Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Mojsi
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 maj 2022 23:06

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Mojsi »

Var just förbi Trosta Sthlm, ”hade vägarna förbi”.
Det är uppskattningsvis 300-400 svarta och endast en handfull vita bilar. De verkar ha löst programvaran då jag såg ett par bilar som var leveransklara.
ED323AA5-3DAB-4806-85DF-26C810CC9B97.jpeg
Användarvisningsbild
Dahla1975
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 06 apr 2022 18:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Dahla1975 »

Har klickat och uppdaterat kontot säkert minst 10ggr per dag. Äntligen börjar det likna något…
Ser på car.info att VIN-numret nu är kopplat till ett regnummer… hoppet ökar successivt :) :) :)
Användarvisningsbild
Old_O
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jul 2017 17:40

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Old_O »

Min vita lär troligen vara en av de som står på Trosta. Förreggad 18e Maj.
=========
MYP-Pilot
Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 02 jan 2021 10:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av lakke »

Old_O skrev:
Min vita lär troligen vara en av de som står på Trosta. Förreggad 18e Maj.
Har du EAP eller FSD också? Då är vi i samma sits :lol:
Model Y performance
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

Dahla1975 skrev:
Har klickat och uppdaterat kontot säkert minst 10ggr per dag. Äntligen börjar det likna något…
Ser på car.info att VIN-numret nu är kopplat till ett regnummer… hoppet ökar successivt :) :) :)
Hitta du vin via kontot eller source kod?
Och när fick du vin ? :)
Användarvisningsbild
Dahla1975
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 06 apr 2022 18:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Dahla1975 »

anna__ skrev:
Dahla1975 skrev:
Har klickat och uppdaterat kontot säkert minst 10ggr per dag. Äntligen börjar det likna något…
Ser på car.info att VIN-numret nu är kopplat till ett regnummer… hoppet ökar successivt :) :) :)
Hitta du vin via kontot eller source kod?
Och när fick du vin ? :)
Jag hittade VIN i måndags/tisdags i källkoden (chrome plugin). Fick SMS igår om att min beställning kopplats till en bil.
Kollade nu på car.info och fann att bilen tillverkats 20/5.
Användarvisningsbild
Old_O
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jul 2017 17:40

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Old_O »

lakke skrev:
Har du EAP eller FSD också? Då är vi i samma sits :lol:
Japp, EAP. Väntans tider…
=========
MYP-Pilot
Jjkalla
Inlägg: 165
Blev medlem: 22 jan 2022 01:06

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jjkalla »

Vita MYP beställda t.o.m januari hörde jag norrrköping gissade sig till. Tror man får ta de mesta med en nypa salt :lol:
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

Dahla1975 skrev:
anna__ skrev:
Dahla1975 skrev:
Har klickat och uppdaterat kontot säkert minst 10ggr per dag. Äntligen börjar det likna något…
Ser på car.info att VIN-numret nu är kopplat till ett regnummer… hoppet ökar successivt :) :) :)
Hitta du vin via kontot eller source kod?
Och när fick du vin ? :)
Jag hittade VIN i måndags/tisdags i källkoden (chrome plugin). Fick SMS igår om att min beställning kopplats till en bil.
Kollade nu på car.info och fann att bilen tillverkats 20/5.
Tack för info :) Hitta också mitt i källkoden i typ tisdags men inget reg än så väntar ivrigt
Samt sms i onsdags
Användarvisningsbild
Dahla1975
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 06 apr 2022 18:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Dahla1975 »

anna__ skrev:
Dahla1975 skrev:
anna__ skrev:
Dahla1975 skrev:
Har klickat och uppdaterat kontot säkert minst 10ggr per dag. Äntligen börjar det likna något…
Ser på car.info att VIN-numret nu är kopplat till ett regnummer… hoppet ökar successivt :) :) :)
Hitta du vin via kontot eller source kod?
Och när fick du vin ? :)
Jag hittade VIN i måndags/tisdags i källkoden (chrome plugin). Fick SMS igår om att min beställning kopplats till en bil.
Kollade nu på car.info och fann att bilen tillverkats 20/5.
Tack för info :) Hitta också mitt i källkoden i typ tisdags men inget reg än så väntar ivrigt
Samt sms i onsdags
Har du sökt på ditt vin på car.info?
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

Dahla1975 skrev:
anna__ skrev:
Dahla1975 skrev:
anna__ skrev:
Dahla1975 skrev:
Har klickat och uppdaterat kontot säkert minst 10ggr per dag. Äntligen börjar det likna något…
Ser på car.info att VIN-numret nu är kopplat till ett regnummer… hoppet ökar successivt :) :) :)
Hitta du vin via kontot eller source kod?
Och när fick du vin ? :)
Jag hittade VIN i måndags/tisdags i källkoden (chrome plugin). Fick SMS igår om att min beställning kopplats till en bil.
Kollade nu på car.info och fann att bilen tillverkats 20/5.
Tack för info :) Hitta också mitt i källkoden i typ tisdags men inget reg än så väntar ivrigt
Samt sms i onsdags
Har du sökt på ditt vin på car.info?
Yes och biluppgifter men får bara upp "angivet reg nr eller chassi nr finns inte i fordonsregistret"
Kanske imorgon, tvivlar på att dom har körning idag
Djastar
Inlägg: 116
Blev medlem: 02 feb 2022 11:01

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Djastar »

Hitta du vin via kontot eller source kod?
Och när fick du vin ? :)[/quote]

Jag hittade VIN i måndags/tisdags i källkoden (chrome plugin). Fick SMS igår om att min beställning kopplats till en bil.
Kollade nu på car.info och fann att bilen tillverkats 20/5.[/quote]

Tack för info :) Hitta också mitt i källkoden i typ tisdags men inget reg än så väntar ivrigt
Samt sms i onsdags[/quote]

Har du sökt på ditt vin på car.info?[/quote]

Yes och biluppgifter men får bara upp "angivet reg nr eller chassi nr finns inte i fordonsregistret"
Kanske imorgon, tvivlar på att dom har körning idag[/quote]

När beställde ni ? Väntar på vit ifrån Malmö beställd 10/1-2022 vin: null på mig :|
mackan12
Inlägg: 36
Blev medlem: 19 maj 2022 11:47

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av mackan12 »

Allmosa skrev:
Pratade med SA i Stockholm igår..
Leveranser av Svarta rullar på utan problem.
Status på Vita bilar är att bland annat Trosta väntar leverans av ett gäng Vita bilar under andra veckan av Juni och hoppas kunna beta av beställningar som är lagda i november-december 2021.
Han trodde det såg mörkt ut med leverans innan 1 Juli för Vita bilar som beställts senare än december 2021.
Dem säger olika hela högen… fråga är
Om någon verkligen vet??

Man hade i vilket fall velat ha ett besked…
Någon som testat att byta från vit till svart?
Användarvisningsbild
Dahla1975
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 06 apr 2022 18:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Dahla1975 »

Djastar skrev:
Hitta du vin via kontot eller source kod?
Och när fick du vin ? :)
Jag hittade VIN i måndags/tisdags i källkoden (chrome plugin). Fick SMS igår om att min beställning kopplats till en bil.
Kollade nu på car.info och fann att bilen tillverkats 20/5.[/quote]

Tack för info :) Hitta också mitt i källkoden i typ tisdags men inget reg än så väntar ivrigt
Samt sms i onsdags[/quote]

Har du sökt på ditt vin på car.info?[/quote]

Yes och biluppgifter men får bara upp "angivet reg nr eller chassi nr finns inte i fordonsregistret"
Kanske imorgon, tvivlar på att dom har körning idag[/quote]

När beställde ni ? Väntar på vit ifrån Malmö beställd 10/1-2022 vin: null på mig :|[/quote]


Beställde svart/svart den 19/3.
Har även med vinterdäck som jag trodde kunde vara en showstopper…
Esandh
Inlägg: 65
Blev medlem: 26 dec 2021 07:01

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Esandh »

Lastbil med svarta MYP siktad i höjd med Borås runt 18 idag. Inga vita tyvärr :roll:
Sandman
Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 02 jan 2021 10:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av lakke »

Old_O skrev:
lakke skrev:
Har du EAP eller FSD också? Då är vi i samma sits :lol:
Japp, EAP. Väntans tider…
Kan va detta

Model Y performance
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jeppe_E »

lakke skrev:
Old_O skrev:
lakke skrev:
Har du EAP eller FSD också? Då är vi i samma sits :lol:
Japp, EAP. Väntans tider…
Kan va detta


Ja, Tesla bryter enligt UNECE mot regelverket med att tillåta bilen att själv ta av från motorvägar på NoA. Så nu ska tydligen den funktionen plockas bort.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Djastar
Inlägg: 116
Blev medlem: 02 feb 2022 11:01

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Djastar »

Jeppe_E skrev:
lakke skrev:
Old_O skrev:
lakke skrev:
Har du EAP eller FSD också? Då är vi i samma sits :lol:
Japp, EAP. Väntans tider…
Kan va detta


Ja, Tesla bryter enligt UNECE mot regelverket med att tillåta bilen att själv ta av från motorvägar på NoA. Så nu ska tydligen den funktionen plockas bort.
Ahh så nu är EAP meningslöst ? Undrar om man får tillbaka pengarna då man köpte denna av dels just den anledningen .
Användarvisningsbild
patohr
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 15 aug 2019 13:42

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av patohr »

Fick hämta ut bilen idag i Norrköping. Beställde svart/svart 2022-05-06. Tog exakt 20 dagar från beställning till leverans :shock:

Blev lite förvånad över att bilen var polerad innan leverans av Tesla Norrköping. Inte varit med om det tidigare på mina tidigare Teslor. Fick dessutom hämta den inne i hallen och köra ut den. Har tidigare hämtat i Göteborg och Trosta.

Stod 1 vit redo för leverans, annars var det bara svarta i hallen. Men det stod ett gäng på gården också, dock inte redo för leverans.

Har en MYLR också från dec -21 och helt klart är nya bilen mer ”skön” att köra. Inte lika guppig och känns mer ”stabil” på vägbanan.

Men något jag verkligen uppskattar är att ljudnivån i bilen är ännu bättre :D

Inspekterade bilen och allt såg väldigt bra ut. Kunde inte anmärka på något alls förutom lite vax rester på bakluckan.

Jag verkar också ha råkat ut för samma problem som många MYP upplever. Förardörren är svår att stänga (eller ja, den behöver kraft).

Bilen levererades med version 2022.11.101.5

Något jag upptäckte också, som jag inte har läst om någonstans är att billarmet verkar vara förbättrat? Nu kan man ställa in larm om någon rör eller gungar bilen :lol: Det är inget som går att göra på min MYLR.
A5C09859-C154-4D39-A18D-EA79D6335EE0.jpeg
Senast redigerad av patohr, redigerad totalt 2 gång.
Model Y Long Range (Beställd 20/2)
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Model Y Performance 2022[/b]
Ford Mustang Mach-E 2022[/b]
Model Y Long Range 2021
Tesla Model 3 Long Range 2019
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jeppe_E »

Djastar skrev:
Jeppe_E skrev:
lakke skrev:
Old_O skrev:
lakke skrev:
Har du EAP eller FSD också? Då är vi i samma sits :lol:
Japp, EAP. Väntans tider…
Kan va detta


Ja, Tesla bryter enligt UNECE mot regelverket med att tillåta bilen att själv ta av från motorvägar på NoA. Så nu ska tydligen den funktionen plockas bort.
Ahh så nu är EAP meningslöst ? Undrar om man får tillbaka pengarna då man köpte denna av dels just den anledningen .
Meningslöst? Njae. Men begränsad. Man kan fortfarande få bilen att byta fil med blinkers och ta av från motorvägen. Samt då allt annat som ingår i EAP. Så som jag förstått det så är det "bara" den automatiska filbytet från/till påfart/avfart som skall tas bort.

Jag använder funktionen varje dag. Men skulle den bli mer begränsad (vilket jag inte tror) så kommer jag att kräva pengarna tillbaka.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Bjelke »

patohr skrev:
Fick hämta ut bilen idag i Norrköping. Beställde svart/svart 2022-05-06. Tog exakt 20 dagar från beställning till leverans :shock:

Blev lite förvånad över att bilen var polerad innan leverans av Tesla Norrköping. Inte varit med om det tidigare på mina tidigare Teslor. Fick dessutom hämta den inne i hallen och köra ut den. Har tidigare hämtat i Göteborg och Trosta.

Stod 1 vit redo för leverans, annars var det bara svarta i hallen. Men det stod ett gäng på gården också, dock inte redo för leverans.

Har en MYLR också från dec -21 och helt klart är nya bilen mer ”skön” att köra. Inte lika guppig och känns mer ”stabil” på vägbanan.

Men något jag verkligen uppskattar är att ljudnivån i bilen är ännu bättre :D

Inspekterade bilen och allt såg väldigt bra ut. Kunde inte anmärka på något alls förutom lite vax rester på bakluckan.

Jag verkar också ha råkat ut för samma problem som många MYP upplever. Förardörren är svår att stänga (eller ja, den behöver kraft).

Bilen levererades med version 2022.11.101.5

Något jag upptäckte också, som jag inte har läst om någonstans är att billarmet verkar vara förbättrat? Nu kan man ställa in larm om någon rör eller gungar bilen :lol: Det är inget som går att göra på min MYLR.
Trevligt om dom är märkbart tystare ju :)
Det där med larmet är faktiskt inget jag hört än men bra det också :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
avocade
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 27 maj 2014 18:43

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av avocade »

lakke skrev:
Old_O skrev:
lakke skrev:
Har du EAP eller FSD också? Då är vi i samma sits :lol:
Japp, EAP. Väntans tider…
Kan va detta

Så nu är FN inne och beslutar om att våra bilar är osäkra och behöver begränsas… Byråkrati at its finest :D Intressant ändå med lite insikt i denna snåriga värld, hade ingen aning om att UNECE ens fanns och ännu mindre att vi lyder under dem:

https://www.transportstyrelsen.se/sv/Re ... rum/unece/
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Krip77 skrev:
För det första så är det självklart inte en uppdatering av FSD som gör att bilarna inte levereras utan skjuts fram. Det är en killgissning som fått för mycket proportioner! Att Drive Tesla Canada skriver en artikel på vad en snubbe gissat ihop och sedan stämt av med sina två kompisar gör ju inte det hela mer trovärdigt.

Flaskhalsen har varit transportstyrelsen och den proppen löste upp sig igår eller idag för nu finns det ca 500 förregistrerade bilar jämfört med 240 igår. Mycket riktigt var vi många som fick regnummer idag pga detta! Alla ni som väntar på en fysisk uppdatering av FSD var det någon av er som fick boka tid idag?
Det verkar trots allt vara en uppdatering som gör att det drar ut på tiden... ;)
Wallingstam
Inlägg: 16
Blev medlem: 24 mar 2022 18:08
Ort: Sala
Kontakt:

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Wallingstam »

Nå nytt om förmånsvärdet? Blir det sänkning för bilar uttagna efter 1/6?
Miljöbonustappet va inte på risk förens efter 1/7 va?
Model Y Performance - Beställd
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Maw »

Wallingstam skrev:
Nå nytt om förmånsvärdet? Blir det sänkning för bilar uttagna efter 1/6?
Miljöbonustappet va inte på risk förens efter 1/7 va?
Förmånsvärdets förändring är väl den 1/7, inte 1/6?
Skriv svar