Önskelista

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Önskelista

Inlägg av OfarligTesla »

mikebike skrev:
I Maps väljer man vart man skall, sedan klickar man på symbolen för att dela. Denna ligger strax utanför skärmen på min telefon, så jag måste scrolla i sidled först.
Därefter klickar man på symbolen för Teslas app, den ligger ganska långt till höger på min telefon, så även här måste jag scrolla innan jag kan klicka.

I VOC-appen väljer man Plats och upp kommer en karta, precis som i Maps. Man väljer plats/destination och klickar på Skicka till bil.
Hur kan detta vara en stor omväg?

Ingen (särskilt inte jag) har föreslagit att möjligheten skicka från en annan app skall tas bort, så "hemskt" och "behöva" saknar relevans i sammanhanget.
Ja men det är som sagt pga din telefon det blir jobbigt, det är ju inte standard att knappen ligger utanför skärmen osv.

Omväg blir det ju för att man sitter ju inte och söker adresser till ställen i biltillverkarens app utan det gör man ju på nätet eller i kartan, så då är det mycket snabbare att bara trycka på en knapp direkt än att då gå in i en app och göra samma sak.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Önskelista

Inlägg av heldiggrisen »

Knapp vid laddluckan för att avsluta laddning/lossa sladden
Rattvärme (verkar komma)
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Önskelista

Inlägg av mikebike »

heldiggrisen skrev:
Knapp vid laddluckan för att avsluta laddning/lossa sladden
Rattvärme (verkar komma)
Rattvärmen glömde jag!
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Önskelista

Inlägg av martinot »

mikebike skrev:
Det hänger inte på min telefon att appen saknar möjlighet att skicka destination. Funktionen finns i Volvos app (och troligen flera andra).
Tidigare så hade jag själv också missuppfattat detta på precis samma sätt som du verkar göra nu. Så jag förstår och sympatiserar med dig (har själv varit där).

När jag klagade på att Tesla-appen saknade kartfunktion, och att den då inte heller kunde skicka destination till bilen, så visade andra här på forumet hur man istället skall göra detta direkt ifrån valfri kartapp i telefonen. Nu så kan jag mycket enkelt med två tryck skicka vilken destination som helst till vår Tesla från Apples Kartor, Google Maps, mflr. Funkar klockrent varenda gång jag provat! :)

Nu har du inte brytt dig om att tala om vilken kartapp, vilket OS och vilken telefon du har, så lite svårt för oss andra i tråden att ge exakt hjälp för just dig. Men här är iaf. ett exempel som jag tog fram åt dig från min iPhone 8 med iOS 14.3 och appen Kartor.

Kan inte garantera att det är exakt samma sak, eller lika enkelt för dig (beror som sagt på din telefon och OS), men kör du iPhone med senaste iOS så följ då dessa tre enkla steg så har du din destination ifrån din mobil på Tesla-skärmen nästa gång när du sätter dig i bilen:

1. Tryck på Dela

Bild


2. Välj Tesla

Bild


3. Klart! :)

Bild
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Önskelista

Inlägg av Bjelke »

Tjusigt värre! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Önskelista

Inlägg av mikebike »

martinot skrev:
mikebike skrev:
Det hänger inte på min telefon att appen saknar möjlighet att skicka destination. Funktionen finns i Volvos app (och troligen flera andra).
Tidigare så hade jag själv också missuppfattat detta på precis samma sätt som du verkar göra nu. Så jag förstår och sympatiserar med dig (har själv varit där).

När jag klagade på att Tesla-appen saknade kartfunktion, och att den då inte heller kunde skicka destination till bilen, så visade andra här på forumet hur man istället skall göra detta direkt ifrån valfri kartapp i telefonen. Nu så kan jag mycket enkelt med två tryck skicka vilken destination som helst till vår Tesla från Apples Kartor, Google Maps, mflr. Funkar klockrent varenda gång jag provat! :)

Nu har du inte brytt dig om att tala om vilken kartapp, vilket OS och vilken telefon du har, så lite svårt för oss andra i tråden att ge exakt hjälp för just dig. Men här är iaf. ett exempel som jag tog fram åt dig från min iPhone 8 med iOS 14.3 och appen Kartor.

