Tjut vid acc o broms

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5303
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Tjut vid acc o broms

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Hazze7 skrev:
Någon som har en uppdatering på högfrekventa ljudet vid regenerering? Provkörde 2 olika bilar i höstas som båda hade samma högfrekventa ljud som i min värld gjorde köp omöjligt. Har lagt en beställning på en LR med prel leverans i maj i hopp om att detta är borta på uppdaterade bilar. Någon som hunnit köra en LR levererad i år?
Provkörde en Model Y -22 på Tesla nu i veckan och den pep irriterande högt både vid kraftig acceleration och vid regenerering. :cry:
Ingen skillnad mot i höstas när jag provkörde första gången.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
EnDaniel
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 28 maj 2020 22:22
Ort: Oslo

Re: Tjut vid acc o broms

Inlägg av EnDaniel »

Noterade också tjut vid min provkörning. Glömde dock bort att nämna det när jag klivit ur bilen och börja snacka med säljaren. Det kom framförallt vid gaspådrag. Verkar vara flera problem knutet till dessa tjut. Hoppas Tesla jobbar med att slipa bort detta, vore ganska jobbigt om man fick ett exemplar som tjuter..

Här är en Tesla X från någon i staterna tror jag. Liknar på det ljudet jag hörde. Är det samma ni övriga hör?

https://www.icloud.com/photos/#044OTk3l ... lcUYqQhPIw
Model 3 LR uthämtad 27/6-20 ( Såld)

Model Y LR 2023(uthämtad 2 december 2022)
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Tjut vid acc o broms

Inlägg av _TonyV »

EnDaniel skrev:
Noterade också tjut vid min provkörning. Glömde dock bort att nämna det när jag klivit ur bilen och börja snacka med säljaren. Det kom framförallt vid gaspådrag. Verkar vara flera problem knutet till dessa tjut. Hoppas Tesla jobbar med att slipa bort detta, vore ganska jobbigt om man fick ett exemplar som tjuter..

Här är en Tesla X från någon i staterna tror jag. Liknar på det ljudet jag hörde. Är det samma ni övriga hör?

https://www.icloud.com/photos/#044OTk3l ... lcUYqQhPIw
Precis samma på provkörnings bilen Segeltorp, MY LR
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3281
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Tjut vid acc o broms

Inlägg av Maw »

Den Model Y och den Model 3 vi hämtade i måndags har det högfrekventa tjutet vid kraftig acceleration. Inget som är allt för besvärande för mina (något hörselskadade) öron men lite irriterande ändå :)
Användarvisningsbild
EnDaniel
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 28 maj 2020 22:22
Ort: Oslo

Re: Tjut vid acc o broms

Inlägg av EnDaniel »

Maw skrev:
Den Model Y och den Model 3 vi hämtade i måndags har det högfrekventa tjutet vid kraftig acceleration. Inget som är allt för besvärande för mina (något hörselskadade) öron men lite irriterande ändå :)
Okej, är det enbart vid kraftig acceleration alltså? Hur är det när du släpper på gasen då? Jag har för mig det var samma på den Model Y jag provkörde också. Hör väldigt lite tjut oavsett vad jag gör med min M3 LR 2020.
Model 3 LR uthämtad 27/6-20 ( Såld)

Model Y LR 2023(uthämtad 2 december 2022)
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1015
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Tjut vid acc o broms

Inlägg av holden »

EnDaniel skrev:
Maw skrev:
Den Model Y och den Model 3 vi hämtade i måndags har det högfrekventa tjutet vid kraftig acceleration. Inget som är allt för besvärande för mina (något hörselskadade) öron men lite irriterande ändå :)
Okej, är det enbart vid kraftig acceleration alltså? Hur är det när du släpper på gasen då? Jag har för mig det var samma på den Model Y jag provkörde också. Hör väldigt lite tjut oavsett vad jag gör med min M3 LR 2020.
Provkörde just min nyuthämtade M3 LR 2022 och till skillnad mot den 2020 jag hade låter det märkbart vid plattan i mattan. Men det är förlåtet pga alla andra förbättringar.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
EnDaniel
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 28 maj 2020 22:22
Ort: Oslo

Re: Tjut vid acc o broms

Inlägg av EnDaniel »

holden skrev:
EnDaniel skrev:
Maw skrev:
Den Model Y och den Model 3 vi hämtade i måndags har det högfrekventa tjutet vid kraftig acceleration. Inget som är allt för besvärande för mina (något hörselskadade) öron men lite irriterande ändå :)
Okej, är det enbart vid kraftig acceleration alltså? Hur är det när du släpper på gasen då? Jag har för mig det var samma på den Model Y jag provkörde också. Hör väldigt lite tjut oavsett vad jag gör med min M3 LR 2020.
Provkörde just min nyuthämtade M3 LR 2022 och till skillnad mot den 2020 jag hade låter det märkbart mer vid plattan i mattan. Men det är förlåtet pga alla andra förbättringar.
Haha okej. Går väl att leva med antar jag så länge de bara kommer vi hårt gaspådrag.
Model 3 LR uthämtad 27/6-20 ( Såld)

Model Y LR 2023(uthämtad 2 december 2022)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tjut vid acc o broms

Inlägg av Bjelke »

EnDaniel skrev:
holden skrev:
EnDaniel skrev:
Maw skrev:
Den Model Y och den Model 3 vi hämtade i måndags har det högfrekventa tjutet vid kraftig acceleration. Inget som är allt för besvärande för mina (något hörselskadade) öron men lite irriterande ändå :)
Okej, är det enbart vid kraftig acceleration alltså? Hur är det när du släpper på gasen då? Jag har för mig det var samma på den Model Y jag provkörde också. Hör väldigt lite tjut oavsett vad jag gör med min M3 LR 2020.
Provkörde just min nyuthämtade M3 LR 2022 och till skillnad mot den 2020 jag hade låter det märkbart mer vid plattan i mattan. Men det är förlåtet pga alla andra förbättringar.
Haha okej. Går väl att leva med antar jag så länge de bara kommer vi hårt gaspådrag.
Enligt vissa så SKA ju en bil låta vid gaspådrag så… :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar