När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
Finns många som vill köra kinesiskt.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
Finns många som vill köra kinesiskt.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
Finns många som vill köra kinesiskt.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
Hur ser det ut för MG i hela Europa t.ex och inte enbart i Norge? Om man ser i Sverige finns det ju tydligen inte många som vill köra kinesisk då MG inte har lanseras här än. Har stått hur länge som helst på MGs svenska hemsida: ”kommer snart till Sverige”.
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
Finns många som vill köra kinesiskt.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
Bilagan Norway-October-2020-BEV-Top-Registrations-Tidy-2.png finns inte längre
Hur ser det ut för MG i hela Europa t.ex och inte enbart i Norge? Om man ser i Sverige finns det ju tydligen inte många som vill köra kinesisk då MG inte har lanseras här än. Har stått hur länge som helst på MGs svenska hemsida: ”kommer snart till Sverige”.
Det ses tydligen, att alla i Europa vill köra kinesisk i november... Ingen på top20. Att det kan se annorlunda ut om nåt år är ju helt säkert möjligt dock.
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
Finns många som vill köra kinesiskt.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
Hur ser det ut för MG i hela Europa t.ex och inte enbart i Norge? Om man ser i Sverige finns det ju tydligen inte många som vill köra kinesisk då MG inte har lanseras här än. Har stått hur länge som helst på MGs svenska hemsida: ”kommer snart till Sverige”.
I Norge är det ju så extremt dyrt att köpa något annat än elbil så man får väl välja bland dom som finns. Avsaknaden av begagnade elbilar gör väl att man tittar på märken man inte annars skulle brytt sig om.
Tycker den ser ut som en koreansk bil vilken som helst.
En groteskt stor pekskärm höjer ju inte habegäret hos mig.
Tesla Daily tror att Tesla kan lansera en MY 2wd för under 40.000 dollar.
Om ett år skulle de kunna sänka priset till 35.000 dollar om de vill.
Citat från trådstart.
Utgår ifrån prissänkningar på MY.
Dels för att MY är lika billig, eller billigare att tillverka än M3.
Dels för när Berlinfabriken om ett år fått upp produktionen.
Då går det inte sälja +500.000 MY om den kostar +700.000kr per år.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Enligt senaste regeringsförslag, presenterat idag, införs ett tak som innebär att bonus inte ges för bilar med nypris över 700 KSEK.
Då kommer nog Teslas reaktion snart med ett uppdaterat pris på MY LR om 690 819 kr + lev avgift om 9 180kr
Enligt senaste regeringsförslag, presenterat idag, införs ett tak som innebär att bonus inte ges för bilar med nypris över 700 KSEK.
Då kommer nog Teslas reaktion snart med ett uppdaterat pris på MY LR om 690 819 kr + lev avgift om 9 180kr
vi kan omöjligt ha läst samma text. jag ser bara att taket på 700 tkr snarare tas bort för företag.
Enligt senaste regeringsförslag, presenterat idag, införs ett tak som innebär att bonus inte ges för bilar med nypris över 700 KSEK.
Då kommer nog Teslas reaktion snart med ett uppdaterat pris på MY LR om 690 819 kr + lev avgift om 9 180kr
vi kan omöjligt ha läst samma text. jag ser bara att taket på 700 tkr snarare tas bort för företag.
Har det ens varit ett tak innan för företag på 700k? Jag tolkar det som att det införs ett tak. Oklart om det gäller endast företag eller om det även gäller för privatpersoner.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24 IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Om det nu bara är begränsning på max 700 KSEK för företag(?) så är nog den delen av marknaden så stor för Tesla att de hittar på något för att kunna krypa under den gränsen.
MY skall enligt många initierade (pga ny konstruktion (MIB/MIA) vara billigare att tillverka än M3).
Glöm inte att dagens MY tillverkade i Kina har 10 % tull när de säljs i Europa.
Jmfr när Tesla började sälja MIC M3 prissänkte jmfr MIF M3 som importerades till Kina.
Enligt senaste regeringsförslag, presenterat idag, införs ett tak som innebär att bonus inte ges för bilar med nypris över 700 KSEK.
Då kommer nog Teslas reaktion snart med ett uppdaterat pris på MY LR om 690 819 kr + lev avgift om 9 180kr
vi kan omöjligt ha läst samma text. jag ser bara att taket på 700 tkr snarare tas bort för företag.
Har det ens varit ett tak innan för företag på 700k? Jag tolkar det som att det införs ett tak. Oklart om det gäller endast företag eller om det även gäller för privatpersoner.
Nej. Gäller bägge två som jag förstår det. Galet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik