Han är för go den där Munro. Skarp och lagom mörk humor.
Jag giller hans tekniska jargong: "Oh look here this is cute!"
Det är också tydligt i hans videos att Tesla har blivit väldigt bra på att bygga bilar förutom kanske i den sista finishen där det är en bit kvar.
Hur kom han på idén att MY skulle ha stöd för vehicle to grid? Han är ju väldigt besviken att det inte finns och hoppas på framtiden. Har det ens spekulerats i de banorna? Vad jag förstår så har de alltid varit tydliga med att det inte är aktuellt eftersom batterierna inte är designade för ett sådant användningsområde. Eller har jag missat nånting?
Det är inte samma sak. Frågan är hur många gånger man har ryckt ut med en bensindunk och hjälpt en bil med soppartorsk. I mitt fall noll gånger. Men det betyder inte att idén är dålig. Det kan helt klart finnas situationer där det skulle vara praktiskt att kunna göra så.
Det är betydligt mer jämförbart med startkablar än bensindunk IMO. Det är inte många som kör runt med en bensindunk nämligen.
Däremot kör i stort sett alla som kör elbil runt med laddningskablage. Sen skulle det behövas nån form av adapter, men det behöver inte nödvändigtvis vara särskilt dyrt eller klumpigt.
Hur menar du att du skulle få hjälp av startkablar? Man använder startkablarna bara en kort tid för att få motorn att starta. Menar du att man skulle få tillräckligt med ström för att nå laddaren med startkablar på en minut?
Fint intro i senaste, känner igen det där...
För några år sedan initierade och drev jag ett projekt gällande byte till en mindre komplex teknisk lösning. Skulle spara 91 miljoner per år. Men trots att inga nackdelar identifierades var motståndet till förändring minst sagt bastant.
I stora organisationer vill man fortsätta som innan nästan oavsett kostnad. Vill man åstadkomma något måste man ha "rätt" vänner...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Sean Mitchell intervjuar Sandy Munro. I början tar de upp de saker som Munro inte gillar där lackeringen är en stor fråga. Och det verkar vara signifikant för Tesla och något som han tycker är tragiskt. Det som är fantastiskt och unikt för Tesla och som håller väldigt hög kvalitet, drivlina etc., syns inte (men det upplever ju ägaren iofs), men det som ägaren ser och kan känna på har ofta stora brister.
Man blir ju lite sugen på en Y, känns ju verkligen som "next gen", undrar hur mycket man skulle sakna X-features som automatiska dörrar etc?
Man vänjer ju sig snabbt med dom, varje gång jag sätter mig i en annan Tesla så blir jag lika förvånad när dörren inte stängs när jag trycker på bromsen
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Man blir ju lite sugen på en Y, känns ju verkligen som "next gen", undrar hur mycket man skulle sakna X-features som automatiska dörrar etc?
Man vänjer ju sig snabbt med dom, varje gång jag sätter mig i en annan Tesla så blir jag lika förvånad när dörren inte stängs när jag trycker på bromsen
/fth
Modell x kommer nog vara en unik bil och ingen ny modell kommer ha lika mycket teknik som denna på bra länge så njut av den..
Ja detta är vad jag tror.
Intressant att det är samma stomme i SX3Y.
Körde en S häromdan, dom sätena är mkt trängre särskilt för skuldrorna märkte jag. Fick inte riktigt plats.
Lite udda att de mindre modellerna har rymligare säten.
summa summarum. Jag är imponerad av Y, Monro är imponerad av Y , ALLA är imponerad av Y.
De ev barnsjukdomarna som framkom tror jag kommer lösa sig snart, ex den högljudda komperessorn. (som mandy sa att de skall inte låta så, det är bara att fara in och be dem åtgärda det)
Måleriet kommer ordna sig när tyskarna får igång fabriken.
summa summarum. Jag är imponerad av Y, Monro är imponerad av Y , ALLA är imponerad av Y.
De ev barnsjukdomarna som framkom tror jag kommer lösa sig snart, ex den högljudda komperessorn. (som mandy sa att de skall inte låta så, det är bara att fara in och be dem åtgärda det)
Måleriet kommer ordna sig när tyskarna får igång fabriken.
Intressant blir ju också vilka batterier som Tyskbyggda Y får.
Superbilliga kinabatterier? Räckvidd ca 40 mil.
Standard 75kWh batterier. Räckvidd ca 50 mil.
Maxwells superbatterier som ger en räckvidd på 80-90 mil?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension