Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fredricse
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 27 aug 2019 14:51
Ort: Staffanstorp

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av fredricse »

beställde nyligen

logga in och se om du fått en slutfaktura. Där står min information
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Fredrik j »

fredricse skrev:
beställde nyligen

logga in och se om du fått en slutfaktura. Där står min information
Hur hänger det ihop? Du beställde nyligen och kan hämta bilen om fyra veckor. Trodde Trsla hade en stor backlog på modelY eller nobbar alla som väntat länge den kinesiska versionen?
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jaegaern »

Fredrik j skrev:
fredricse skrev:
beställde nyligen

logga in och se om du fått en slutfaktura. Där står min information
Hur hänger det ihop? Du beställde nyligen och kan hämta bilen om fyra veckor. Trodde Trsla hade en stor backlog på modelY eller nobbar alla som väntat länge den kinesiska versionen?
Ja nu blir jag fundersam...
Jag beställde vit, svart interiör, gemini-fälgar, alltså inget extra och borde vara en av de massproducerade. Beställde du någon unik?
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jaegaern »

Jaegaern skrev:
Fredrik j skrev:
fredricse skrev:
beställde nyligen

logga in och se om du fått en slutfaktura. Där står min information
Hur hänger det ihop? Du beställde nyligen och kan hämta bilen om fyra veckor. Trodde Trsla hade en stor backlog på modelY eller nobbar alla som väntat länge den kinesiska versionen?
Ja nu blir jag fundersam...
Jag beställde vit, svart interiör, gemini-fälgar, alltså inget extra och borde vara en av de massproducerade. Beställde du någon unik?
Nu en kollega som också beställt för några veckor sedan, har fått slutfaktura genererad.

Tesla-lotto???
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Fredrik j »

Kanske tänker tesla att den som hängde på låset är en hängiven entusiast och kan ta en annan sorts behandling än en kund som impulsköper?
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jaegaern »

Fredrik j skrev:
Kanske tänker tesla att den som hängde på låset är en hängiven entusiast och kan ta en annan sorts behandling än en kund som impulsköper?
Sjukt besviken isåfall.
Jag har ju gjort färdigt finans via DNB etc. Det borde kanske betyda att ändå snart kommer få leverans.

Någon som vet hur det va med M3? Om finansiering var färdig, kunde man ändå vänta över ett halvår?
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
fnw
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 maj 2020 20:22

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av fnw »

Jag har också fått slutfaktura med chassinummer och preliminärt leveransdatum 24/8. Blå MY LR, beställde för en vecka sedan.
Användarvisningsbild
Rolemod
Teslaägare
Inlägg: 95
Blev medlem: 08 dec 2019 19:03
Kontakt:

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rolemod »

Fråga, om jag går vidare med beställningen och får VIN osv, kan jag fortfarande avbryta?
(Ska bara lösa finansiering vilket görs mitten augusti.)
Rolemod - Personifiera din Tesla
https://rolemod.se
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av kenjon »

Du kan avbryta ända tills du hämtar den.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
mackan_ax
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 07 mar 2021 19:49
Ort: Laholm

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mackan_ax »

fnw skrev:
Jag har också fått slutfaktura med chassinummer och preliminärt leveransdatum 24/8. Blå MY LR, beställde för en vecka sedan.
Glad för din skull, men fasen så konstigt ändå. Jag beställde för ett halvår sedan skulle jag tro, också en Blå MY LR (vit inredning och standardhjul).
Användarvisningsbild
fnw
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 maj 2020 20:22

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av fnw »

mackan_ax skrev:
fnw skrev:
Jag har också fått slutfaktura med chassinummer och preliminärt leveransdatum 24/8. Blå MY LR, beställde för en vecka sedan.
Glad för din skull, men fasen så konstigt ändå. Jag beställde för ett halvår sedan skulle jag tro, också en Blå MY LR (vit inredning och standardhjul).
Ja det är märkligt. Jag valde också standardhjul men svart inredning om det nu har betydelse.
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av kenjon »

Jag beställde för nästan ett år sedan, blå med svart inredning, inte hört något mer än "aug/sept".
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
fnw
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 maj 2020 20:22

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av fnw »

kenjon skrev:
Jag beställde för nästan ett år sedan, blå med svart inredning, inte hört något mer än "aug/sept".
Det var inte meningen att trängas i kön! Hoppas det lossnar snart för er andra med.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Svenssons »

Har skrivit det förut... Reservation av en Tesla är inget kösystem och har inget att göra med när man får bilen. Det som avgör är när man bekräftar beställningen, vad för konfiguration man har beställt, var man tar leverans, var man bor och hur man betalar. Tur kommer säkert med och avgör också men inte när man reserverade bilen.

Detta har gällt Model S, Model X, Model 3 och nu Model Y. Samma sak lär gälla Cybertruck, Roadster och säkert alla framtida modeller.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Motti
Inlägg: 6
Blev medlem: 15 jul 2021 16:22

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Motti »

Svenssons skrev:
Har skrivit det förut... Reservation av en Tesla är inget kösystem och har inget att göra med när man får bilen. Det som avgör är när man bekräftar beställningen, vad för konfiguration man har beställt, var man tar leverans, var man bor och hur man betalar. Tur kommer säkert med och avgör också men inte när man reserverade bilen.

Detta har gällt Model S, Model X, Model 3 och nu Model Y. Samma sak lär gälla Cybertruck, Roadster och säkert alla framtida modeller.
När jag reserverade bilen: 7e feb 2020
När jag bekräftade beställningen: 16e juli
Konfiguration: Så standard som det går
Leveransplats: Märsta
Var jag bor: Täby
Betalning: Finansiell leasing via DNB
Tur: Uppenbarligen ingen

:(
Senast redigerad av Motti, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jaegaern »

Pratade precis med Tesla Göteborg. De säger att de har prioriterat dem som förhandsbokade denna gång. De började matcha bilar med beställningar idag. Därför har endast ett par gått ut hittills.

Eftersom jag har beställt den mest populära konfigurationen så kan det dröja lite längre (dagar) tills jag får ett vin och leveransdatum. Men de lovar att bilen kommer komma, från China, nu när finansiering etc är ordnat.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tellus »

Spännande
E5083291-6756-4D96-9292-1B558586A898.jpeg
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 jun 2019 09:25

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ville9 »

Ni som blivit uppringda har fyllt i alla era uppgifter på er inloggning på Teslas hemsida antar jag?

Dvs fyllt i adress, leveransplats osv..
Har inte riktigt tagit tag i det, men gjorde det först nu.
Så nu är jag väl redo för matchning antar jag.

Vilken leveransplats tror ni förresten är bäst av Göteborg vs Norrköping?
Båda lika nära för min del.

Velar lite hur jag ska göra med min model y.
När jag beställde så var priset 40k billigare än nu vilket talar för att jag ska genomföra köpet...
Men velar samtidigt, hoppas verkligen att dragkroken kan monteras snart och fungerar bra.
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
fnw
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 maj 2020 20:22

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av fnw »

Om man har VIN, kan man då söka upp vilken båt bilen finns på? Hur går man i så fall till väga?
Användarvisningsbild
dhogborg
Teslaägare
Inlägg: 238
Blev medlem: 04 jul 2016 19:06

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av dhogborg »

Ni som beställt och genomfört alla stegen på era beställda bilar, vilka alternativ fick ni välja mellan på betalning?

Jag som ska ha finansiell leasing har inget sådant alternativ, är det någon som lyckats få sin beställning komplett urförd med hjälp av säljpersonal istället?

Teslas sälj-org viftade bort det hela med "det kommer nog uppdateras på webben snart, nästa vecka" (sa de förra veckan).
Screenshot 2021-07-22 at 19.50.31.png
BÖrjar misstänka att jag inte kommer bli matchad utan att ha komplett betal-info inlagd?
Model Y, eldriven.
https://offpeak.se , tibber-referal
Användarvisningsbild
Rolemod
Teslaägare
Inlägg: 95
Blev medlem: 08 dec 2019 19:03
Kontakt:

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rolemod »

Vilket finansielllt alternativ förespråkar ni? Jag tänkte kontant men kanske finns något annat alternativ som ni tycker är bättre?
Rolemod - Personifiera din Tesla
https://rolemod.se
Användarvisningsbild
fnw
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 maj 2020 20:22

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av fnw »

dhogborg skrev:
BÖrjar misstänka att jag inte kommer bli matchad utan att ha komplett betal-info inlagd?
Ja så är det nog.
Motti
Inlägg: 6
Blev medlem: 15 jul 2021 16:22

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Motti »

dhogborg skrev:
Ni som beställt och genomfört alla stegen på era beställda bilar, vilka alternativ fick ni välja mellan på betalning?
När jag genomförde stegen den 16e juli så fanns finansiell leasing som alternativ.
Användarvisningsbild
dhogborg
Teslaägare
Inlägg: 238
Blev medlem: 04 jul 2016 19:06

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av dhogborg »

Motti skrev:
dhogborg skrev:
Ni som beställt och genomfört alla stegen på era beställda bilar, vilka alternativ fick ni välja mellan på betalning?
När jag genomförde stegen den 16e juli så fanns finansiell leasing som alternativ.
Tack! Då är det som jag misstänkte, mitt konto (som ju är från före tiden då det var skillnad på privat/företag hos Tesla) kommer inte få välja det alternativet.

Happ! Tillbaks i kön med ny beställning för mig antar jag! :shrug:
Model Y, eldriven.
https://offpeak.se , tibber-referal
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av nicklasandersson »

dhogborg skrev:
Motti skrev:
dhogborg skrev:
Ni som beställt och genomfört alla stegen på era beställda bilar, vilka alternativ fick ni välja mellan på betalning?
När jag genomförde stegen den 16e juli så fanns finansiell leasing som alternativ.
Tack! Då är det som jag misstänkte, mitt konto (som ju är från före tiden då det var skillnad på privat/företag hos Tesla) kommer inte få välja det alternativet.

Happ! Tillbaks i kön med ny beställning för mig antar jag! :shrug:
Hör av dig till Tesla så sätter dom om ditt konto emot ditt företag som skall leasa bilen. Det tar några dagar beroende på hur mycket de har att göra.

Jag har precis gjort samma sak då jag reserverade bilen själv först.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Skriv svar