Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Vitoc
Inlägg: 44
Blev medlem: 30 jun 2022 15:05

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Vitoc »

EGY skrev:
I fredags förra veckan fick jag sms från Tesla som undrade om jag kunde tänka mig att ta en MYP utan dragkrok (med prisavdrag motsvarande dragkroken) och i så fall få leverans inom 7 dagar. Jag tackade ja och igår hämtade jag min bil i Malmö. Snabb och smidig överlämning av mitt inbyte och utlämning av min MYP. Gick noggrant igenom bilen och hittade inga konstiga panel gaps, inga märken i lacken, inga lösa eller knarrande delar i interiören. Jag har provkört MYP:en tidigare men resan hem blev såklart ett ännu bättre tillfälle att känna på den fina komforten som bilen har. Jag kommer från att ha haft en Mitsubishi Outlander och skillnaden är som dag och natt från Mitsubishins ganska svampiga och svajiga känsla till MYP:ens sportbilskänsla som får den att ligga grymt fint på vägen.

Det här är min första Tesla och även om jag mer eller mindre sett allt om bilen på Youtube är det mycket att sätta sig in i och vänja sig vid. Lättast att vänja sig vid blir absolut att ladda på Superchargers på långresor — herregud vad smidigt. Svårast blir nog att vänja sig vid att parkera bilen. Den är breeed och hade verkligen behövt en 360-kamera (saknar den redan från min Mitsubishi). Trots att jag anser mig vara en erfaren och bra bilförare som haft körkort i 20 år kunde jag ändå inte parkera bilen rakt när jag stannade på en Supercharger på vägen hem. :D
Alltså, Tesla..
Ringde Malmö idag, frågade om min bil, tydligen flyttad till februari 23, beställde sv/sv i juni..
Frågade om leverans utan dragkrok, blev idiotförklarad.. ”alla kommer med förinstallerad dragkrok, går inte att få utan”

Lotteriet fortsätter
MYP SV/SV - Beställd 2022-06-30 - RN1174XXXXX
GoranLilja
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 08 apr 2022 15:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av GoranLilja »

Guldstrand skrev:
GoranLilja skrev:
Ginflyer skrev:
Äntligen hittade de min betalning efter 5 arbetsdagar (7 veckodagar). Bokad tid att hämta imorgon kl 11.00 i Malmö.
Ett tips till alla som inte betalat ännu. Gör det via bankgiro och inte via kontot.
Vad skrev du som meddelande på överföringen? Jag gjorde en banköverföring igår, med enbart RN-numret som meddelande, kl 13:30 (enligt Nordea är kl 14:00 stopptid för banköverföringar till andra banker). När jag kollade Teslas hemsida tre timmar senare var min order markerad som betald.

Vissa har ju följt instruktionerna som står på Teslas hemsida och angett både namn och RN-nummer, vilket verkar leda till problem och manuell hantering. Lite missvisande att det står så om det fungerar dåligt.
Jag skrev RN, namn samt telefonnummer. Via bankgiro kl 22:00. kl 06 dagen efter va den bokfört på tesla som betald
Jaha, där ser man. Jag som trodde jag hade hittat nån form av logik… Tack för att du delar med dig så vi kan lösa det här mysteriet tillsammans. :D
11/3-22 MYLR sv/sv/20" beställd. Ber. lev. maj RN1167…
15/6 Ändrade till MYP, samma RN-nummer
8/8 VIN källkod
10/8 MYP anländer till SC
12/8 Serv-insp
15/8 Rekond
22/8 SMS för bokning
24/8 Bokad upphämtning

Hämtas i Norrköping
sccreech
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 maj 2022 22:27

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av sccreech »

GoranLilja skrev:
Guldstrand skrev:
GoranLilja skrev:
Ginflyer skrev:
Äntligen hittade de min betalning efter 5 arbetsdagar (7 veckodagar). Bokad tid att hämta imorgon kl 11.00 i Malmö.
Ett tips till alla som inte betalat ännu. Gör det via bankgiro och inte via kontot.
Vad skrev du som meddelande på överföringen? Jag gjorde en banköverföring igår, med enbart RN-numret som meddelande, kl 13:30 (enligt Nordea är kl 14:00 stopptid för banköverföringar till andra banker). När jag kollade Teslas hemsida tre timmar senare var min order markerad som betald.

Vissa har ju följt instruktionerna som står på Teslas hemsida och angett både namn och RN-nummer, vilket verkar leda till problem och manuell hantering. Lite missvisande att det står så om det fungerar dåligt.
Jag skrev RN, namn samt telefonnummer. Via bankgiro kl 22:00. kl 06 dagen efter va den bokfört på tesla som betald
Jaha, där ser man. Jag som trodde jag hade hittat nån form av logik… Tack för att du delar med dig så vi kan lösa det här mysteriet tillsammans. :D
Kan det vara så enkelt att det spelar roll vilken ordning man skriver in det, om man skriver RNN, namn, telefon så fungerar det men skriver man namn, telefon, RNN så fungerar inte avläsningen.