Kan inte garantera att det är exakt samma sak, eller lika enkelt för dig (beror som sagt på din telefon och OS), men kör du iPhone med senaste iOS så följ då dessa tre enkla steg så har du din destination ifrån din mobil på Tesla-skärmen nästa gång när du sätter dig i bilen:

1. Tryck på Dela

Bild


2. Välj Tesla

Bild


3. Klart! :)

Bild
"inte brytt dig" Det är nog snarare så att du inte brytt dig om att läsa vad jag skrivit.
Jo, jag skrev att jag använder Maps och jag beskrev hur man gör (i min Samsung).
Hur kan jag ha missuppfattat hur man gör för att dela position från en annan app, det är ju så jag gör (eftersom det är enda sättet)?

Poängen är att Plats i Volvos app fungerar exakt som Maps, fast med (minst) ett steg mindre.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Önskelista

Inlägg av mikebike »

Så här ser det ut när jag delar från Maps:
Screenshot_20210128-093611_Maps.jpg
Symbolen för dela syns i skärmkanten nere till höger, jag måste dra in den innan jag kan klicka på den.

Sedan ser det ut så här:
Screenshot_20210128-093642_Maps.jpg
Symbolen för Teslas app ligger 28 positioner till höger, jag måste alltså scrolla ganska mycket innan jag kan klicka på den.
Så ser min verklighet ut, och sannolikt är det samma för andra med Samsung = ganska många.
Nej, jag tänker inte byta telefon.

Om kartfunktionen integreras i Teslas app skulle det bli mycket enklare för mig, och troligen många andra.
Framförallt skulle det bli lika för alla, oavsett OS. Plattformsoberoende som det heter.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 606
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Önskelista

Inlägg av Anderzzon »

mikebike skrev:
Så här ser det ut när jag delar från Maps:
Screenshot_20210128-093611_Maps.jpg
Symbolen för dela syns i skärmkanten nere till höger, jag måste dra in den innan jag kan klicka på den.

Sedan ser det ut så här:
Screenshot_20210128-093642_Maps.jpg
Symbolen för Teslas app ligger 28 positioner till höger, jag måste alltså scrolla ganska mycket innan jag kan klicka på den.
Så ser min verklighet ut, och sannolikt är det samma för andra med Samsung = ganska många.
Nej, jag tänker inte byta telefon.

Om kartfunktionen integreras i Teslas app skulle det bli mycket enklare för mig, och troligen många andra.
Framförallt skulle det bli lika för alla, oavsett OS. Plattformsoberoende som det heter.
Ännu en anledning till att köra iPhone ;)
Har du en Samsung? I senaste versionen av Android ska man kunna ändra ordningen tror jag men det verkar inte fungera på Samsung-telefoner.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Önskelista

Inlägg av MWall »

Är ju hur lätt som helst att mata in en destination i bilen. Varför göra sig omaket med detta?
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 606
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Önskelista

Inlägg av Anderzzon »

MWall skrev:
Är ju hur lätt som helst att mata in en destination i bilen. Varför göra sig omaket med detta?
Jag har använt det massa gånger när jag ska guida mina föräldrar till en viss plats.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Önskelista

Inlägg av frippe »

MWall skrev:
Är ju hur lätt som helst att mata in en destination i bilen. Varför göra sig omaket med detta?
Du kan skicka destinationen innan du satt dig i bilen, så är det klart när du kommer ut till bilen.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Önskelista

Inlägg av MWall »

frippe skrev:
MWall skrev:
Är ju hur lätt som helst att mata in en destination i bilen. Varför göra sig omaket med detta?
Du kan skicka destinationen innan du satt dig i bilen, så är det klart när du kommer ut till bilen.
Wow. Helt klart en dealbreaker om det inte funkar. ;)

Alltså, på en vanlig bil med knepig och långsam inmatning av adress är det kanske värt det men på en Tesla? Jag matar in adressen fortare i bilen än jag kan på mobilen.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Önskelista

