mölndal idag och då lastades det av massor med nya Model Y. Flest svarta och vita men även en blå syntest till. Några som väntar på leverans i veckan?
Ja vi är väl åtminstone två härifrån som hämtar i veckan.

8 månaders väntan är snart över. :D
Yes, samma här. Jag hämtar ut på torsdag. Lagom till snöfallet som ska komma… Blir en kortare tur på sommarsulor till däckfirman i närheten där vinterfälgar och -däck väntar. :?
Hoppas att det var värt 8 månaders väntan och att den uteblivna bonusen på 70 papp snart har glömts bort helt. :)
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 669
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Bengt »

Bara 8 månader?

Jag väntar sedan början av februari 2021, kanske får bilen i mars… :D
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 25 feb 2021 14:51

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ErikHallq »

defend skrev:
ErikHallq skrev:
defend skrev:
Jag fick ett sms från tesla i morse igen om att jag kunde få Tesla Direct med andra ord få bilen hemkörd och måste svara inom 8 timmar, det vill jag inte ha. Så jag ringde Tesla och frågande om min bil var i Sverige då jag måste svara inom 8 timmar, svaret var tyvärr nej. Tesla kan inte säga var bilen är förutom att den är i Europa och väntar på att fraktas samt att dom har logistikproblem så det lär vara fler bilar än min som sitter fast.
Nyfiken fråga, varför skulle man inte vilja ha bilen hemkörd?
För att det står att dom har en försäkring men den täcker inte stenskott, det är helt idiotiskt men så är det
wtf okej, då förstår jag :lol:
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
MYLR where art thou
Inlägg: 44
Blev medlem: 15 jun 2022 21:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MYLR where art thou »

Bengt skrev:
Bara 8 månader?

Jag väntar sedan början av februari 2021, kanske får bilen i mars… :D
Klickade du fel och beställde en Semi Truck eller vad har du specat..? ;)
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 669
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Bengt »

En blå MYP med vit inredning.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
lindvalll
Inlägg: 49
Blev medlem: 29 jun 2022 13:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av lindvalll »

Där kom det! Barcabilarna finns alltså.

Tesla-uppdatering: Upphämtningsdatumet för din Model Y är schemalagt till 16/12 kl. 14:40 i Stockholm - Trosta Park, Trosta 181. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig via SMS för att bekräfta tiden. Genomgång av din bil sker digitalt innan upphämtning i egen takt genom våra instruktionsfilmer: ---#videos
RN117
Anonym
Inlägg: 94
Blev medlem: 12 maj 2022 11:01
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Anonym »

Yes!

Nu fick jag också SMS, upphämtning i Trosta 16:e December :ugeek:
Model Y LR AWD -23
Användarvisningsbild
perkabolo
Teslaägare
Inlägg: 227
Blev medlem: 01 aug 2017 13:00

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av perkabolo »

Samma här! Umeå 15 dec.
Renault Zoe Q210 -14
Renault Zoe R110 - 19
Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -07
Tesla Model 3 LR AWD - 19
Skoda Citigoe IV -20
Tesla Model Y LR AWD -22
defend
Inlägg: 30
Blev medlem: 10 jul 2022 10:42

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av defend »

Sama här hämtar trosta 16/12
Hejhejhej
Inlägg: 41
Blev medlem: 28 jun 2022 01:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Hejhejhej »

Samma här!

Hämtning 14e
richardryderstedt
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 dec 2018 19:24

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av richardryderstedt »

Samma här upphämtning 15:e.. yehaaa
Användarvisningsbild
MGHG
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 mar 2022 09:40
Referralkod: ts.la/martin320985

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MGHG »

lindvalll skrev:
Där kom det! Barcabilarna finns alltså.

Tesla-uppdatering: Upphämtningsdatumet för din Model Y är schemalagt till 16/12 kl. 14:40 i Stockholm - Trosta Park, Trosta 181. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig via SMS för att bekräfta tiden. Genomgång av din bil sker digitalt innan upphämtning i egen takt genom våra instruktionsfilmer: ---#videos
RN117
Går det att få en sammanställning av vad som hänt?

När kom bilarna till Barcelona och med vilket fartyg? Hur fraktades de till Zeebrygge? Hur fraktades de till Sverige?

Jag antar att all information finns i tidigare inlägg, och hoppas att det inte för mycket begärt att fråga efter en sammanställning.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
lindvalll
Inlägg: 49
Blev medlem: 29 jun 2022 13:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av lindvalll »

MGHG skrev:
lindvalll skrev:
Där kom det! Barcabilarna finns alltså.

