Nu med dragkrok

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nu med dragkrok

Inlägg av Svenssons »

hakon18 skrev:

Det som förbryllar lite är ju texten Produktionen förväntas att inledas i början av 2021. Mig veterligen har de aldrig sagt att Giga Berlin skulle vara färdig då. De annonserade inte fabriken förrän i november och för att vara lite tydligare hade de gärna fått ändra texten då till vad som gäller.
Planen har väl alltid varit att Europa-fabriken skulle kunna börja producera bilar i början av 2021. Tänk på att Teslas "I början av" betyder "första halvan" och därmed skulle kunna vara juni. Elins tweet om att första leverans av Model Y kommer runt sommaren och att den är producerad i Giga Berlin passar in i detta om än att det verkar vara försenat med någon eller några månader. Giga Shanghai började leverera bilar ca 12 månader efter första spadtaget. Giga Berlin verkar de ha räknat på ca 18 månader.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nu med dragkrok

Inlägg av Pontus »

Svenssons skrev:
hakon18 skrev:

Det som förbryllar lite är ju texten Produktionen förväntas att inledas i början av 2021. Mig veterligen har de aldrig sagt att Giga Berlin skulle vara färdig då. De annonserade inte fabriken förrän i november och för att vara lite tydligare hade de gärna fått ändra texten då till vad som gäller.
Planen har väl alltid varit att Europa-fabriken skulle kunna börja producera bilar i början av 2021. Tänk på att Teslas "I början av" betyder "första halvan" och därmed skulle kunna vara juni. Elins tweet om att första leverans av Model Y kommer runt sommaren och att den är producerad i Giga Berlin passar in i detta om än att det verkar vara försenat med någon eller några månader. Giga Shanghai började leverera bilar ca 12 månader efter första spadtaget. Giga Berlin verkar de ha räknat på ca 18 månader.
Vem är Elin? :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nu med dragkrok

Inlägg av Svenssons »

Pontus skrev:
Svenssons skrev:
hakon18 skrev:

Det som förbryllar lite är ju texten Produktionen förväntas att inledas i början av 2021. Mig veterligen har de aldrig sagt att Giga Berlin skulle vara färdig då. De annonserade inte fabriken förrän i november och för att vara lite tydligare hade de gärna fått ändra texten då till vad som gäller.
Planen har väl alltid varit att Europa-fabriken skulle kunna börja producera bilar i början av 2021. Tänk på att Teslas "I början av" betyder "första halvan" och därmed skulle kunna vara juni. Elins tweet om att första leverans av Model Y kommer runt sommaren och att den är producerad i Giga Berlin passar in i detta om än att det verkar vara försenat med någon eller några månader. Giga Shanghai började leverera bilar ca 12 månader efter första spadtaget. Giga Berlin verkar de ha räknat på ca 18 månader.
Vem är Elin? :D
Feminina (alternativt fetfinger/felfinger) versionen av Elon...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Daniel R
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 dec 2016 19:07
Ort: Stockholm

Re: Nu med dragkrok

Inlägg av Daniel R »

Om man går in för att beställa Cybertruck står det på hemsidan:
Vid beställning av total självkörningsförmåga nu, säkrar du att du får det aktuella priset idag då detta kommer öka i framtiden.
Så tanken att Tesla skulle låta de som beställt MY tidigt få behålla övriga priser om man lägger till dragkrok känns inte helt orimlig. Jag skulle dock inte göra det direkt på hemsidan.
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
Användarvisningsbild
Becada
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 06 feb 2017 21:57

Re: Nu med dragkrok

Inlägg av Becada »

Dessvärre får man inte behålla övriga priser om man lägger till dragkrok. Se svar ovan.
Model Y Long Range
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nu med dragkrok

Inlägg av Svenssons »

Daniel R skrev:
Så tanken att Tesla skulle låta de som beställt MY tidigt få behålla övriga priser om man lägger till dragkrok känns inte helt orimlig. Jag skulle dock inte göra det direkt på hemsidan.
Tesla har ju redan svarat på frågan att om man ändrar lagd beställning så uppdateras priset av Model Y. Visst kan de ändra sig men all tillgänglig info som vi har, både från hemsidan och på direkt fråga, är att priset på själva bilen uppdateras.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Daniel R
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 dec 2016 19:07
Ort: Stockholm

Re: Nu med dragkrok

Inlägg av Daniel R »

Svenssons skrev:
Tesla har ju redan svarat på frågan att om man ändrar lagd beställning så uppdateras priset av Model Y.
Var har de svarat på den frågan?
Senast redigerad av Daniel R, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
Användarvisningsbild
Becada
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 06 feb 2017 21:57

Re: Nu med dragkrok

Inlägg av Becada »

Jag ställde den frågan per e-post till Tesla i fredags. Och fick svar samma dag. Om jag lägger till dragkrok får jag inte behålla mitt grundpris på bilen.
Model Y Long Range
Skriv svar