Inlägg av frippe »

MWall skrev:
frippe skrev:
MWall skrev:
Är ju hur lätt som helst att mata in en destination i bilen. Varför göra sig omaket med detta?
Du kan skicka destinationen innan du satt dig i bilen, så är det klart när du kommer ut till bilen.
Wow. Helt klart en dealbreaker om det inte funkar. ;)

Alltså, på en vanlig bil med knepig och långsam inmatning av adress är det kanske värt det men på en Tesla? Jag matar in adressen fortare i bilen än jag kan på mobilen.
Sa jag inte att det var en dealbreaker. ;)

Bara att det var smidigt att kunna göra det innan man sätter sig i bilen.
Model Y LR.
Model S70D
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Önskelista

Inlägg av Svenssons »

MWall skrev:
Alltså, på en vanlig bil med knepig och långsam inmatning av adress är det kanske värt det men på en Tesla? Jag matar in adressen fortare i bilen än jag kan på mobilen.
Ja, jag matar också in adressen snabbare i bilen än mobilen. Det är väl endast om man har sökt upp en adress i telefon i någon app eller sida av annan anledning och som man sedan vill åka till som man tjänar på att skicka den till bilen. Man tar ju inte upp telefonen, går in i bilens app för att söka efter en adress som man sedan skickar till bilen. Det blir minst ett steg mer.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1822
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Önskelista

Inlägg av BrooklynS »

Finns ju en enkel lösning om man absolut vill ha Samsung: köp en Volvo istället!

Problemet löst.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Önskelista

Inlägg av martinot »

MWall skrev:
Alltså, på en vanlig bil med knepig och långsam inmatning av adress är det kanske värt det men på en Tesla? Jag matar in adressen fortare i bilen än jag kan på mobilen.
Jo, till skillnad från Volvo (som vi haft) och Mercedes (vår andra bil), så fungerar ju kartappen i bilen mycket bra på Tesla. Värdelöst svårt på Mercedes och klassiska Volvo (inte Polestar), där man i princip inte kan slå in destination på ett lätt sätt i bilen. Så nästan alltid gör jag det direkt i bilen. Fungerar ju normalt klockrent och smidigast (hos just Tesla).

Har dock hänt att jag någon gång pratat i telefon med min fru som suttit och kört i Teslan, och hon har velat ha hjälp att hitta ett ställe. Om jag då sökt i kartappen på telefonen, så istället för att läsa upp det, så har jag enkelt (med endast 2 enkla knapptryckningar) kunnat skicka det direkt till bilen.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Önskelista

Inlägg av taliz »

Lastöglor? Dörrkarmar?! Låter som det är en tråkig Volvo eller ngt sånt du vill ha egentligen. ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Önskelista

Inlägg av martinot »

mikebike skrev:
"inte brytt dig" Det är nog snarare så att du inte brytt dig om att läsa vad jag skrivit.
Jo, jag skrev att jag använder Maps och jag beskrev hur man gör (i min Samsung).
Hur kan jag ha missuppfattat hur man gör för att dela position från en annan app, det är ju så jag gör (eftersom det är enda sättet)?
Vad jag menade förut är att "Samsung" är ett stort begrepp. Det är som att säga att man vill ha nya däck till sin "Tesla", och sedan strunta i att nämna bilmodell (S, X, 3, etc) och vilken version (LR, P, etc.) och hjulsstorlek (18", 19", 21", etc.) man har. Blir mycket svårare för andra att hjälpa till om man själv inte orkar vara tillräckligt precis.

