Jag fuskar lite. Är på roadtrip i USA och hyr givetvis en MYP för att stilla begäret liteDjastar skrev:Gratulerar!! När beställde du din ? Beställde du inte en Svart/Svart från början ? I alla fall enligt doc ...intrest3 skrev:Såja, nu känns det bra
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
MYP -24
MYP -22
BYD atto 3
BYD atto 3
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Inlägg: 281
- Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
- Ort: Norrköping
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Re: Ni som beställt MYP
Det där är ett försäkringsärende!SugSnigel skrev:Jasså, dem sa att det ska reggas i appen och där kommer närmaste reparation upp i SthlmJeppe_E skrev:Nej, rutan byter du hos närmsta glasmästare. Men en ny ruta kommer att ta tid att få framSugSnigel skrev:Eller hur… kul att man måste åka till Stockholm för minsta skitgrej också, det där måste tesla fixa. Nu har jag 2 bilar med 140 mils resa för att fixa en liten lackskada och ett stenskott…il_concorde skrev:Naaaaj! Maximal otur!!SugSnigel skrev:Lyckan kortvarig efter uthämtning, tog 5 minuter sen small det till i vindrutan…
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Re: Ni som beställt MYP
Beställde en MYP i dag, och noterade att det numera är obligatoriskt med dragkrok. Priset på MYP har ökat med 14 000, men dragkrok ingår nu direkt från fabrik.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ni som beställt MYP
Det stämmer, för ett par dagar sedan ändrades detmartinot skrev:Beställde en MYP i dag, och noterade att det numera är obligatoriskt med dragkrok. Priset på MYP har ökat med 14 000, men dragkrok ingår nu direkt från fabrik.
Re: Ni som beställt MYP
Hoppas dessa är sökbara idag?Franz skrev:Lite trassel med dagens inläsningar av ny veckodata från Transportstyrelsen. Det dröjer nog någon timme till (innan de blir sökbara på car.info) men jag kan åtminstone se att det kom in 173 st nya för-registrerade Berlin-bilar utöver de som fanns innan.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Re: Ni som beställt MYP
Minirecension:
Hämtade upp bilen på Trosta, superenkel upphämtningsrutin som var klar på 5 min. Som man kanske får säga vid det här laget van Tesla upphämtare så tyckte jag det var skönt att bara få "nycklarna" i handen och sen adjö för att sen titta på bilen själv i lugn och ro. Förstagångsköpare kanske skulle bli lite förvirrade att bli lämnad själv för sen få sköta sig själv, möjligt att det hade varit en annan rutin om man berättat att man var nybörjare. Hursom, för mig var det en bra upplevelse.
Bilen såg perfekt ut, inga smårepor eller panelgap. Dokumenterade den för säkerhetsskull ifall man upptäcker något senare så har man bilder runt om från parkeringen.
Är ju en fan av M3 interiör vs S så givet gillade jag denna också. Kommer från en M3 2019 så den uppdaterade interiören var trevlig.
Har åkt ca 50 mil nu och min upplevelse av bilen är mestadels positivt, tycker min S är för stor och osmidig om än sjukt skön att åka i. M3'an är riktigt rolig och modern men trång och sämst bagage så detta blev det bästa av 2 världar. Så rolig en suv kan vara i kurvor med bra tryck i. Lite oväntat att den kändes lite klen dock, tycker min M3 LR känns rappare men det kanske kan bero på sitthöjden samt lite tystare?
Är ju som sagt stenskottsmagneter dessa bilar och som jag skrivit tidigare i tråden så sprack rutan efter 5 minuters körning, kul.... Förmodligen sjukt otur dock.
Lite minus som jag upplever det.
- Lite orolig i högre hastigheter, då menar jag inte överdrivna utan kanske 120. Förmodligen däckbredd osv som spelar in.
- Trodde att allting satt löst när jag började åka eftersom det klonkade vid varje liten sten. Visade sig vara passagerarbältet som ligger och slår mot b stolpen så jag fick dra bältet runt sätet för att den skulle bli tyst. Liten designmiss.
- Tyckte inte ljudet i stereon riktigt var lika bra som i M3 men kanske behöver spela in sig lite, fortfarande väldigt bra dock.
