Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Dexter86 »

Conny15 skrev:
Rocko skrev:
Conny15 skrev:
Rocko skrev:
Någon som är intresserad av att ”ta över” min inbokade uthämtning mitten december?
Fått VIN och regnr.

Ser ut som jag inte kommer ha möjlighet att hämta ut nu :( , så jag måste antingen skjuta fram till nästa kvartal, plocka ut och ”sälja” eller hoppa av.

Jag drar av 10 000:- på dagens nypris,
som är 858 240:- (inkl. vinterhjul).
Spec. nedan.

Vid överenskommelse kan jag lägga upp finansiering o.s.v. enl. ditt önskemål för övertagande alt. registrera som företagsbil om du äger företaget.

DM ASAP om någon är intresserad, annars lär någon bli lyckligt matchad snabbt om/när jag ”släpper” den.

MYP, Vit/svart inredning, drag, 21” Überturbine odubbade vinterhjul
Var är uthämtningen ? Är intresserad
Sry, glömde den detaljen :D.
Göteborg
Det passar mig bra , bor i Halmstad
Snyggt! Sinnes med Y i Halmstad
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Baretta »

Pratade med Tesla i går. Vår bil står som väntat i Belgien och väntar på lastbilstransport till Sverige. Han kunde dock inte säga när men trodde/hoppades vi skulle få bilen innan jul. I appen står det 13-27:e.
Sven1231
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 sep 2022 20:49

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Sven1231 »

Baretta skrev:
Pratade med Tesla i går. Vår bil står som väntat i Belgien och väntar på lastbilstransport till Sverige. Han kunde dock inte säga när men trodde/hoppades vi skulle få bilen innan jul. I appen står det 13-27:e.
I prick samma sits som du
Användarvisningsbild
Marino
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 20 jun 2022 21:39

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Marino »

Är väl samma här misstänker jag dock är bilen förregistrerad och kan ses i car.info nu, kanske kan hoppas på snar leverans.
Sven1231
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 sep 2022 20:49

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Sven1231 »

Marino skrev:
Är väl samma här misstänker jag dock är bilen förregistrerad och kan ses i car.info nu, kanske kan hoppas på snar leverans.
Hur ser man det?
Tack på förhand
Användarvisningsbild
Marino
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 20 jun 2022 21:39

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Marino »

Knacka in ditt VIN ii car.info .
Är den förregistrerad får du upp div. Info.
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Baretta »

Jepp min bil har också fått regnr nu! Än finns det hopp om en tidig julklapp :D
Användarvisningsbild
Rocko
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 30 aug 2022 21:44
Ort: Eksjö
Referralkod: ts.la/michael48338

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Rocko »

Neeeeeeeej!
Blev uppringd idag och fick info att det var möjligt att tidigarelägga leverans (Vit/svart TMYP RN1177..) från 19/12 till 15-16/12. Bokade in 16:e och några timmar senare kom detta SMSet.
:shock:

Hej kära kund,

Vi ser fram emot att få leverera din nya Tesla Model Y Performance till dig inom kort.
Vi behöver dock meddela att er bil är en av de bilarna som har en tilldelats en återkallning.
Återkallningen är på grund utav att AC kompressorn slutar fungera efter en stunds körande och blir satt ur funktion. Kompressorn kommer därför behöva bytas ut innan vi kan leverera din nya Tesla. Detta påverkar uppvärmingen av kupén och batteriet vilket medför en säkerhetsrisk.
Det ser idag ut som att det kommer kunna åtgärdas inom de närmsta 1-2 veckorna men vi kommer att nå ut till dig så snart bilen är tillgänglig för upphämtning på nytt.

Har du några funderingar så går det fint att svara på detta SMS så ska vi föröska återkoppla så fort vi kan.
Beklagar följderna som detta kan medföra men vi arbetar intensivt för att vi ska kunna leverera er bil så snart som möjligt.

Vi önskar er en fin kväll och trevlig helg!

Vänligen,
Tesla Team Göteborg
Mvh: Michael
M3P Msilver/Sv -21 (Såld)
2st MYP Vit/Sv -22 (Sålda)
MYP Qsilver -23
XC40 Twin Ultimate Recharge -23
qwe
Inlägg: 46
Blev medlem: 20 nov 2022 22:14

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av qwe »

Beställde en vit/svart MYP i mitten av oktober och har inte hört något av Tesla sedan dess.

När tror ni jag kommer få den?
Mr Q
Inlägg: 32
Blev medlem: 18 nov 2022 18:39

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Mr Q »

Var och kollade in MYP Quicksilver som finns på
plats i Malmö sedan en vecka. Asläcker!!
20221208_145732.jpg
MYP Quicksilver Beställd 26/5-22 RN1172 pausad
VW ID5 GTX-23
Teslasthlm
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 nov 2022 16:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Teslasthlm »

Baretta skrev:
Jepp min bil har också fått regnr nu! Än finns det hopp om en tidig julklapp :D
Samma här. Det är Berlin bilar med på leveransen som anlände till Södertälje igår, får verkligen hoppas att några av dem är våra.
Användarvisningsbild
Domenix
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 okt 2022 11:16

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Domenix »

qwe skrev:
Beställde en vit/svart MYP i mitten av oktober och har inte hört något av Tesla sedan dess.

När tror ni jag kommer få den?
Vi beställde exakt samma i Juni, vi har fått svar kanske KANSKE i slutet på Januari nästa år men förmodligen närmre Februari/Mars

Så tyvärr så lär det dröja om du beställt i Oktober om du inte har tur och får ta över en avbruten order :)
2xMYP V/SV - Beställd 2022-06-29 - RN11741XXXX - RN11748XXXX - FSD
Levererade 2022-12-30
qwe
Inlägg: 46
Blev medlem: 20 nov 2022 22:14

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av qwe »

Domenix skrev:
qwe skrev:
Beställde en vit/svart MYP i mitten av oktober och har inte hört något av Tesla sedan dess.