Nu kan jag själv inte hjälpa till med någon Samsung eller någon Android-telefon (vi har bara iPhone och iOS på alla telefoner i hela familjen). Men vad jag menar är att om du talar om vilken Samsung (de har massvis med telefoner), vilken OS-version du har (version på Android, och eventuellt på Samsungs skal/pålägg/system), och vilken Maps/kartapp (finns flera "Maps" eller "Kartor" från flera tillverkare, som var och en fungerar lite olika), så blir det kanske lättare för andra hjälpsamma medlemmar på forumet att lite lättare kunna assistera och hjälpa dig (som jag försökte ovan).
mikebike skrev:
Symbolen för Teslas app ligger 28 positioner till höger, jag måste alltså scrolla ganska mycket innan jag kan klicka på den.
Så ser min verklighet ut, och sannolikt är det samma för andra med Samsung = ganska många.
Det beror troligen på ordningen som du lagt in apparna i på telefonen. Detta är inte Teslas fel, eller något de kan göra något åt. Jag hade det på samma sätt på min telefon, men arrangerade enkelt om ikonerna så att Tesla-ikonen kommer upp direkt utan att behöva scrolla när man väljer "Dela". Troligen så kan du göra lika dant på din telefon.

Det är som att skylla på Tesla för att du har för många appar på din telefon, och att Tesla-ikonen för Tesla-appen ligger på en annan sida än din första hemsida på telefonen.
mikebike skrev:
Nej, jag tänker inte byta telefon.
Det har jag inte sagt. Det jag menar är att du har fel när du påstår att detta inte är beroende av olika telefoner och olika system.
mikebike skrev:
Om kartfunktionen integreras i Teslas app skulle det bli mycket enklare för mig, och troligen många andra.
Framförallt skulle det bli lika för alla, oavsett OS. Plattformsoberoende som det heter.
Jag tänkte som du förut att det hade varit bättre att ha det i Tesla-appen, men fördelen med att integrera funktionen i OS:et är flera:

1. Dels så slipper man lära om med en ny specialfunktion och (Tesla-unik) specialapp. Man delar kartposition med bilen på precis samma sätt som man delar kartposition till en bekant via SMS eller mail. Räcker med att du kan och är bekväm med telefonens delafunktion.

2. Du slipper lära om hur du skickar en kartposition inte bara när du skaffar bil (som 1. ovan), utan även när du byter bil. Fungerar konsekvent på samma sätt med bilar från olika biltillverkare.

3. Du har frihet att kunna välja precis vilken kartapp som du själv föredrar att använda (fungerar konsekvent med alla som har Dela-funktion) och är inte låst till endast Teslas (eller Volvos) app.

4. Du kan dela samma position enkelt och snabbt med flera bilar (även olika bilmärken), och med flera deltagare (även de som inte har bil).

Så även om jag tyckte precis som du initialt, så har jag sett fördelarna med detta sättet och ändrat åsikt helt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Önskelista

Inlägg av mikebike »

MWall skrev:
frippe skrev:
MWall skrev:
Är ju hur lätt som helst att mata in en destination i bilen. Varför göra sig omaket med detta?
Du kan skicka destinationen innan du satt dig i bilen, så är det klart när du kommer ut till bilen.
Wow. Helt klart en dealbreaker om det inte funkar. ;)

Alltså, på en vanlig bil med knepig och långsam inmatning av adress är det kanske värt det men på en Tesla? Jag matar in adressen fortare i bilen än jag kan på mobilen.
"Matat in"
Jag har faktiskt bara testat att tala in destinationen. Det fungerade hyfsat i förra bilen och riktigt bra i denna.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Önskelista

Inlägg av MWall »

mikebike skrev:
MWall skrev:
frippe skrev:
MWall skrev:
Är ju hur lätt som helst att mata in en destination i bilen. Varför göra sig omaket med detta?
Du kan skicka destinationen innan du satt dig i bilen, så är det klart när du kommer ut till bilen.
Wow. Helt klart en dealbreaker om det inte funkar. ;)

Alltså, på en vanlig bil med knepig och långsam inmatning av adress är det kanske värt det men på en Tesla? Jag matar in adressen fortare i bilen än jag kan på mobilen.
"Matat in"
Jag har faktiskt bara testat att tala in destinationen. Det fungerade hyfsat i förra bilen och riktigt bra i denna.
Varför göra nåt krångligare än det är? Går blixtsnabbt att skriva in destination. Den fattar ju annat än rena adresser också. Hotellnamn osv. Och den reagerar och söker på varje knapptryck så du behöver bara skriva så mycket att du kan välja rätt destination i träfflistan.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Önskelista

Inlägg av mikebike »

Med risk för att jag upprepar mig.

