Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 02 jan 2021 10:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av lakke »

Mojsi skrev:
KrisM skrev:
Var ska du hämta upp? Jag ringde till tesla Malmö å boka in tid för leverans tills på onsdag. Min (S/S + EAP) blev förregistrerad 23/5, alltså efter din så kan inte så någon anledning varför dom inte kan spika leverans.

Trosta Sthlm.
Okej ska ringa nu! :D
Spännande. Säg till sen om du kunde boka leverans. samma sits här och till mig säger dom att uppdateringen måste komma först
Model Y performance
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

Någon som vet hur snabbt info kommer in på car info, biluppgifter?
Haft vin sedan måndag/tisdag och fortfarande dyker inget upp vid sökning och dessutom upphämtning onsdag... :shock:
Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 02 jan 2021 10:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av lakke »

anna__ skrev:
Någon som vet hur snabbt info kommer in på car info, biluppgifter?
Haft vin sedan måndag/tisdag och fortfarande dyker inget upp vid sökning och dessutom upphämtning onsdag... :shock:
Gick väldigt snabbt för mig. några dagar bara efter jag fick vin. har du fått slutfakturan på ditt konto? där står ju regnummer annars om det är det du vill veta
Model Y performance
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

lakke skrev:
anna__ skrev:
Någon som vet hur snabbt info kommer in på car info, biluppgifter?
Haft vin sedan måndag/tisdag och fortfarande dyker inget upp vid sökning och dessutom upphämtning onsdag... :shock:
Gick väldigt snabbt för mig. några dagar bara efter jag fick vin. har du fått slutfakturan på ditt konto? där står ju regnummer annars om det är det du vill veta
Ringde precis tesla malmö och dom kan inte se något reg nr heller men hoppas skyltarna kommer måndag eller tisdag....vilket verkar märkligt för då borde jag ha info redan nu via biluppgifter om förregistrering , ingen slutfaktura heller, han skulle dock skicka över den nu men där står inget mer än handpenningen
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Maw »

anna__ skrev:
Någon som vet hur snabbt info kommer in på car info, biluppgifter?
Haft vin sedan måndag/tisdag och fortfarande dyker inget upp vid sökning och dessutom upphämtning onsdag... :shock:
Jag tror uppgifterna kommer in på car.info en gång per vecka, typ tisdag..
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

Maw skrev:
anna__ skrev:
Någon som vet hur snabbt info kommer in på car info, biluppgifter?
Haft vin sedan måndag/tisdag och fortfarande dyker inget upp vid sökning och dessutom upphämtning onsdag... :shock:
Jag tror uppgifterna kommer in på car.info en gång per vecka, typ tisdag..
Ah kanske därför då 8-) det gav mig lite hopp :roll:
Användarvisningsbild
KrisM
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 maj 2022 14:39

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av KrisM »

Maw skrev:
anna__ skrev:
Någon som vet hur snabbt info kommer in på car info, biluppgifter?
Haft vin sedan måndag/tisdag och fortfarande dyker inget upp vid sökning och dessutom upphämtning onsdag... :shock:
Jag tror uppgifterna kommer in på car.info en gång per vecka, typ tisdag..
Helt rätt nästa uppdatering 1/6!
BA658470-0F4F-4827-976F-08D4D3B189FE.jpeg
Användarvisningsbild
Old_O
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jul 2017 17:40

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Old_O »

anna__ skrev:
Någon som vet hur snabbt info kommer in på car info, biluppgifter?
Haft vin sedan måndag/tisdag och fortfarande dyker inget upp vid sökning och dessutom upphämtning onsdag... :shock:
Om det är reg-uppgifter/regnummer så ring källan. Transportstyrelsen. Det gjorde jag.
=========
MYP-Pilot
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

Old_O skrev:
anna__ skrev:
Någon som vet hur snabbt info kommer in på car info, biluppgifter?
Haft vin sedan måndag/tisdag och fortfarande dyker inget upp vid sökning och dessutom upphämtning onsdag... :shock:
Om det är reg-uppgifter/regnummer så ring källan. Transportstyrelsen. Det gjorde jag.
Ringde dom i tisdags men inget reg då :) får slå en signal på måndag :)
Mojsi
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 maj 2022 23:06

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Mojsi »

lakke skrev:
Mojsi skrev:
KrisM skrev:
Var ska du hämta upp? Jag ringde till tesla Malmö å boka in tid för leverans tills på onsdag. Min (S/S + EAP) blev förregistrerad 23/5, alltså efter din så kan inte så någon anledning varför dom inte kan spika leverans.

Trosta Sthlm.
Okej ska ringa nu! :D
Spännande. Säg till sen om du kunde boka leverans. samma sits här och till mig säger dom att uppdateringen måste komma först

Kom i kontakt med Tesla och de svarade mig typ så här: Vi väntar på en uppdatering till vissa bilar och kommer att leverera din bil så fort vi har fått senaste versionen.
Användarvisningsbild
ErikH
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 maj 2022 13:09

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av ErikH »

Förstod att mjukvaran var tvungen att installeras innan leverans så det har stått rätt mycket bilar och väntat. Ser att den bil jag blivit matchad med tillverkades 8e maj, men har sedan ca 12e maj stått på "vänt". När jag pratat med SA och frågar om det är någonting annat, ex vinterdäck eller skyltar som de väntar på, eftersom det är vad man läser i forum får jag som svar att det är just mjukvaran. Nu verkar den kommit och då är nästa flaskhals att få ut bilarna eftersom man inte kan rekonda, montera PPF osv. på så många samtidigt så prognosen verkar vara ca 6bilar/dag som tidigare stått och väntat pga EAP/FSD. Bara hålla tummarna att det stämmer nu. När jag var i kontakt med dem för ca två veckor sedan sa man att de räknade med att ha det klart förra veckan men ännu har man inte sett några EAP/FSD levererade enligt forum/facebook. Bara hålla tummarna alltså.. :D
Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 02 jan 2021 10:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av lakke »