Idag vann jag på lotteriet och fick SMS om att få en bil utan dragkrok, tackade ja, och fick 5 minuter senare att min beställning var uppdaterad med leverans mellan 11-18 Aug.
DmW
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 sep 2021 20:23

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av DmW »

Vi beställde Sv Sv 20" LR 18/4.

6/6 bytte vi till Sv Sv MYP. (Dragkrok inkl.)

leveransdatum har hoppat fram och tillbaka.

Nu i veckan blev vi förfrågade om leverans av MYP sv sv utan dragkrok.
tackade ja och fick direkt bil tilldelad.

de har sagt att bilen är ny från fabrik och att vi fått den utan krok beror förmodligen på att någon Annan har tackat nej till den.

vi väntar nu på skyltar och de borde levereras till bilen nästa vecka.

vi borde alltså plocka ut vår SV SV MYP innan 17 AUG "enligt plan"
Användarvisningsbild
linx
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 10 okt 2021 11:13
Referralkod: ts.la/johnnie154249

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av linx »

sccreech skrev:
GoranLilja skrev:
Guldstrand skrev:
GoranLilja skrev:
Ginflyer skrev:
Äntligen hittade de min betalning efter 5 arbetsdagar (7 veckodagar). Bokad tid att hämta imorgon kl 11.00 i Malmö.
Ett tips till alla som inte betalat ännu. Gör det via bankgiro och inte via kontot.
Vad skrev du som meddelande på överföringen? Jag gjorde en banköverföring igår, med enbart RN-numret som meddelande, kl 13:30 (enligt Nordea är kl 14:00 stopptid för banköverföringar till andra banker). När jag kollade Teslas hemsida tre timmar senare var min order markerad som betald.

Vissa har ju följt instruktionerna som står på Teslas hemsida och angett både namn och RN-nummer, vilket verkar leda till problem och manuell hantering. Lite missvisande att det står så om det fungerar dåligt.
Jag skrev RN, namn samt telefonnummer. Via bankgiro kl 22:00. kl 06 dagen efter va den bokfört på tesla som betald
Jaha, där ser man. Jag som trodde jag hade hittat nån form av logik… Tack för att du delar med dig så vi kan lösa det här mysteriet tillsammans. :D
Kan det vara så enkelt att det spelar roll vilken ordning man skriver in det, om man skriver RNN, namn, telefon så fungerar det men skriver man namn, telefon, RNN så fungerar inte avläsningen.

Idag vann jag på lotteriet och fick SMS om att få en bil utan dragkrok, tackade ja, och fick 5 minuter senare att min beställning var uppdaterad med leverans mellan 11-18 Aug.
Jag gjorde min betalning i går vid 14-tiden. I dag efter lunch är betalningen registrerad. Jag angav endast RN-numret. Inget annat. Gjorde precis likadant för min M3LR och det var också klart inom ett dygn.
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
SWEiNSANE
Inlägg: 9
Blev medlem: 31 maj 2022 22:51

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av SWEiNSANE »

Har nu pratat med Tesla och fått förklarat hur det står till med dragkroken. Alla bilar från Tyskland har allt på plats, det är enbart dragkrokspaketet som inte medföljer bilen. Nu när jag hämtar min bil nästa vecka så kommer jag kunna lägga ett ärende i appen om detta och då kommer jag få dragkroken inom kort då närmaste service center har den i lager.

Styrenhetsproblem är enbart för bilar som görs i Shanghai.
Derp
Inlägg: 13
Blev medlem: 19 apr 2022 23:14

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Derp »

Dustin skrev:
Derp skrev:
Då var det dags, fick samtal idag, därefter även ändrat i appen! De sa att bilen blev klar lite tidigare och om jag hade möjlighet redan imorgon förmiddag. Jo tack jag kmr

Grattis!! När beställde du och vart levereras bilen?
Beställdes i mars (grå/sv) bytt till v/sv i juni. Hämtades i gbg mölndal. Allt såg fint ut. Dragkrok fanns i frunken och är bara att sätta dit efter man pillat bort plastkåpan baktill.

Lycka till till er andra som fortsatt får vänta!
Ginflyer
Inlägg: 49
Blev medlem: 24 feb 2021 17:56

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ginflyer »

GoranLilja skrev:
Ginflyer skrev:
Äntligen hittade de min betalning efter 5 arbetsdagar (7 veckodagar). Bokad tid att hämta imorgon kl 11.00 i Malmö.
Ett tips till alla som inte betalat ännu. Gör det via bankgiro och inte via kontot.
Vad skrev du som meddelande på överföringen? Jag gjorde en banköverföring igår, med enbart RN-numret som meddelande, kl 13:30 (enligt Nordea är kl 14:00 stopptid för banköverföringar till andra banker). När jag kollade Teslas hemsida tre timmar senare var min order markerad som betald.