"Jag tänkte som du förut att det hade varit bättre att ha det i Tesla-appen, men fördelen med att integrera funktionen i OS:et är flera:"

Bara för att man inför en funktion betyder ju inte det att en annan försvinner.
Om det går att dela från Tesla-appen kommer jag att använda den. De föredrar något annat som fungerar i deras fall kan fortsätta med det.
Är det verkligen så svårt att förstå?


Sedan vill jag ha större backspeglar. I det fallet blir det svårt att fortsätta använda små backspeglar om alla Model Y utrustats med större backspeglar. :lol:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Önskelista

Inlägg av mikebike »

MWall skrev:
mikebike skrev:
MWall skrev:
frippe skrev:
MWall skrev:
Är ju hur lätt som helst att mata in en destination i bilen. Varför göra sig omaket med detta?
Du kan skicka destinationen innan du satt dig i bilen, så är det klart när du kommer ut till bilen.
Wow. Helt klart en dealbreaker om det inte funkar. ;)

Alltså, på en vanlig bil med knepig och långsam inmatning av adress är det kanske värt det men på en Tesla? Jag matar in adressen fortare i bilen än jag kan på mobilen.
"Matat in"
Jag har faktiskt bara testat att tala in destinationen. Det fungerade hyfsat i förra bilen och riktigt bra i denna.
Varför göra nåt krångligare än det är? Går blixtsnabbt att skriva in destination. Den fattar ju annat än rena adresser också. Hotellnamn osv. Och den reagerar och söker på varje knapptryck så du behöver bara skriva så mycket att du kan välja rätt destination i träfflistan.
Hur kan det gå snabbare att knappa in en adress än att trycka på höger rattknapp och tala in adressen? Krångligt? -Inte värst.

Sitter du och knappar på skärmen medan du kör?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Önskelista

Inlägg av Fredrik j »

Om man sammanfattar så skulle det väl vara allra bäst om man kunde välja Maps på dator/telefon och dela till bilen, använda bilens app, röststyrning när man kör, och att knappa in adresser på skärmen.
Fattar inte varför det ena måste ersätta det andra och att det som vissa användare tycker är krångligt måste bort.
Det borde ju inte vara så svårt att fixa? Särskilt inte om man är världsmästare på mjukvara.

Själv använder jag Apple Carplay dom få gånger jag använder navigation. Vanligtvis kommer jag då till bilen med en adress framsökt på telefonen och kopplar in den.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Önskelista

Inlägg av OfarligTesla »

Fredrik j skrev:
Om man sammanfattar så skulle det väl vara allra bäst om man kunde välja Maps på dator/telefon och dela till bilen, använda bilens app, röststyrning när man kör, och att knappa in adresser på skärmen.
Fattar inte varför det ena måste ersätta det andra och att det som vissa användare tycker är krångligt måste bort.
Det borde ju inte vara så svårt att fixa? Särskilt inte om man är världsmästare på mjukvara.

Själv använder jag Apple Carplay dom få gånger jag använder navigation. Vanligtvis kommer jag då till bilen med en adress framsökt på telefonen och kopplar in den.
Därför att spretig mjukvara är svårare att underhålla dessutom i många fall blir segare, så att lägga in massa funktioner som gör samma saker som en befintlig men sämre. I fallet med dela navigering är det gissningsvis så att dagens lösning är förhållandevis plattformsoberoende från Teslas sida där OS-tillverkarna själva erbjuder en paketerad lösning för den delen som är väldigt specifik, dvs möjlighet att dela en plats/adress till en annan app.
Användarvisningsbild
hakon18
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 07 maj 2019 13:07
Ort: Norrköping

Re: Önskelista

Inlägg av hakon18 »

Förutom att jag håller med flera av tidigare nämnda önskemål, även:
- Sensor för automatisk öppning av baklucka.
- Brusreducering som i nya S/X.

Och som nämnts tidigare i tråden; någon form av lastgaller för att kunna utnyttja hela höjden i bagageutrymmet samt för säkerheten vid en eventuell olycka.
Skriv svar