Tesla har hittills aldrig anpassat sig efter konkurrenter men någon gång ska visserligen vara den första. Tror dock inte det är orsaken nu utan just att de kan producera fler bilar än vad de har kunder och därför behöver öka antalet möjliga kunder. Försäljningen påverkas naturligtvis av konkurrensen.Zalman3 skrev:En orsak är nog VW ID4.Svenssons skrev:Enbart på den amerikanska marknaden, inte Europa eller Kina ännu. De vill nog leverera LR och P innan på dessa marknader då de troligen tjänar mer på dessa. Modell Y har ju sålts ett tag i USA redan så där kanske man nu måste nå större kundgrupper.Zalman3 skrev:Nu säljs Tesla MY
MY Standard Range 2wd, 244 miles(393km), 41.990$
Bara ca 5 % kvar till 40.000 dollar.
Den börjar ju säljas för under 40.000 dollar.
Dessutom får man 7.500 dollar i stöd.
32.500 dollar är billigt för en ID4.
Så Tesla hoppas väl på att Biden återinför 7.500 dollar stödet för Tesla.
Annars kan Tesla få svårt att konkurrera.
32.500 dollar=265.900kr är ett mycket bra pris för en så stor bil som VW ID4.
Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Moderator: Redaktion
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Tesla har hittills aldrig anpassat sig efter konkurrenter men någon gång ska visserligen vara den första.
Tesla har visst anpassat sina priset efter konkurrens eller elbilsstöd.
I USA så prioriterade man försäljning innan stödet helt försvann.
Efter stödet försvann så sänkte man priset i viss mån för att inte tappa försäljning.
I Kanada hade man sänkt priset och drastiskt sänkt räckvidden för att få in en modell i stödsystemet.
I Norge sänkte man priset på M3 för att klara konkurrensen från ID3 bättre.Due to pricing restrictions, Tesla’s vehicles didn’t get access to Canada’s new $5,000 federal incentive for electric vehicles, but the automaker has now launched a new and cheaper Model 3 with a software-locked range of just 150 km (93 miles) in Canada to get access to the discount.
I Kina har man sänkt priset flera gånger för att bättre klara konkurransen mot Xpeng och Nio.
I Korea tros man nu sänka priset för att få elbilsstöd.
I Tyskland lanserade man en naken bil.
Som kunde uppgraderas i efterhand.
Allt för att få elbilstöd.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Nämnde inte alls stöd och jag menar att de inte har anpassat pris för att matcha en specifik modell från en konkurrent. De sätter pris utifrån vad de kan tillverka och vad de kan sälja. Kan de tillverka mer än vad efterfrågan är så sänker de priset, är efterfrågan större höjer de priset. Specifika modeller från konkurrenter är inte det de tittar på utan det är större drag som t.ex. stöd som har en mer direkt påverkan på hur många som är intresserade att köpa. I Norge sänktes priset när export av Model 3 från Kina börjades, dvs antalet tillverkade bilar som kunde säljas ökades. Hade det varit pga ID.3 borde priset sänkts 3-4 månader tidigare och inte när Kina-bilarna introducerades.Zalman3 skrev:Tesla har hittills aldrig anpassat sig efter konkurrenter men någon gång ska visserligen vara den första.
Tesla har visst anpassat sina priset efter konkurrens eller elbilsstöd.
I USA så prioriterade man försäljning innan stödet helt försvann.
Efter stödet försvann så sänkte man priset i viss mån för att inte tappa försäljning.
I Kanada hade man sänkt priset och drastiskt sänkt räckvidden för att få in en modell i stödsystemet.I Norge sänkte man priset på M3 för att klara konkurrensen från ID3 bättre.Due to pricing restrictions, Tesla’s vehicles didn’t get access to Canada’s new $5,000 federal incentive for electric vehicles, but the automaker has now launched a new and cheaper Model 3 with a software-locked range of just 150 km (93 miles) in Canada to get access to the discount.
