Ljudkvalitet på boombox

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

crex
Inlägg: 66
Blev medlem: 18 apr 2016 07:41

Ljudkvalitet på boombox

Inlägg av crex »

Halloj! Har haft bilen i 24 timmar lite drygt och provade precis boomboxen. Det låter som att någon har monterat en klockradio från 90-talet bakom främre spoilern. Inte för att det är en viktig funktion men det är ju lite dumt att den spelar sämre än vad en iPhone gör. Då känns det som att man lika gärna kunnat skippa funktionen :)
MY Performance, Midnight Cherry Red/svart, beställd 2023-04-22 (10 juni-30 juni EDD)
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Ljudkvalitet på boombox

Inlägg av DanneLKPG »

crex skrev:
Halloj! Har haft bilen i 24 timmar lite drygt och provade precis boomboxen. Det låter som att någon har monterat en klockradio från 90-talet bakom främre spoilern. Inte för att det är en viktig funktion men det är ju lite dumt att den spelar sämre än vad en iPhone gör. Då känns det som att man lika gärna kunnat skippa funktionen :)
Syftet är ju VESS och inte att ha bra ljudkvalitet. Det är bara en kul grej att kunna använda den till annat också.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Ljudkvalitet på boombox

Inlägg av Dinsdale »

Det går ju ändra ljudet på tutan tex, men när jag testade under körning en gång så tutade bilen bara med ett vanligt ljud trots att jag valt ett annat i boombox. Tryckte bara till lite kort förvisso, kanske måste man tuta längre för att ljudet ska ändras.

Likaså tomte-appen ska väl få bilen att låta som tomtens släde när man kör, men det låter ingenting.
Model 3 SR+ 18" 2021
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Ljudkvalitet på boombox

Inlägg av Maw »

Dinsdale skrev:
Likaså tomte-appen ska väl få bilen att låta som tomtens släde när man kör, men det låter ingenting.
Tomtens släde kanske är ljudlös helt enkelt? ;)
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Ljudkvalitet på boombox

Inlägg av Dinsdale »

Maw skrev:
Dinsdale skrev:
Likaså tomte-appen ska väl få bilen att låta som tomtens släde när man kör, men det låter ingenting.
Tomtens släde kanske är ljudlös helt enkelt? ;)
Haha så kan det förstås vara :D
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
Vikingkr0n0s
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 jul 2019 15:05
Referralkod: ts.la/Jonas86585

Re: Ljudkvalitet på boombox

Inlägg av Vikingkr0n0s »

Dinsdale skrev:
Det går ju ändra ljudet på tutan tex, men när jag testade under körning en gång så tutade bilen bara med ett vanligt ljud trots att jag valt ett annat i boombox. Tryckte bara till lite kort förvisso, kanske måste man tuta längre för att ljudet ska ändras.

Likaså tomte-appen ska väl få bilen att låta som tomtens släde när man kör, men det låter ingenting.
Som jag förstått så är Boombox begränsad till stillastående i Sverige/EU
Röd/Creme Model X Plaid
Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021
Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag
Skriv svar