Vissa har ju följt instruktionerna som står på Teslas hemsida och angett både namn och RN-nummer, vilket verkar leda till problem och manuell hantering. Lite missvisande att det står så om det fungerar dåligt.
Jag skrev mitt RN-nummer följt av mellanslag och sen Löfgren (misstänker att ö:et var det som ställde till det)
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Andersen »

SmartSelect_20220812-102100_Chrome.jpg
Nu börjar det lossna - totalt 48 MYP levererade i augusti, varav majoriteten de senaste dagarna!
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Guldstrand
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 27 maj 2022 17:24

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Guldstrand »

Hur lång tid tar det för tesla att få regplåtar? Och när beställs de?
Användarvisningsbild
Guldstrand
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 27 maj 2022 17:24

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Guldstrand »

Gått 6 dagar nu och kan inte hitta regnr någonstans vart man än söker? Ska det ta så läng tid? Trodde de uppdaterade varje dag nu nästan?
Användarvisningsbild
linx
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 10 okt 2021 11:13
Referralkod: ts.la/johnnie154249

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av linx »

Guldstrand skrev:
Gått 6 dagar nu och kan inte hitta regnr någonstans vart man än söker? Ska det ta så läng tid? Trodde de uppdaterade varje dag nu nästan?
Inga skyltar har kommit än. Trafikverket eller Posten är långsamma.
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
N4d3r
Inlägg: 14
Blev medlem: 03 aug 2022 19:59

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av N4d3r »

Som många andra så har min leveranstid vandrat fram och tillbaka i tiden. Nyss gick det ifrån 13aug-27sept till 28aug-30sept.
Jag väntar på en v/s P som ska hämtas i Trosta.

Någon mer som stött på samma problem idag?
Teft
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 aug 2022 20:40

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Teft »

Mitt gick från 9-30 september till 16 Oktober - 30 December idag…
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av tbjorn81 »

Mitt gick åxå från 9-30 september till 16 Oktober - 30 December idag…

Skickat från min DN2103 via Tapatalk
Venator
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 apr 2022 07:39

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Venator »

Vad börjar era RN nummer med? Jag har 1168xx beställde i slutet av mars men kan inte få fram ETD eftersom bilen köps via leasingbolag.
Användarvisningsbild
Tiimpan
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 11 feb 2022 10:41

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tiimpan »

Venator skrev:
Vad börjar era RN nummer med? Jag har 1168xx beställde i slutet av mars men kan inte få fram ETD eftersom bilen köps via leasingbolag.
1176
Nillok
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 jul 2022 10:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Nillok »

N4d3r skrev:
Som många andra så har min leveranstid vandrat fram och tillbaka i tiden. Nyss gick det ifrån 13aug-27sept till 28aug-30sept.
Jag väntar på en v/s P som ska hämtas i Trosta.

Någon mer som stött på samma problem idag?
japp, mitt gick från 12aug - 26 aug till 28 aug - 30 aug. s/s P hämtas i Trosta.
N4d3r
Inlägg: 14
Blev medlem: 03 aug 2022 19:59

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av N4d3r »

Tiimpan skrev:
Venator skrev:
Vad börjar era RN nummer med? Jag har 1168xx beställde i slutet av mars men kan inte få fram ETD eftersom bilen köps via leasingbolag.
1176

1172
Venator
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 apr 2022 07:39

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Venator »

N4d3r skrev:
Tiimpan skrev:
Venator skrev:
Vad börjar era RN nummer med? Jag har 1168xx beställde i slutet av mars men kan inte få fram ETD eftersom bilen köps via leasingbolag.
1176

1172
Tack, vad är er ETD?
Användarvisningsbild
Tiimpan
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 11 feb 2022 10:41

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tiimpan »

Venator skrev:
N4d3r skrev:
Tiimpan skrev:
Venator skrev:
Vad börjar era RN nummer med? Jag har 1168xx beställde i slutet av mars men kan inte få fram ETD eftersom bilen köps via leasingbolag.
1176

1172
Tack, vad är er ETD?
19nov-19dec
N4d3r
Inlägg: 14
Blev medlem: 03 aug 2022 19:59

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av N4d3r »

Venator skrev:
N4d3r skrev:
Tiimpan skrev:
Venator skrev:
Vad börjar era RN nummer med? Jag har 1168xx beställde i slutet av mars men kan inte få fram ETD eftersom bilen köps via leasingbolag.
1176

1172
Tack, vad är er ETD?
28aug-30sept
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av mikebike »

Tiimpan skrev:
Venator skrev:
N4d3r skrev:
Tiimpan skrev:
Venator skrev:
Vad börjar era RN nummer med? Jag har 1168xx beställde i slutet av mars men kan inte få fram ETD eftersom bilen köps via leasingbolag.
1176

1172
Tack, vad är er ETD?
19nov-19dec
1173 och 1 nov - 16 dec
Grå/svart
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 501
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Xeik »

1175
November 13–December 28
Sv/Sv
Danne_1932
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 jul 2022 13:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Danne_1932 »

1173
Nov 18 - Jan 2
Sv/sv
Skriv svar