I Kina har man sänkt priset flera gånger för att bättre klara konkurransen mot Xpeng och Nio.
I Korea tros man nu sänka priset för att få elbilsstöd.
I Tyskland lanserade man en naken bil.
Som kunde uppgraderas i efterhand.
Allt för att få elbilstöd.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Svenssons skrev:Nämnde inte alls stöd och jag menar att de inte har anpassat pris för att matcha en specifik modell från en konkurrent. De sätter pris utifrån vad de kan tillverka och vad de kan sälja. Kan de tillverka mer än vad efterfrågan är så sänker de priset, är efterfrågan större höjer de priset. Specifika modeller från konkurrenter är inte det de tittar på utan det är större drag som t.ex. stöd som har en mer direkt påverkan på hur många som är intresserade att köpa. I Norge sänktes priset när export av Model 3 från Kina börjades, dvs antalet tillverkade bilar som kunde säljas ökades. Hade det varit pga ID.3 borde priset sänkts 3-4 månader tidigare och inte när Kina-bilarna introducerades.Zalman3 skrev:Tesla har hittills aldrig anpassat sig efter konkurrenter men någon gång ska visserligen vara den första.
Tesla har visst anpassat sina priset efter konkurrens eller elbilsstöd.
I USA så prioriterade man försäljning innan stödet helt försvann.
Efter stödet försvann så sänkte man priset i viss mån för att inte tappa försäljning.
I Kanada hade man sänkt priset och drastiskt sänkt räckvidden för att få in en modell i stödsystemet.I Norge sänkte man priset på M3 för att klara konkurrensen från ID3 bättre.Due to pricing restrictions, Tesla’s vehicles didn’t get access to Canada’s new $5,000 federal incentive for electric vehicles, but the automaker has now launched a new and cheaper Model 3 with a software-locked range of just 150 km (93 miles) in Canada to get access to the discount.
I Kina har man sänkt priset flera gånger för att bättre klara konkurransen mot Xpeng och Nio.
I Korea tros man nu sänka priset för att få elbilsstöd.
I Tyskland lanserade man en naken bil.
Som kunde uppgraderas i efterhand.
Allt för att få elbilstöd.
Tror dock att priset på MS sänktes samma dag som Lucid släppte sin billigaste model och la sig några dollar under deras pris.
Nu kommer du såklart säga att det inte hade med varandra att göra vilket jag inte kan bevisa...
https://alltomelbil.se/tesla-och-lucid- ... l-s-i-usa/
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Så i Norge sänkte de priset för att klara konkurrensen mot ID3 bättre men i Sverige ansåg de sig tillräckligt överlägsna så att de kunde höja priset eller?Zalman3 skrev:Tesla har hittills aldrig anpassat sig efter konkurrenter men någon gång ska visserligen vara den första.
Tesla har visst anpassat sina priset efter konkurrens eller elbilsstöd.
I USA så prioriterade man försäljning innan stödet helt försvann.
Efter stödet försvann så sänkte man priset i viss mån för att inte tappa försäljning.
I Kanada hade man sänkt priset och drastiskt sänkt räckvidden för att få in en modell i stödsystemet.I Norge sänkte man priset på M3 för att klara konkurrensen från ID3 bättre.Due to pricing restrictions, Tesla’s vehicles didn’t get access to Canada’s new $5,000 federal incentive for electric vehicles, but the automaker has now launched a new and cheaper Model 3 with a software-locked range of just 150 km (93 miles) in Canada to get access to the discount.
I Kina har man sänkt priset flera gånger för att bättre klara konkurransen mot Xpeng och Nio.
I Korea tros man nu sänka priset för att få elbilsstöd.
I Tyskland lanserade man en naken bil.
Som kunde uppgraderas i efterhand.
Allt för att få elbilstöd.
