Beställt pris på Model Y gäller inte?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Beställt pris på Model Y gäller inte?

Inlägg av LarsL »

Fredrik j skrev:
LarsL skrev:
De senaste provkörningarna av bilar har som sagt inte gett mig något.
Det betyder väl att provkörningarna har bekräftat vad du redan visste?
Ja, provkörningen bekräftade det jag redan visste och sedan när jag haft bilarna ett tag upptäcker jag saker jag inte visste innan. Särskilt irriterande med begagnade bilar där man alltid missar något när man gör provkörningen.

Sen kan jag åka på provkörningar för att det är kul.
Användarvisningsbild
McFace
Teslaägare
Inlägg: 224
Blev medlem: 28 sep 2020 13:06

Re: Beställt pris på Model Y gäller inte?

Inlägg av McFace »

vigge50 skrev:
Det är skillnad på att testa om det klarar specifikationerna och om den passar dig. Om du inte kan bevisa att du var tvungen att köra den X km för att se att den klarade specifikationerna så ska du stå för eventuell värdeminskning. Det är få produkter som tappar så mycket värde de första gångerna den används som en bil och om dessutom möjligheten för bonusen försvinner tack vare att du tog ut den några dagar så är du skyldig den delen också. Så ja, även om du lämnar tillbaka den efter tre dagar så kan de tre dagarna bli väldigt dyra.
Nej, det är lugnt. Läs vad jag skrev istället. Jag poängterade att det kanske finns andra anledningar till varför distansköpslagen inte är tillämplig, men specialanpassning är alltså inte en av dem.

Det finns inget beviskrav på dig för att häva ett köp enligt distansköpslagen.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Beställt pris på Model Y gäller inte?

Inlägg av LarsL »

Distansköplagen gäller för Tesla det stås åtminstone i mitt kontrakt, förutsätter att du köper privat. Upplyser inte ett företag om ångerrätten på 14-dagar vid distansköp så har du 6 månader i ångerrätt.
Användarvisningsbild
McFace
Teslaägare
Inlägg: 224
Blev medlem: 28 sep 2020 13:06

Re: Beställt pris på Model Y gäller inte?

Inlägg av McFace »

LarsL skrev:
Distansköplagen gäller för Tesla det stås åtminstone i mitt kontrakt, förutsätter att du köper privat. Upplyser inte ett företag om ångerrätten på 14-dagar vid distansköp så har du 6 månader i ångerrätt.
Toppen! Skönt när man kan lägga tyckande till ro!

Tesla verkar klara sig rätt bra i Sverige ändå, så den som oroar sig för deras verksamhet kan nog sluta med det.
Skriv svar