Tesla-uppdatering: Upphämtningsdatumet för din Model Y är schemalagt till 16/12 kl. 14:40 i Stockholm - Trosta Park, Trosta 181. Det här datumet kan komma att ändras - vi kontaktar dig via SMS för att bekräfta tiden. Genomgång av din bil sker digitalt innan upphämtning i egen takt genom våra instruktionsfilmer: ---#videos
RN117
Går det att få en sammanställning av vad som hänt?

När kom bilarna till Barcelona och med vilket fartyg? Hur fraktades de till Zeebrygge? Hur fraktades de till Sverige?

Jag antar att all information finns i tidigare inlägg, och hoppas att det inte för mycket begärt att fråga efter en sammanställning.
Har tyvärr inte facit, men de kom med all säkerhet med Glovis Supreme sträckan Shanghai - Barcelona. Ankom redan 25 eller 26 oktober. Sen oklart hur bilarna kom till Zeebrugge därifrån. Nu BORDE båtarna stå på Schelbe Highway på väg till Södertälje. Schelbe lämnade Zeebrugge igår och idag började SMSen trilla in så tajmingen är onekligen där. Tanken var nog att våra bilar skulle åka med Schelbe redan förra veckan men då gick båten plötsligt till Drammen istället. Tydligen prioriteras Norge-ordrar nu innan årsskiftet - liknande situation för Norge nu som för Sverige när bonusen togs bort i somras.

Det enda jag egentligen är helt 100 på är Glovis Supreme, det andra är kvalificerade gissningar/antaganden.

Vid upphämtning kommer jag nyfiket fråga hur de fraktats för det är ju minst sagt pinsamt att bilarna tagit ca 1,5 månad att fraktas Barcelona - Södertälje. Och hur blir det med batterierna? Laddas de inte under de då ca 2,5 månad de fraktats från Shanghai? Kanske inga problem, inte haft elbil innan så vet ej vad som är sunt.

Nåväl, bilarna är vid detta lag gamla ( ;) ) så man kan hoppas de har parkeringssensorerna kvar även om min är en 2023.
jofferson
Inlägg: 11
Blev medlem: 17 apr 2022 13:42

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av jofferson »

2/10 Shanghai-Barcelona med Glovis Supreme, framme 25/10
9/11 Barcelona-Southampton-Bremerhaven-Zebrugge med Horizon Highway, framme 20/11
6/12 Zeebrugge- Södertälje med Schelde Highway, ETA 9/12 23:00

Grattis till oss alla som väntat länge och bokat upphämtning idag. Må det vara värt väntan!
MYLR AWD Svart/svart 20" 2022
Användarvisningsbild
MGHG
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 mar 2022 09:40
Referralkod: ts.la/martin320985

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MGHG »

Tack lindvall och jofferson.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
Avalon
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 okt 2022 17:01

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Avalon »

jofferson skrev:
2/10 Shanghai-Barcelona med Glovis Supreme, framme 25/10
9/11 Barcelona-Southampton-Bremerhaven-Zebrugge med Horizon Highway, framme 20/11
6/12 Zeebrugge- Södertälje med Schelde Highway, ETA 9/12 23:00

Grattis till oss alla som väntat länge och bokat upphämtning idag. Må det vara värt väntan!
Gäller detta enbart Model Y eller kan det vara blandat med M3 på dessa båtar?
lindvalll
Inlägg: 49
Blev medlem: 29 jun 2022 13:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av lindvalll »

Verkar nu även gå att söka på sitt VIN på http://www.car.info. Har fått ett gammalt reg.nr. som en gång tillhört en gammal Seat :evil:. Helvete.
Wolfram
Inlägg: 7
Blev medlem: 29 nov 2022 10:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Wolfram »

lindvalll skrev:
Verkar nu även gå att söka på sitt VIN på http://www.car.info. Har fått ett gammalt reg.nr. som en gång tillhört en gammal Seat :evil:. Helvete.
Innebär det att bilen finns i Sverige?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mikebike »

lindvalll skrev:
Verkar nu även gå att söka på sitt VIN på http://www.car.info. Har fått ett gammalt reg.nr. som en gång tillhört en gammal Seat :evil:. Helvete.
Mitt tillhörde en Volvo 940 innan. ;)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
TeslaBenz
Inlägg: 7
Blev medlem: 25 jan 2022 20:09

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av TeslaBenz »

Någon som fått reg nr på MY rwd ännu?
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av clecab »

jepp

UMX62B heter det som snart troligen blir min.

Tillverkat 22/10-2022. reg i sverige 2/12-22
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av clecab »

Nu finns det också 3st Model Y LR 271hk versioner i sverige när man söker på olika motor alternativ... Det måste var rwd.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Skriv svar