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
vigge50 skrev:Så i Norge sänkte de priset för att klara konkurrensen mot ID3 bättre men i Sverige ansåg de sig tillräckligt överlägsna så att de kunde höja priset eller?Zalman3 skrev:Tesla har hittills aldrig anpassat sig efter konkurrenter men någon gång ska visserligen vara den första.
Tesla har visst anpassat sina priset efter konkurrens eller elbilsstöd.
I USA så prioriterade man försäljning innan stödet helt försvann.
Efter stödet försvann så sänkte man priset i viss mån för att inte tappa försäljning.
I Kanada hade man sänkt priset och drastiskt sänkt räckvidden för att få in en modell i stödsystemet.I Norge sänkte man priset på M3 för att klara konkurrensen från ID3 bättre.Due to pricing restrictions, Tesla’s vehicles didn’t get access to Canada’s new $5,000 federal incentive for electric vehicles, but the automaker has now launched a new and cheaper Model 3 with a software-locked range of just 150 km (93 miles) in Canada to get access to the discount.
I Kina har man sänkt priset flera gånger för att bättre klara konkurransen mot Xpeng och Nio.
I Korea tros man nu sänka priset för att få elbilsstöd.
I Tyskland lanserade man en naken bil.
Som kunde uppgraderas i efterhand.
Allt för att få elbilstöd.
Varför tror du att man sänkte priset i Norge? Att man hatar pengar?
I Norge så har man tappat marknadsandelar till t.ex. E-tron men även VW svävar upp som en stor konkurrent, så därför sänker man priset(enligt min teori), i Sverige så har man fortfarande ingen större konkurrens då priserna ser lite annorlunda ut här men under 2021 så kommer det säkert sättas press från t.ex. id.4, så prissänkningar kanske kommer ske även här?
Att MY SR lanserades i USA kan mycket väl ha med lanseringen av id.4, kommer åtminstone lägligt med introduktionen och Elon sa i juli att man inte skulle lansera en SR RWD...
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Har inte Elon sagt att de inte skulle komma någon MY sr? Visst skulle de bara komma en LR med rwd för att sänka priset men ingen modell med mindre batteri..
Sedan ska man aldrig säga aldrig men detta är väl ändå ganska nyligen?
Sedan ska man aldrig säga aldrig men detta är väl ändå ganska nyligen?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
chaffis75 skrev:Har inte Elon sagt att de inte skulle komma någon MY sr? Visst skulle de bara komma en LR med rwd för att sänka priset men ingen modell med mindre batteri..
Sedan ska man aldrig säga aldrig men detta är väl ändå ganska nyligen?
Den går att beställa nu som jag skrev.
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Du missuppfattade nog min fråga, de är mer en fråga om vad som plötsligt hände, Elon har ju sagt de blir för kort range på en sr för modell y men ändå lanserar man en nu helt plötsligt.backe skrev:chaffis75 skrev:Har inte Elon sagt att de inte skulle komma någon MY sr? Visst skulle de bara komma en LR med rwd för att sänka priset men ingen modell med mindre batteri..
Sedan ska man aldrig säga aldrig men detta är väl ändå ganska nyligen?
Den går att beställa nu som jag skrev.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
chaffis75 skrev:Du missuppfattade nog min fråga, de är mer en fråga om vad som plötsligt hände, Elon har ju sagt de blir för kort range på en sr för modell y men ändå lanserar man en nu helt plötsligt.backe skrev:chaffis75 skrev:Har inte Elon sagt att de inte skulle komma någon MY sr? Visst skulle de bara komma en LR med rwd för att sänka priset men ingen modell med mindre batteri..
Sedan ska man aldrig säga aldrig men detta är väl ändå ganska nyligen?
Den går att beställa nu som jag skrev.
Aha, trodde du hade läst mitt inlägg som var precis innan ditt, där gissade jag på att SR kom p.g.a. att id.4 lanseras i USA nu och kostar ca 40 000 $ och har rätt till 7500 $ statligt stöd.
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
ID4 kommer inte levereras i någon mängd att tala om innan 2022 i USA. De skickar ett par tusen bilar i år, som är byggda i Tyskland.backe skrev:chaffis75 skrev:Du missuppfattade nog min fråga, de är mer en fråga om vad som plötsligt hände, Elon har ju sagt de blir för kort range på en sr för modell y men ändå lanserar man en nu helt plötsligt.backe skrev:chaffis75 skrev:Har inte Elon sagt att de inte skulle komma någon MY sr? Visst skulle de bara komma en LR med rwd för att sänka priset men ingen modell med mindre batteri..
Sedan ska man aldrig säga aldrig men detta är väl ändå ganska nyligen?
Den går att beställa nu som jag skrev.
Aha, trodde du hade läst mitt inlägg som var precis innan ditt, där gissade jag på att SR kom p.g.a. att id.4 lanseras i USA nu och kostar ca 40 000 $ och har rätt till 7500 $ statligt stöd.
Det motsvarar några dagars produktion för Tesla.
Det är också långa avstånd och väldigt dåligt med laddare utanför Teslas SUC, särskilt om man jämför med EU. Dessutom är det för dem en relativt liten bil, mindre än Y och saknar 7-platser som Y nu levererar. Så den kommer knappast göra mycket avtryck där närmsta tiden.
VW sätter ett lågt pris och skickar med 3 års gratis laddning i USA av en anledning. Dom vet att de inte kommer rå på Tesla där. De vet också att dieselgate skadat deras rykte rejält där, dvs de måste göra allt de kan för att förbättra det.
Tesla lanserar Y SR eftersom man nu har mer produktionskapacitet och alla inte har råd med en LR eller P. Precis som man gjorde med 3 SR. Det var ingen konkurrent som tvingande fram 3 SR heller.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Jag tycker det verkar fungera rätt bra att köra elbil även utanför SuC i USA:taliz skrev:ID4 kommer inte levereras i någon mängd att tala om innan 2022 i USA. De skickar ett par tusen bilar i år, som är byggda i Tyskland.
Det motsvarar några dagars produktion för Tesla.
Det är också långa avstånd och väldigt dåligt med laddare utanför Teslas SUC, särskilt om man jämför med EU. Dessutom är det för dem en relativt liten bil, mindre än Y och saknar 7-platser som Y nu levererar. Så den kommer knappast göra mycket avtryck där närmsta tiden.
VW sätter ett lågt pris och skickar med 3 års gratis laddning i USA av en anledning. Dom vet att de inte kommer rå på Tesla där. De vet också att dieselgate skadat deras rykte rejält där, dvs de måste göra allt de kan för att förbättra det.
Tesla lanserar Y SR eftersom man nu har mer produktionskapacitet och alla inte har råd med en LR eller P. Precis som man gjorde med 3 SR. Det var ingen konkurrent som tvingande fram 3 SR heller.
https://insideevs.com/news/464763/porsc ... ll-record/
Sen är väl skillnaden mellan Mode 3 SR och Model Y SR att Elon sa att det inte skulle tillverkas några Model Y SR, på grund av oacceptabelt kort räckvidd, för bara ett halvår sen. Mig veterligen sa han aldrig något liknande om Model 3. Så något måste ha hänt som fått honom att ändra sig.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Det är sjukt hög växelkurs nu på Tesla Sverige vs USA. Med ungefär samma dollarkurs har det varit just över 12 för några år sedan. Nu är det 15.2 på en Model 3 SR+. På en Model S är det 13.42. Så utrymmet finns definitivt. Jag tror på hyfsat rejäla prissänkningar detta år.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2397
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Samma här!Laban skrev:Det är sjukt hög växelkurs nu på Tesla Sverige vs USA. Med ungefär samma dollarkurs har det varit just över 12 för några år sedan. Nu är det 15.2 på en Model 3 SR+. På en Model S är det 13.42. Så utrymmet finns definitivt. Jag tror på hyfsat rejäla prissänkningar detta år.