ErikH skrev:
Förstod att mjukvaran var tvungen att installeras innan leverans så det har stått rätt mycket bilar och väntat. Ser att den bil jag blivit matchad med tillverkades 8e maj, men har sedan ca 12e maj stått på "vänt". När jag pratat med SA och frågar om det är någonting annat, ex vinterdäck eller skyltar som de väntar på, eftersom det är vad man läser i forum får jag som svar att det är just mjukvaran. Nu verkar den kommit och då är nästa flaskhals att få ut bilarna eftersom man inte kan rekonda, montera PPF osv. på så många samtidigt så prognosen verkar vara ca 6bilar/dag som tidigare stått och väntat pga EAP/FSD. Bara hålla tummarna att det stämmer nu. När jag var i kontakt med dem för ca två veckor sedan sa man att de räknade med att ha det klart förra veckan men ännu har man inte sett några EAP/FSD levererade enligt forum/facebook. Bara hålla tummarna alltså.. :D
Vart har du läst mjukvaran har kommit nu?
Model Y performance
Användarvisningsbild
Old_O
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jul 2017 17:40

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Old_O »

Läste på tyska forumet att några bekräftat från tesla att uppdateringen kommit under helgen och att dom kommer få hämta sina bilar nu i veckan.
=========
MYP-Pilot
Användarvisningsbild
ErikH
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 maj 2022 13:09

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av ErikH »

Pratade med en kille på Tesla idag som bekräftade att mjukvaran kommit och att bilarna som står på vänt håller på att ladda ner. För Stockholm lät det som att MYP med EAP eller FSD skulle börja levereras ut i slutet av veckan som kommer nu.

I Facebook gruppen kan man även se de som fått upphämtning bokat till imorgon, men det avsåg Göteborg.
Användarvisningsbild
intrest3
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 16 mar 2022 20:33

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av intrest3 »

Fick sms idag om att jag beräknades kunna hämta bilen på fredag morgon.

Svart. Inga options. Hämtar i Göteborg. Beställd 13/3. Blev matchad tisdag 25/5 och har haft regnummer sedan dess.
MYP -24
MYP -22
BYD atto 3
evy
Inlägg: 17
Blev medlem: 30 maj 2022 10:58

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av evy »

Nordman skrev:
Ellahills skrev:
Någon som spanat in interiörerna på Trosta? Några MYP med vit inredning?
Man har inte börjat tillverka bilar med vit inredning ännu i Berlin.
När väntas de börja tillverka Performance med vit inredning? Har för mig jag sett någon timeline med alla färger, men minns ej om vit inredning också var en del av den och nu hittar jag den ej…
Djastar
Inlägg: 116
Blev medlem: 02 feb 2022 11:01

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Djastar »

Tjenare , ganska tyst nu på spekulationer när många svarta teslor är levererade. :o dock så är vi ju fler som beställt vita eller ? :D
DrThomas
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 apr 2022 10:21

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av DrThomas »

ja det är väldigt tyst. Speciellt från Tesla. Jag vet att "min bil" står fysiskt i Trosta sen två veckor.
Har till och med kollat in den på plats. VIN stämmer med min beställning. Bilen är också tilldelad regnummer enligt transportstyrelsen.
Men väntar fortfarande på slutfakturan och bokningslänk. Men där blir det stopp. Leveransfönstret flyttas fram för varje dag.
Vit/svart beställd sept 21, det enda som är extra på bilen är vinterdäcken. :x Börjar bli sjukt frustrerande.
mackan12
Inlägg: 36
Blev medlem: 19 maj 2022 11:47

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av mackan12 »

Ja det börjar se mörkt ut att få sin bil innan 1 juli.... Vit/svart 26/2
helt tyst är det och det är många före i listan....
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av NEO »

Fick slutfaktura idag med VIN och regnummer. Bilen är registrerad och klar. Har leverans denna vecka
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 924
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Honkan »

Känner också att det är kört , börjar kolla på alternativ , kanske en begagnad Etron
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Azz
Inlägg: 32
Blev medlem: 31 jan 2022 11:03

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Azz »

NEO skrev:
Fick slutfaktura idag med VIN och regnummer. Bilen är registrerad och klar. Har leverans denna vecka
Vad hade du för färg? samt när beställde du?
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare
Inlägg: 101
Blev medlem: 18 feb 2019 09:09
Ort: Västmanland

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Delevi »

mackan12 skrev:
Ja det börjar se mörkt ut att få sin bil innan 1 juli.... Vit/svart 26/2
helt tyst är det och det är många före i listan....
Jag hämtade ut min vita i förra veckan. Det stod säkert hundra svarta MYP i Trosta då och typ 3 vita.
Tesla sa att alla svarta har kommit och att det enbart kommer komma vita från och med nu.
Tror inte ni behöver vara oroliga, Berlin kör tvåskift sen nån vecka och Sverige är prioriterat.
Och ja, bilen är helt fantastisk! Väl värd väntan.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 23 feb 2021 17:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av rolundb »

Jag var och hämtade ut min svarta i Trosta idag. Det stod säkert 15-20 vita där också :) Ska dela med mig av lite intryck i andra tråden för uthämtade Model YP när jag får tid.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Användarvisningsbild
Hillstreet
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 03 jul 2019 19:35

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Hillstreet »

Kollar man senaste drönarvideon från Berlin verkar det rassal på bra med Vita nu
---

2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
Skriv svar