- Som skrivet tidigare, tyckte inte det var någon jättepunch när man tryckte på. Mera som S att den mjukt drog iväg. 0-100 på 3,7 borde ju vara lite hästspark ändå?
Överlag, sjukt nöjd och byter in både M3 och S till förmån för MYP.
Edit: Barnen uppskattade boombox så man kan prutta vid avlämning på skolan
Hämtade upp bilen på Trosta, superenkel upphämtningsrutin som var klar på 5 min. Som man kanske får säga vid det här laget van Tesla upphämtare så tyckte jag det var skönt att bara få "nycklarna" i handen och sen adjö för att sen titta på bilen själv i lugn och ro. Förstagångsköpare kanske skulle bli lite förvirrade att bli lämnad själv för sen få sköta sig själv, möjligt att det hade varit en annan rutin om man berättat att man var nybörjare. Hursom, för mig var det en bra upplevelse.
Bilen såg perfekt ut, inga smårepor eller panelgap. Dokumenterade den för säkerhetsskull ifall man upptäcker något senare så har man bilder runt om från parkeringen.
Är ju en fan av M3 interiör vs S så givet gillade jag denna också. Kommer från en M3 2019 så den uppdaterade interiören var trevlig.
Har åkt ca 50 mil nu och min upplevelse av bilen är mestadels positivt, tycker min S är för stor och osmidig om än sjukt skön att åka i. M3'an är riktigt rolig och modern men trång och sämst bagage så detta blev det bästa av 2 världar. Så rolig en suv kan vara i kurvor med bra tryck i. Lite oväntat att den kändes lite klen dock, tycker min M3 LR känns rappare men det kanske kan bero på sitthöjden samt lite tystare?
Är ju som sagt stenskottsmagneter dessa bilar och som jag skrivit tidigare i tråden så sprack rutan efter 5 minuters körning, kul.... Förmodligen sjukt otur dock.
Lite minus som jag upplever det.
- Lite orolig i högre hastigheter, då menar jag inte överdrivna utan kanske 120. Förmodligen däckbredd osv som spelar in.
- Trodde att allting satt löst när jag började åka eftersom det klonkade vid varje liten sten. Visade sig vara passagerarbältet som ligger och slår mot b stolpen så jag fick dra bältet runt sätet för att den skulle bli tyst. Liten designmiss.
- Tyckte inte ljudet i stereon riktigt var lika bra som i M3 men kanske behöver spela in sig lite, fortfarande väldigt bra dock.
- Som skrivet tidigare, tyckte inte det var någon jättepunch när man tryckte på. Mera som S att den mjukt drog iväg. 0-100 på 3,7 borde ju vara lite hästspark ändå?
Överlag, sjukt nöjd och byter in både M3 och S till förmån för MYP.
Edit: Barnen uppskattade boombox så man kan prutta vid avlämning på skolan
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
-
- Inlägg: 10
- Blev medlem: 28 sep 2020 22:32
Re: Ni som beställt MYP
Hej!
Det nämndes att man kunde söka efter sitt VIN car.info och se om man fått tilldelad registreringsskylt. När jag skriver in VIN i sökfältet högst upp får jag inga träffar alls dock. Fick VIN för en vecka sedan. Gör jag något fel?
Det nämndes att man kunde söka efter sitt VIN car.info och se om man fått tilldelad registreringsskylt. När jag skriver in VIN i sökfältet högst upp får jag inga träffar alls dock. Fick VIN för en vecka sedan. Gör jag något fel?
Re: Ni som beställt MYP
Tack för bra recension, någon hade postat ett inlägg på FB (hittar inte det just nu) ang 0-3.7, en massa tester på youtube med Berlin byggda MYP där "bara" når 0-100 på 4.1-4,2 sek.SugSnigel skrev:Minirecension:
Hämtade upp bilen på Trosta, superenkel upphämtningsrutin som var klar på 5 min. Som man kanske får säga vid det här laget van Tesla upphämtare så tyckte jag det var skönt att bara få "nycklarna" i handen och sen adjö för att sen titta på bilen själv i lugn och ro. Förstagångsköpare kanske skulle bli lite förvirrade att bli lämnad själv för sen få sköta sig själv, möjligt att det hade varit en annan rutin om man berättat att man var nybörjare. Hursom, för mig var det en bra upplevelse.