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
OM vi säger att det kommer en prissänkning i år, är det rimligast att den i så fall kommer före eller efter att de börjat leveranserna från Giga Berlin? Dvs. betar de av förhandsbokningarna och sedan sänker?Laban skrev:Det är sjukt hög växelkurs nu på Tesla Sverige vs USA. Med ungefär samma dollarkurs har det varit just över 12 för några år sedan. Nu är det 15.2 på en Model 3 SR+. På en Model S är det 13.42. Så utrymmet finns definitivt. Jag tror på hyfsat rejäla prissänkningar detta år.
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
OM det skulle bli så att en MY skulle hamna på USD 40000 och OM man skulle räkna på följande sätt
USD 40000 x 10 SEK ger 400000 SEK + frakt 20000 = 420000 x 1,25 (moms) = 525000 + vagnskada 20000 = 545000 avrundat till 549 500 SEK
Skulle en MY hamna på detta belopp tror jag att det kommer bli 2 scenarier
Scenario 1 är att någon eller några övriga biltillverkare kommer behöva ta ner skylten då MY kommer att sälja oerhörda mängder bilar.
Scenario 2 är att det kommer bli trångt på SuC över hela Europa...
USD 40000 x 10 SEK ger 400000 SEK + frakt 20000 = 420000 x 1,25 (moms) = 525000 + vagnskada 20000 = 545000 avrundat till 549 500 SEK
Skulle en MY hamna på detta belopp tror jag att det kommer bli 2 scenarier
Scenario 1 är att någon eller några övriga biltillverkare kommer behöva ta ner skylten då MY kommer att sälja oerhörda mängder bilar.
Scenario 2 är att det kommer bli trångt på SuC över hela Europa...
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2397
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Mina pengar på scenario 1Erxon skrev:OM det skulle bli så att en MY skulle hamna på USD 40000 och OM man skulle räkna på följande sätt
USD 40000 x 10 SEK ger 400000 SEK + frakt 20000 = 420000 x 1,25 (moms) = 525000 + vagnskada 20000 = 545000 avrundat till 549 500 SEK
Skulle en MY hamna på detta belopp tror jag att det kommer bli 2 scenarier
Scenario 1 är att någon eller några övriga biltillverkare kommer behöva ta ner skylten då MY kommer att sälja oerhörda mängder bilar.
Scenario 2 är att det kommer bli trångt på SuC över hela Europa...
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Ja SR+ är extremt dyr i Sverige. Tycker det är lite intressant att min Honda E kostar nästan exakt lika mycket som SR+ i Schweiz, medan det i Sverige diffar ca 150.000:-...Laban skrev:Det är sjukt hög växelkurs nu på Tesla Sverige vs USA. Med ungefär samma dollarkurs har det varit just över 12 för några år sedan. Nu är det 15.2 på en Model 3 SR+. På en Model S är det 13.42. Så utrymmet finns definitivt. Jag tror på hyfsat rejäla prissänkningar detta år.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Kommer säkert sälja bra isf men tror inte på några "oerhörda mängder" i Europa. En ID4 har ju lägre pris och bättre räckvidd. Tror den tilltalar minst lika mycket européer. I USA kommer Y givetvis dominera totalt dock.Erxon skrev:OM det skulle bli så att en MY skulle hamna på USD 40000 och OM man skulle räkna på följande sätt
USD 40000 x 10 SEK ger 400000 SEK + frakt 20000 = 420000 x 1,25 (moms) = 525000 + vagnskada 20000 = 545000 avrundat till 549 500 SEK
Skulle en MY hamna på detta belopp tror jag att det kommer bli 2 scenarier
Scenario 1 är att någon eller några övriga biltillverkare kommer behöva ta ner skylten då MY kommer att sälja oerhörda mängder bilar.
