Tesla Y som tillverkas i Berlin kan få 3 extra lager färg

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Tesla Y som tillverkas i Berlin kan få 3 extra lager färg

Inlägg av Zalman3 »

Tesla Y tillverkad i Berlin kan få grym lack!
Something interesting that I’m pretty excited about: the Berlin paint shop is going to have another opportunity for another 3 layers of paint. In order to get dimension on paint, you really need multiple layers.

We’re going to do this in Berlin for the first time”


Multiple layers of paint add very real depth to the paint that makes colors more vibrant than what’s possible with traditional painting systems. “If you get dimension, there’s something called flop, where you see the change in color with curvature,” he said. “If you can do something like lay down a gloss layer, then lay down a layer with color tint, then lay down another gloss layer, you can get kind of a 3D feeling to the paint. It just pops. It’s so much better than anything else. We’re going to do this in Berlin for the first time.”

https://cleantechnica.com/2020/04/14/gi ... echnology/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla Y som tillverkas i Berlin kan få 3 extra lager fär

Inlägg av Bjelke »

Lite samma effekt som vissa folier har (tex den jag ska lägga på ena bilen nu) :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
juristen
Teslaägare
Inlägg: 861
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Tesla Y som tillverkas i Berlin kan få 3 extra lager fär

Inlägg av juristen »

Om jag får vara lite neg så skulle jag önska att de började med att lägga på ett ordentligt lager färg som standard på bilarna redan nu. :roll:
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla Y som tillverkas i Berlin kan få 3 extra lager fär

Inlägg av Svenssons »

juristen skrev:
Om jag får vara lite neg så skulle jag önska att de började med att lägga på ett ordentligt lager färg som standard på bilarna redan nu. :roll:
På min nästa Tesla hoppas jag att de inte lägger något lager alls...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tomas L
Inlägg: 317
Blev medlem: 09 apr 2019 14:12

Re: Tesla Y som tillverkas i Berlin kan få 3 extra lager fär

Inlägg av Tomas L »

juristen skrev:
Om jag får vara lite neg så skulle jag önska att de började med att lägga på ett ordentligt lager färg som standard på bilarna redan nu. :roll:
Precis min tanke. Fördelen med att europeiska Model Y kommer att byggas i Tyskland är väl att lacken antagligen blir bättre. Nackdelen är väl att jag knappast lär ha möjlighet att få tag på en Model Y förrän 2022.
M3 LR AWD EAP 2021
Skriv svar