Bilen såg perfekt ut, inga smårepor eller panelgap. Dokumenterade den för säkerhetsskull ifall man upptäcker något senare så har man bilder runt om från parkeringen.
Är ju en fan av M3 interiör vs S så givet gillade jag denna också. Kommer från en M3 2019 så den uppdaterade interiören var trevlig.
Har åkt ca 50 mil nu och min upplevelse av bilen är mestadels positivt, tycker min S är för stor och osmidig om än sjukt skön att åka i. M3'an är riktigt rolig och modern men trång och sämst bagage så detta blev det bästa av 2 världar. Så rolig en suv kan vara i kurvor med bra tryck i. Lite oväntat att den kändes lite klen dock, tycker min M3 LR känns rappare men det kanske kan bero på sitthöjden samt lite tystare?
Är ju som sagt stenskottsmagneter dessa bilar och som jag skrivit tidigare i tråden så sprack rutan efter 5 minuters körning, kul.... Förmodligen sjukt otur dock.
Lite minus som jag upplever det.
- Lite orolig i högre hastigheter, då menar jag inte överdrivna utan kanske 120. Förmodligen däckbredd osv som spelar in.
- Trodde att allting satt löst när jag började åka eftersom det klonkade vid varje liten sten. Visade sig vara passagerarbältet som ligger och slår mot b stolpen så jag fick dra bältet runt sätet för att den skulle bli tyst. Liten designmiss.
- Tyckte inte ljudet i stereon riktigt var lika bra som i M3 men kanske behöver spela in sig lite, fortfarande väldigt bra dock.
- Som skrivet tidigare, tyckte inte det var någon jättepunch när man tryckte på. Mera som S att den mjukt drog iväg. 0-100 på 3,7 borde ju vara lite hästspark ändå?
Överlag, sjukt nöjd och byter in både M3 och S till förmån för MYP.
Edit: Barnen uppskattade boombox så man kan prutta vid avlämning på skolan
Och att batterierna i Berlin bilarna är sämre än de från tex USA.
Re: Ni som beställt MYP
LR med boostanna__ skrev:Tack för bra recension, någon hade postat ett inlägg på FB (hittar inte det just nu) ang 0-3.7, en massa tester på youtube med Berlin byggda MYP där "bara" når 0-100 på 4.1-4,2 sek.SugSnigel skrev:Minirecension:
Hämtade upp bilen på Trosta, superenkel upphämtningsrutin som var klar på 5 min. Som man kanske får säga vid det här laget van Tesla upphämtare så tyckte jag det var skönt att bara få "nycklarna" i handen och sen adjö för att sen titta på bilen själv i lugn och ro. Förstagångsköpare kanske skulle bli lite förvirrade att bli lämnad själv för sen få sköta sig själv, möjligt att det hade varit en annan rutin om man berättat att man var nybörjare. Hursom, för mig var det en bra upplevelse.
Bilen såg perfekt ut, inga smårepor eller panelgap. Dokumenterade den för säkerhetsskull ifall man upptäcker något senare så har man bilder runt om från parkeringen.
Är ju en fan av M3 interiör vs S så givet gillade jag denna också. Kommer från en M3 2019 så den uppdaterade interiören var trevlig.
Har åkt ca 50 mil nu och min upplevelse av bilen är mestadels positivt, tycker min S är för stor och osmidig om än sjukt skön att åka i. M3'an är riktigt rolig och modern men trång och sämst bagage så detta blev det bästa av 2 världar. Så rolig en suv kan vara i kurvor med bra tryck i. Lite oväntat att den kändes lite klen dock, tycker min M3 LR känns rappare men det kanske kan bero på sitthöjden samt lite tystare?
Är ju som sagt stenskottsmagneter dessa bilar och som jag skrivit tidigare i tråden så sprack rutan efter 5 minuters körning, kul.... Förmodligen sjukt otur dock.
Lite minus som jag upplever det.
- Lite orolig i högre hastigheter, då menar jag inte överdrivna utan kanske 120. Förmodligen däckbredd osv som spelar in.