När tror ni jag kommer få den?
Vi beställde exakt samma i Juni, vi har fått svar kanske KANSKE i slutet på Januari nästa år men förmodligen närmre Februari/Mars

Så tyvärr så lär det dröja om du beställt i Oktober om du inte har tur och får ta över en avbruten order :)
Tack för ditt svar! Intressant! Ajdå, hade ingen aning om att det är så lång väntetid, stod leverans I dec till feb när jag beställde. Är rejält sugen nu att få den asap men får försöka hålla mig :)
Användarvisningsbild
YKC
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 07 mar 2021 00:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av YKC »

Japp, tålamod är något att öva på. Och,
när man har övat riktigt, riktigt mycket, är det bara att inse att man inte har någon koll, eller kan göra något överhuvudtaget på resan man inlett. Lite som att vara flygpassagerare alltså.

Ett gäng av oss som beställde i maj och tidigt juni har precis kunnat hämta ut bilarna. Ja, om de inte var defekta vid leverans då :lol:

Ett gäng har problem med värmen/AC pumpen som behövt/behöver bytas ut. Andra har haft leveransskador som behöver åtgärdas eller ersättas med ny tilldelning, till följd att övningen i tålamod fortsätter och börjar om, tills man nästan, (men bara nästan) inte längre orkar engagera sig.
Säkert inget konstigt, men jag är nu uppe i ”slutfaktura #10” för min beställning. :D
[
Vintersladd
Inlägg: 22
Blev medlem: 19 sep 2022 15:53

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Vintersladd »

qwe skrev:
Beställde en vit/svart MYP i mitten av oktober och har inte hört något av Tesla sedan dess.

När tror ni jag kommer få den?
Jag fick min slutet av november. Beställd början av september. Tror jag fick ett återbud. MYP V/S.
MYP V/S best 6/9
Användarvisningsbild
Axelreinholdz
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 dec 2022 22:27

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Axelreinholdz »

Vintersladd skrev:
qwe skrev:
Beställde en vit/svart MYP i mitten av oktober och har inte hört något av Tesla sedan dess.

När tror ni jag kommer få den?
Jag fick min slutet av november. Beställd början av september. Tror jag fick ett återbud. MYP V/S.
Var hämtade du ut din?
Ringde du och kollad som något var ledigt eller bara fick en tilldelad?

Jag beställde en myp v/s i början på augusti inte hört något, leverans Göteborg.
tobiaslej
Inlägg: 284
Blev medlem: 24 apr 2019 22:32

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av tobiaslej »

Mr Q skrev:
Var och kollade in MYP Quicksilver som finns på
plats i Malmö sedan en vecka. Asläcker!!
ser ju sjukt snygg ut. ngn som vet om quicksilver finns på MoS?
Model 3 SR+
Model Y Performance
Användarvisningsbild
Pasjostrom
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 13 dec 2020 20:29

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Pasjostrom »

tobiaslej skrev:
Mr Q skrev:
Var och kollade in MYP Quicksilver som finns på
plats i Malmö sedan en vecka. Asläcker!!
ser ju sjukt snygg ut. ngn som vet om quicksilver finns på MoS?
Det fanns ingen där igår iaf.
Användarvisningsbild
HHurtig
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 apr 2022 20:31
Ort: Nyköping

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av HHurtig »

Mr Q skrev:
Var och kollade in MYP Quicksilver som finns på
plats i Malmö sedan en vecka. Asläcker!!
Då är det väl bara att hålla tummarna att vi får levernser av Quicksilver snart…
Tesla MYP Quicksilver 2023
KIA Niro EV 2023
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Baretta »

Nån som har leverans bokad denna veckan eller står allt still nu när man kollar upp eventuella fel på värmepumpar?
schrute
Inlägg: 28
Blev medlem: 22 nov 2022 18:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av schrute »

Bara jag som har dilemma om jag ska önska (och tjata?) på att få leverans så fort som möjligt, eller om jag bör hoppas att den dröjer till radar-rykterna klarnat? Beställde v/s i oktober och än så länge inga tecken på leverans överhuvudtaget...
Användarvisningsbild
Domenix
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 okt 2022 11:16

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Domenix »

schrute skrev:
Bara jag som har dilemma om jag ska önska (och tjata?) på att få leverans så fort som möjligt, eller om jag bör hoppas att den dröjer till radar-rykterna klarnat? Beställde v/s i oktober och än så länge inga tecken på leverans överhuvudtaget...
I detta läget känn dig lyckligt lottad att du ej fått leveransfönster än och hoppas det dröjer tills slutet på Januari med tanke på radar ryktena xD

När dessa ryktena började dyka upp och FCC registreringar så gick min frustration i väntan på leverans till lättnad och hopp om att leveransen dröjer ytterligare xD
2xMYP V/SV - Beställd 2022-06-29 - RN11741XXXX - RN11748XXXX - FSD
Levererade 2022-12-30
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Baretta »

Det verkar som dom börjar skicka ut Trackmode till alla MYP nu :D
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Baretta »

Och där sköts leveransen upp till efter jul :cry:
thefork
Inlägg: 18
Blev medlem: 10 nov 2022 01:28

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av thefork »

Ja, 22-31 dec står det för mig nu. 1 jan vore bättre skattemässigt. Kanske 2 jan måendemässigt...
Skriv svar