Scenario 2 är att det kommer bli trångt på SuC över hela Europa...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Scenario 1 är jag övertygad om på längre sikt, men det lär inte enbart vara MY som är orsaken. Lätt att tro på detta forum att alla vill ha en Tesla så länge de får den billigt men verkligheten ser annorlunda ut. När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.Erxon skrev:OM det skulle bli så att en MY skulle hamna på USD 40000 och OM man skulle räkna på följande sätt
USD 40000 x 10 SEK ger 400000 SEK + frakt 20000 = 420000 x 1,25 (moms) = 525000 + vagnskada 20000 = 545000 avrundat till 549 500 SEK
Skulle en MY hamna på detta belopp tror jag att det kommer bli 2 scenarier
Scenario 1 är att någon eller några övriga biltillverkare kommer behöva ta ner skylten då MY kommer att sälja oerhörda mängder bilar.
Scenario 2 är att det kommer bli trångt på SuC över hela Europa...
Scenario 2 är jag också övertygad om för att det kommer finnas fler Teslor på vägarna om 1 år än vad det gör idag är fakta, men Tesla bygger ut SuC kraftigt detta år för att minimera problemet.
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Finns många som vill köra kinesiskt.När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Är det inte mer relevant att den även var tvåa i november? Då dessutom mycket närmare ID3 (644 vs 986)Zalman3 skrev:Finns många som vill köra kinesiskt.När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
Ska man vara ärlig så landade den dock långt ner på listan i december.
På just detta område håller jag helt med dig Zalman3, jag tror definitivt kineserna kommer bli en stor kraft gällande elbilar, frågan är bara när!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1307
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Hur ser det ut för MG i hela Europa t.ex och inte enbart i Norge? Om man ser i Sverige finns det ju tydligen inte många som vill köra kinesisk då MG inte har lanseras här än. Har stått hur länge som helst på MGs svenska hemsida: ”kommer snart till Sverige”.Zalman3 skrev:Finns många som vill köra kinesiskt.När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1307
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
Kan ju faktisk svara på det, då du Zalman länkade till siffrorna i Europa i november 2020 i en annan tråd:Credde skrev:Hur ser det ut för MG i hela Europa t.ex och inte enbart i Norge? Om man ser i Sverige finns det ju tydligen inte många som vill köra kinesisk då MG inte har lanseras här än. Har stått hur länge som helst på MGs svenska hemsida: ”kommer snart till Sverige”.Zalman3 skrev:Finns många som vill köra kinesiskt.När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
viewtopic.php?f=27&t=12857&start=4210#p489601
Det ses tydligen, att alla i Europa vill köra kinesisk i november... Ingen på top20. Att det kan se annorlunda ut om nåt år är ju helt säkert möjligt dock.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Tesla kan lansera en MY under 40.000 dollar?
I Norge är det ju så extremt dyrt att köpa något annat än elbil så man får väl välja bland dom som finns. Avsaknaden av begagnade elbilar gör väl att man tittar på märken man inte annars skulle brytt sig om.Credde skrev:Hur ser det ut för MG i hela Europa t.ex och inte enbart i Norge? Om man ser i Sverige finns det ju tydligen inte många som vill köra kinesisk då MG inte har lanseras här än. Har stått hur länge som helst på MGs svenska hemsida: ”kommer snart till Sverige”.Zalman3 skrev:Finns många som vill köra kinesiskt.När man köpt en elbil från ett för européer välkänt märke är steget lägre att gå till en annan elbil, t.ex. en Tesla eller något idag för oss okänt kinesiskt bilmärke men det ligger ju minst ~5 år framåt i tiden.
I Norge var SAIC MG ZS EV näst mest sålda elbil i oktober.
Tycker den ser ut som en koreansk bil vilken som helst.
En groteskt stor pekskärm höjer ju inte habegäret hos mig.