- Trodde att allting satt löst när jag började åka eftersom det klonkade vid varje liten sten. Visade sig vara passagerarbältet som ligger och slår mot b stolpen så jag fick dra bältet runt sätet för att den skulle bli tyst. Liten designmiss.
- Tyckte inte ljudet i stereon riktigt var lika bra som i M3 men kanske behöver spela in sig lite, fortfarande väldigt bra dock.
- Som skrivet tidigare, tyckte inte det var någon jättepunch när man tryckte på. Mera som S att den mjukt drog iväg. 0-100 på 3,7 borde ju vara lite hästspark ändå?
Överlag, sjukt nöjd och byter in både M3 och S till förmån för MYP.
Edit: Barnen uppskattade boombox så man kan prutta vid avlämning på skolan
Och att batterierna i Berlin bilarna är sämre än de från tex USA.
Re: Ni som beställt MYP
Tesla är lite fula med angivelsen på 0-100 på Performance/Plaid-modellerna. Den anges annorlunda än för LR/standard range:
Dvs man kan inte förvänta sig 0-100 på 3,7 sekunder när man mäter…. Tesla har i praktiken dragit bort några tiondelar i den siffran de anger..Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Re: Ni som beställt MYP
Nej, ingår 2 v Trygg Hansa.SomTam skrev:Måste man fixa försäkring innan upphämtning eller fixar man det på plats?
Model X Plaid - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Re: Ni som beställt MYP
Ginflyer skrev:E6 Malmö, efter SC avfarten. Alltså norrut
På väg till Göteborg kanske?
- Hillstreet
- Teslaägare
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 03 jul 2019 19:35
Re: Ni som beställt MYP
Samma med Model 3 Performance som gör 0-100 på 3.5 i realiteten och inte 3.1 som Tesla säger. Så samma "avvikelse" för Y ger ~4.1 till 100.flamman skrev:Tesla är lite fula med angivelsen på 0-100 på Performance/Plaid-modellerna. Den anges annorlunda än för LR/standard range:
Dvs man kan inte förvänta sig 0-100 på 3,7 sekunder när man mäter…. Tesla har i praktiken dragit bort några tiondelar i den siffran de anger..
Angående "sparken" när man gasar på så har Tesla ändrat effektkurvan i senare Model 3 bilar så om du kommer från en tidig Model 3 Performance kan Y upplevas som långsammare.
---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
Re: Ni som beställt MYP
TryggHansa bjuder på 2 veckors försäkringSomTam skrev:Måste man fixa försäkring innan upphämtning eller fixar man det på plats?
MYP -22 | MIB | svart/svart
Re: Ni som beställt MYP
Säkert! Som alla andra bilarBAGEN skrev:Ginflyer skrev:E6 Malmö, efter SC avfarten. Alltså norrut
På väg till Göteborg kanske?
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
Re: Ni som beställt MYP
Nikohm skrev:LR med boostanna__ skrev:Tack för bra recension, någon hade postat ett inlägg på FB (hittar inte det just nu) ang 0-3.7, en massa tester på youtube med Berlin byggda MYP där "bara" når 0-100 på 4.1-4,2 sek.SugSnigel skrev:Minirecension:
Hämtade upp bilen på Trosta, superenkel upphämtningsrutin som var klar på 5 min. Som man kanske får säga vid det här laget van Tesla upphämtare så tyckte jag det var skönt att bara få "nycklarna" i handen och sen adjö för att sen titta på bilen själv i lugn och ro. Förstagångsköpare kanske skulle bli lite förvirrade att bli lämnad själv för sen få sköta sig själv, möjligt att det hade varit en annan rutin om man berättat att man var nybörjare. Hursom, för mig var det en bra upplevelse.
Bilen såg perfekt ut, inga smårepor eller panelgap. Dokumenterade den för säkerhetsskull ifall man upptäcker något senare så har man bilder runt om från parkeringen.
Är ju en fan av M3 interiör vs S så givet gillade jag denna också. Kommer från en M3 2019 så den uppdaterade interiören var trevlig.
Har åkt ca 50 mil nu och min upplevelse av bilen är mestadels positivt, tycker min S är för stor och osmidig om än sjukt skön att åka i. M3'an är riktigt rolig och modern men trång och sämst bagage så detta blev det bästa av 2 världar. Så rolig en suv kan vara i kurvor med bra tryck i. Lite oväntat att den kändes lite klen dock, tycker min M3 LR känns rappare men det kanske kan bero på sitthöjden samt lite tystare?
Är ju som sagt stenskottsmagneter dessa bilar och som jag skrivit tidigare i tråden så sprack rutan efter 5 minuters körning, kul.... Förmodligen sjukt otur dock.
Lite minus som jag upplever det.
- Lite orolig i högre hastigheter, då menar jag inte överdrivna utan kanske 120. Förmodligen däckbredd osv som spelar in.
- Trodde att allting satt löst när jag började åka eftersom det klonkade vid varje liten sten. Visade sig vara passagerarbältet som ligger och slår mot b stolpen så jag fick dra bältet runt sätet för att den skulle bli tyst. Liten designmiss.
- Tyckte inte ljudet i stereon riktigt var lika bra som i M3 men kanske behöver spela in sig lite, fortfarande väldigt bra dock.
- Som skrivet tidigare, tyckte inte det var någon jättepunch när man tryckte på. Mera som S att den mjukt drog iväg. 0-100 på 3,7 borde ju vara lite hästspark ändå?
Överlag, sjukt nöjd och byter in både M3 och S till förmån för MYP.
Edit: Barnen uppskattade boombox så man kan prutta vid avlämning på skolan
Och att batterierna i Berlin bilarna är sämre än de från tex USA.
Oj, då blir man lite besviken.
Jag ska hämta min på fredag.
Min första Tesla vara en MS P85D och jag bytte till en MS100D. Jag saknade hela tiden att P85D reagerade på millisekunder när jag tryckte på pedalen. Tråkigt om dom tagit bort det. Vi får vara fler som klagar isåfall, så fixar dom det med en OTA
MYP -22 | MIB | svart/svart
- Dj Mastergrind
- Teslaägare
- Inlägg: 78
- Blev medlem: 30 maj 2018 15:42
Re: Ni som beställt MYP
I den här videon kör han upprepade 0-100 km/h på ca 3.8 sek med Berlinbyggd MYP så helt omöjligt att komma under 4 sek är det nog inte.
https://youtu.be/p1fWegJUfDU
https://youtu.be/p1fWegJUfDU
Model Y Performance, White Pearl
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
- Hillstreet
- Teslaägare
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 03 jul 2019 19:35
Re: Ni som beställt MYP
Säger han något om de kör med 1-foot rollout påslaget i sin Driftbox?Dj Mastergrind skrev:I den här videon kör han upprepade 0-100 km/h på ca 3.8 sek med Berlinbyggd MYP så helt omöjligt att komma under 4 sek är det nog inte.
https://youtu.be/p1fWegJUfDU
Måste nästan vara så.
---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
- Cutelunatic
- Teslaägare
- Inlägg: 16
- Blev medlem: 17 mar 2022 11:31
- Dj Mastergrind
- Teslaägare
- Inlägg: 78
- Blev medlem: 30 maj 2018 15:42
Re: Ni som beställt MYP
Tyskan är lite rosslig. När jag såg videon första gången tolkade jag det som att han körde utan rollout påslaget men nu dubbelkollade jag och han verkar ha det påslåget som du säger.Hillstreet skrev:Säger han något om de kör med 1-foot rollout påslaget i sin Driftbox?Dj Mastergrind skrev:I den här videon kör han upprepade 0-100 km/h på ca 3.8 sek med Berlinbyggd MYP så helt omöjligt att komma under 4 sek är det nog inte.
https://youtu.be/p1fWegJUfDU
Måste nästan vara så.
Model Y Performance, White Pearl
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
Re: Ni som beställt MYP
Nu precis fick jag sms om att jag matchats med en bil, snart så! Leverans runt hörnet. Malmö. Beställd 14/2 -22
Re: Ni som beställt MYP
Wedges skrev:Nu precis fick jag sms om att jag matchats med en bil, snart så! Leverans runt hörnet. Malmö. Beställd 14/2 -22
svart va? Jag beställde en vit den 12/2 -22... Det är tomt hos mig.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017